نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر یخچال ایکس ویژن

نحوه تعمیر یخچال ایکس ویژن

یکی از واقعیت های تأسف بار داشتن یخچال فریزرهای دارای یخساز، از کار افتادن یا خرابی یخساز یخچال است. این مشکل که ممکن است در برخی از دستگاه ها، خیلی زود هم اتفاق بیوفتد، چندان هولناک نبوده و نیازی به نگرانی ندارد. هرچند زمانی که به هوای برداشتن تعدادی یخ به سمت یخچال یا ساید بای ساید خود می روید و متوجه خرابی یخساز یخچال می شوید، می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

در این مقاله ، ابتدا به طرز کار یخساز یخچال می پردازیم و سپس جهت اطلاع از علت یخ نساختن یخچال ساید و راهکارهای رفع مشکل عمل نکردن یخساز و تعمیر یخ ساز، مطالبی را برای شما عزیزان بیان میکنیم. در انتها نیز تعدادی از مشکلات یخ ساز یخچال را آورده ایم که به کمک تجربه و تخصص بیش از ده ها تکنسین متخصص تعمیر یخساز یخچال کاراباما بدست آمده است. در صورتی که یخ ساز یخچال فریزر و ساید بای ساید شما از کار افتاده است و دانش فنی کافی برای رفع آن را ندارید، حتما از یک متخصص ماهر و باتجربه کمک بخواهید.

عیب یابی و تعمیر یخچال

همانطور که میدانید مهمترین بخش تعمیر برای یخچال و یا برای هر وسیله ی دیگری عیب یابی آن است. زمانی که بدانیم عیب از کجاست با سرعت بیشتری می توانیم آن را حل کنیم و رضایت مشتری را به دست بیاوریم. در زیر به عیب های رایج یخچال و دلایل احتمالی و رفع عیب آن می پردازیم. که در برخی از موارد افراد بدون نیاز به تعمیر کار می توانند خودشان مشکل یخچال را برطرف کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت اصلی خرابی تلویزیون ایکس

دلایل روشن نشدن یخچال

پریز برق ندارد ، دوشاخه یا سیم رابط معیوب است.

تعمیر :

ابتدا چک می کنیم که پریز برق دارد یا خیر سپس به وسیله ی یک سیم، دو شاخه یخچال را به یکدیگر وصل می کنیم، ورودی کابل را از مدار یخچال باز می کنیم سپس آوامتر را وصل می کنیم. در صورتی که عقربه ی آن منحرف نشود یعنی برق را از خود عبور نمی دهد و سیم رابط و دو شاخه را تعویض می کنیم.

ترموستات معیوب است.

تعمیر:

زمانی که به برسی دقیق مدار الکتریکییخچال بپردازیم متوجه خواهیم شد که زمانی که کلید ترموستات خراب باشد، کمپرسور نمی تواند حرکت کند زیرا ترموستات فاز ورودی به موتور یخچال را هدایت می کند.

برای اطمینان از اینکه مشکل از ترموستات است ورودی و خروجی ترموستات را از آن جدا می کنیم، رابط های اهم متر را به آن متصل می کنیم و به سمت چپ و راست می چرخانیم در واقع با این کار ترموستات را قطع و وصل می کنیم و می توان صدای آن را نیز شنید.

اگر کلید عقربه به طرف صفر به حرکت در بیاید و با قطع کلید به طرف بی نهایت برگردد ترموستات ایرادی ندارد، اگر این اتفاق نیافتد ترموستات را از بدنه یخچال خارج می کنیم و قاب آن را باز می کنیم و کلید آن را با دقت و ظرافت تعمیر می کنیم و اگر تعمیر نشد آن را تعویض می کنیم.

تذکر : در هر دو صورت په مجبور باشید ترموستات را از از یخچال بیرون بیاوریم چه مبور باشیم در حالت متصل به از یخچال روی آن کار انجام دهیم، باید دقت کنیم چون که اعمال فشار نامناسب روی ترموستات ممکن است به لوله مویی یا لوله بلو آسیب برسانیم و گاز داخل ترموستات خالی بشود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کامپیوتر

اورلود معیوب است.

تعمیر:

اگر اورلود خراب باشد کمپرسور روشن نمی شود به دلیل این که معمولا جای اورلود سر راه نول مشترک کمپرسور است.

دوشاخه را از پریز جدا می کنیم و به وسیله ی اهم متر اتصال پلاتین های اولود را مورد برسی قرار می دهیم، زیرا اگر پلاتین ها در حالت عادی متصل نباشند به موتور الکتریکی کمپرسور ولتاژ نمی رسد. اگر پلاتین ها به یکدیگر متصل نباشند باید اورلود را با نوع مشابه خودش تعویض کنیم. برای فهمیدن جریان نامی اورلود کدی که روی آن درج شده است را را بررسی می کنیم. اگر هنگام تعویض به جریان نامی توجه نکنیم مدار الکتریکی موتور را دچار مشکل می کند.

سیم های رابط از مجموعه سیم بندی مدار جدا شده اند.

تعمیر :

زمانی که اصال قطعاتی مثل ترموستات، موتور جداشونده و یا اورلود و یا سیم های اصلی فاز و نول مدار آسیب دیده و پاره شوند واضح است که یخچال روشن نخواهد شد. به دقت سیم بندی را بررسی کنید و در صورت مشاهده ی قطعی و پارگی در سیم آن را تعویض و یا تعمیر کنید تا یخچال دوباره شروع به کار کند.

لوله بلو از جای خود خارج شده است.

قرار گرفتن درست لوله بلو در بدنه ی اواپراتور بسیار اهمیت دارد. اگر به هر دلیلی لوله بلو از بدنه اواچراتور جدا شود اتومات یا به طور کلی قطع می شود و یا بسیار با تاخیر انجام می شود. لوله بلو بسیار حساس است در صورتی که با چنین موردی برخوردید لوله بلو را به آرامی در جایگاه درستش مستقر کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  9 راه حل تعمیر دوربین تبلت ایکس ویژن

علت یخ نساختن یخچال (چرا یخساز یخچال یخ نمی سازد؟)

عیب یابی یخچال فریزری که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود. حالت دوم این است که یخ خارج نمی شود.

اگر یخ ساز یخ نمی سازد، اولین کار، بررسی روشن و خاموش بودن دستگاه است. در بسیاری از مدل ها کلید پاور یا بر روی خود یخ ساز تعبیه شده و یا بر روی بدنه فریزر قرار گرفته است. بعضی مدلها نیز به جای کلید، اهرم یخساز دارند که در این صورت اگر اهرم یخساز در موقعیت پایین، قرار داشته باشد، دستگاه روشن خواهد بود. پس از اینکه مطمئن شدید یخساز روشن است، موارد زیر را بررسی نمایید:

مطمئن شوید که آب به داخل یخ ساز منتقل شده و هیچ مانعی برای انتقال آب وجود ندارد.

بررسی کنید که لوله انتقال آب به یخساز، یخ نزده باشد.

اگر فقط یک فیلتر آب دارید و مسدود شده و یا از تعویض آن زمان زیادی گذشته است، آن را تعویض کنید.

چک کنید که دمای فریزر چقدر است. دما باید کمتر از ۱۲- درجه سانتیگراد باشد.

علت یخ نساختن یخچال (چرا یخساز یخچال یخ نمی سازد؟)

عیب یابی یخچال فریزری که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود. حالت دوم این است که یخ خارج نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »