نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل هنگی مداوم کامپیوتر

از خرابی های رایج که ممکن است برای همه پیش آمده باشد هنگی کامپیوتر می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

عملکرد مرورگر خود را بررسی کنید

مواردی وجود دارد که مرورگر شما ممکن است در یک صفحه خاص گیر کند. از آنجایی که اکثر کاربران فعلی رایانه شخصی به شدت از مرورگرها استفاده می کنند، می تواند احساس کند که رایانه شما یخ می زند، اما این یک صفحه مرورگر واحد است. شما می توانید مدیر وظیفه ویندوز را باز کنید، اما فقط به شما می گوید که مرورگر شما پاسخ نمی دهد و باید این روند را پایان دهید. اگر می‌خواهید، می‌توانید با باز کردن Task Manager مرورگر عمیق‌تر شوید.

در گوگل کروم و مایکروسافت اج فقط باید SHIFT + Esc را فشار دهید تا مدیر وظیفه مرورگر باز شود. در فایرفاکس باید روی دکمه منو کلیک کنید و به More > Task Manager بروید. با باز کردن مدیر وظیفه مرورگر، متوجه خواهید شد که چه فرآیندهایی در حال اجرا هستند و چه چیزی می تواند دلیل مسدود شدن صفحه باشد.

هنگی مداوم کامپیوتر

مانیتور قابلیت اطمینان خود را بررسی کنید

اگر نمی توانید مشکل انجماد رایانه خود را کشف کنید، باید عیب یابی بیشتری انجام دهید. می توانید از مانیتور قابلیت اطمینان ویندوز 10 استفاده کنید. برای دسترسی به آن، Control Panel > System and Security > Security and Maintenance > Reliability Monitor را باز کنید.

هنگامی که این ابزار را باز می کنید، نموداری با قابلیت اطمینان رایانه شخصی خود در طول زمان خواهید دید. همچنین می‌توانید گزارش‌های خرابی و سایر مشکلات، به‌روزرسانی‌ها و برنامه‌های تازه نصب شده را پیدا کنید. اگر خطایی در نمودار مشاهده کردید که همزمان با یخ زدگی رایانه شما ظاهر شد، این گزینه را خواهید داشت که برخی از جزئیات فنی را مشاهده کنید یا پایگاه داده مایکروسافت را برای یافتن راه حل بررسی کنید. همچنین می توانید کدهای خطا را در گوگل جستجو کنید و در مورد مشکل بیشتر بخوانید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  داغ شدن بیش از حد تبلت ایکس ویژن

در نمودار، می‌توانید ببینید چه رویدادی باعث انجماد شد. اگر با یک به روز رسانی سیستم جدید متصل است، می توانید از System Restore برای بازگرداندن سیستم خود به حالت قبلی قبل از نصب این به روز رسانی استفاده کنید.

درایورهای خود را دوباره نصب کنید

اگرچه بازیابی سیستم می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، اما همیشه نمی تواند به یک موقعیت خاص کمک کند. به عنوان مثال، اگر CPU، GPU یا هر جزء رایانه دیگری خود را ارتقا داده و درایورهای جدیدی نصب کرده باشید، می‌توانید به دلیل درایورهای معیوب یا شاید مشکلی در نصب آنها مشکلی پیش آمده باشد.

باید درایورهای فعلی را حذف کنید، جدیدترین درایورهای منتشر شده را دانلود کرده و دوباره نصب کنید.

رم خود را تست کنید

اگر با یخ زدن کامپیوتر مواجه شدید، مشکل ممکن است ناشی از خرابی حافظه رم باشد. می‌توانید چند آزمایش انجام دهید تا ببینید آیا این مشکل است یا خیر.

منوی Start را باز کنید و Windows Memory Diagnostic را تایپ کنید تا به ابزار دسترسی پیدا کنید. رایانه شما راه اندازی مجدد می شود و حافظه شما را آزمایش می کند و در صورت مشاهده هر گونه مشکلی به شما اطلاع می دهد.

هنگی مداوم کامپیوتر

عملکرد هارد دیسک خود را بررسی کنید

اگر هارد دیسک شما دارای بخش های معیوب باشد و از کار بیفتد، می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. توصیه می کنیم هارد دیسک خود را برای هر مشکلی اسکن کنید. ابزارهای رایگانی مانند CrystalDiskInfo وجود دارد که در صورت بروز هر گونه مشکل در هارد دیسک، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 دلایل اصلی خرابی پلی استیشن

صفحه آبی مرگ

پس از تجربه یخ زدن کامپیوتر، می توان آن را با یک صفحه آبی مرگ دنبال کرد. این نباید شما را بترساند، زیرا می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد دلیل وقوع این اتفاق در وهله اول به شما بدهد. کد QR و «کد توقف» که خواهید دید، نقطه شروع خوبی برای تحقیق شما هستند.

به رایانه شخصی خود زمان بدهید تا به مشکل برسد

اگر برنامه‌ای با پردازنده‌ی سنگین اجرا می‌کنید، این احتمال وجود دارد که رایانه‌تان نتواند از پس وظایف فشرده برآید. شما سعی می کنید روی یک دکمه کلیک کنید یا حتی یک کار ساده مانند بستن یک پنجره را انجام دهید و احساس می کنید کامپیوتر شما یخ زده است حتی اگر اینطور نیست. به CPU خود یک دقیقه فرصت دهید تا به تمام وظایفی که با آن دست و پنجه نرم می کند، برسد.

سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید

اگر کامپیوتر شما پس از چند دقیقه انتظار همچنان یخ می‌زند و از رایانه شما استفاده نمی‌شود، باید به هارد ریست متوسل شوید. باید دکمه پاور رایانه شخصی را فشار داده و نگه دارید تا خاموش شود. پس از آن، می توانید دوباره آن را فشار دهید تا سیستم از ابتدا پشتیبان گیری شود.

برنامه های تشنه منابع را متوقف کنید

در برخی موارد محصولات نرم افزاری از منابع زیادی استفاده می کنند که می تواند باعث یخ زدن کامپیوتر شود. برای بررسی نحوه استفاده از منابع رایانه شخصی خود، باید Task Manager ویندوز را با فشار دادن CTRL + SHIFT + Esc باز کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکارهای رفع سیاهی صفحه در تبلت ایکس ویژن

اگر می بینید که کامپیوتر شما هنگام اجرای برنامه خاصی یخ می زند، ممکن است لازم باشد آن را حذف کنید. می‌توانید از ابزارهایی مانند Revo Uninstaller Pro 4 برای پاک کردن کامل فایل‌هایی که نصب برنامه همراه آن است استفاده کنید.

کامپیوتر خود را برای بدافزار اسکن کنید

سیستم رایانه شما ممکن است به دلیل بدافزاری که در رایانه شخصی شما وجود دارد دچار اشکالاتی شود. بسیاری از اسکنرهای بدافزار رایگان مانند Malwarebytes وجود دارد، رایانه خود را اسکن کنید و بررسی کنید که آیا آلوده است.

چرا کامپیوتر من مدام خراب می شود؟

تعمیر کامپیوتر خود را به کارشناسان ما در واحد تعمیرات کامپیوتر بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =