نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها: مانند هر کنسول جدید، Xbox Series X و Xbox Series S بدون مشکل نیستند. اگرچه گزارش‌های افشا شده از کنسول‌های دود کردن، کنسول‌های جدید مایکروسافت را در نور ضعیفی نشان می‌دادند.

راهکارهای رفع مشکل Xbox Series X

سری X عرضه‌ی شگفت‌آوری روان‌تری داشته است (حداقل بسیار نرم‌تر از Xbox One). با این حال، برخی از مسائل باقی مانده است. در این راهنما، ما می‌خواهیم رایج‌ترین مشکلات Xbox Series X و همچنین نحوه رفع آنها را پوشش دهیم.

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها

با مایکروسافت در تماس باشید

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها: قبل از پرداختن به هر گونه اصلاحی، به گزینه های تماس مختلف برای پشتیبانی مایکروسافت و ایکس باکس توجه داشته باشید. یک سیستم پشتیبانی قوی وجود دارد، و برای مشکلات خاص، باید برای تعمیر یا تعویض با مایکروسافت تماس بگیرید. اگر مشکل کوچک‌تری دارید که در این راهنما به آن پرداخته نشده است، می‌توانید در Twitter @DigitalTrends ما را پینگ کنید تا بتوانیم آن را به این راهنما اضافه کنیم و همچنین XboxSupport@ را برچسب‌گذاری کنیم. به نظر می رسد این سریع ترین مسیر پشتیبانی باشد.

علاوه بر دستی نگه داشتن گزینه های پشتیبانی، توصیه می کنیم مرتباً صفحه وضعیت Xbox Live را بررسی کنید. همه مشکلات آنلاین مایکروسافت استور، بازی‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را در آنجا خواهید یافت.

دیسک ها در درایو دیسک گیر می کنند

برخی از واحدهای اولیه Xbox Series X یک مشکل درایو دیسک دارند (همان مشکلی که مسئول دو موضوع بعدی است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد). نگران کننده ترین این مسائل گیرکردن دیسک در نیمه راه در درایو دیسک است که گاهی اوقات با صداهای کلیک بلند یا صداهای ساییدن همراه است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  HDMI در مقابل ColorStream

راه حل بالقوه

مشکل در اینجا مربوط به خود دیسک درایو است نه هر دیسکی که گیر کرده است. به همین دلیل، توصیه می کنیم با استفاده از روش های تماس بالا، برای تعمیر یا تعویض با مایکروسافت تماس بگیرید.

خوشبختانه، موضوع خیلی پیچیده به نظر نمی رسد. یک موضوع اولیه Reddit نشان داد که چندین کاربر Xbox Series X مشکل مشابهی دارند و آن را به پوشش گرد و غباری که از درایو دیسک محافظت می کند نسبت می دهند. کاربران گزارش می دهند که مقدار کمی نیروی با کف دست شما معمولاً برای شل کردن این پوشش و اجازه دادن به دیسک به داخل آن کافی است.

ما هیچ ویدیویی از کارکرد این تعمیر ندیده‌ایم و خودمان هم با آن برخورد نکرده‌ایم. برای واضح بودن، توصیه نمی کنیم دیسک را به اجبار در کنسول خود وارد کنید. اگر چیزی را در درایو دیسک خراب کند، تقریباً مطمئناً گارانتی شما را باطل می‌کند و ممکن است دیسک بازی را نیز خراب کند.

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها: کلیک کردن از درایو دیسک یا فن

گیر کردن دیسک‌ها مشکل اصلی دارندگان Xbox Series X است، اما برخی نیز پس از قرار دادن دیسک یا هنگام نصب یک بازی ویدیویی، صدای کلیک را از کنسول گزارش می‌دهند.

راه حل بالقوه

اگر کلیک از درایو دیسک شما می آید، راه حل ساده است. برخی از دیسک ها ممکن است در هنگام بارگیری صدای کلیک در درایو دیسک ایجاد کنند. یک راه خوب برای آزمایش اینکه آیا دیسک شما مشکل دارد یا نه این است که آن را در یک کنسول Xbox دیگر قرار دهید – Xbox One کار می کند – و ببینید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر اینطور نیست، درایو دیسک شما مشکل دارد. برای هماهنگی تعمیر یا تعویض با مایکروسافت تماس بگیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  طول عمر موتور یخچال

اگر صدا از دریچه بالای Xbox Series X شما می آید، خبر بدی داریم. پس از تجربه صدای کلیک از طرف فن، یکی از کاربران Reddit Xbox Series X خود را باز کرد. متوجه شد که کابلی نزدیک به فن آویزان شده است و هنگامی که فن شروع به چرخیدن کرد، صدای کلیک ایجاد می شود.

مانند مشکل بالا، ما توصیه نمی کنیم سری X خود را جدا کنید. این گارانتی شما را باطل می کند. اگر ندانید دارید چه کار می کنید، ممکن است صدمه ببینید. با استفاده از روش های بالا با مایکروسافت تماس بگیرید تا بجای آن تعمیر یا تعویض را ترتیب دهید.

دیسک ها اصلا پخش نمی شوند

برخی از واحدهای اولیه Xbox Series X اصلاً دیسک‌ها را تشخیص نمی‌دهند. توجه داشته باشید. که این مشکل برای همه دیسک‌هایی که قرار می‌دهید اعمال می‌شود، صرف نظر از اینکه بازی‌های Xbox One، Blu-ray یا DVD هستند. اگر با دیسک خاصی مشکل دارید، توصیه می کنیم. دیسک را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز کنید، بگذارید خشک شود و سپس آن را روی یک کنسول Xbox دیگر امتحان کنید. اگر دیسک مورد نظر یک بازی منتشر شده مایکروسافت است، ممکن است بتوانید آن را تحت برنامه تبادل دیسک بازی Xbox تعویض کنید.

راه حل بالقوه

رایج ترین مشکلات Xbox Series X و رفع آنها: اگر کنسول شما وقتی دیسکی را وارد می‌کنید نمی‌شناسد. یا به شما می‌گوید وقتی دیسکی را وارد کرده‌اید، آن را وارد کنید. دو مشکل احتمالی وجود دارد. یا مشکلی در حالت پاور شما وجود دارد – که به گفته مایکروسافت، تعداد کمی از کنسول ها را تحت تاثیر قرار می دهد – یا مشکلی در درایو دیسک شما وجود دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل نخواندن دیسک خوان ایکس باکس وان

شما می توانید مشکل برق را خودتان حل کنید، خوشبختانه. باید حالت پاور خود را تغییر دهید و یک هارد ریست انجام دهید که با دنبال کردن این مراحل می توانید این کار را انجام دهید:

  • دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید.
  • تنظیمات (نماد چرخ دنده) را انتخاب کنید.
  • Profile & System > Settings > General > Power Mode & Start-Up را دنبال کنید.
  • در قسمت Power Mode گزینه Energy-Saving را انتخاب کنید.
  • دکمه Xbox را روی کنسول خود به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا کاملاً خاموش شود.
  • Xbox Series X خود را روشن کنید و دوباره دیسک را امتحان کنید.

اگر با این کار مشکلات شما حل نشد، مشکل درایو دیسک است. برای هماهنگی تعمیر یا تعویض با مایکروسافت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

رفع خرابی مشکل سخت افزاری PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =