نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما

رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما تلویزیون‌ ایکس ویژن وجود دارد و یک چیز غیر ممکن نیست. میزان موثر بودن رفع سوختگی تصویر به آسیب دیدگی صفحه بستگی دارد. بسته به طول و شدت سوختگی تصویر، برخی از نمایشگرها ممکن است آسیب دائمی داشته باشند.

راه های جلوگیری از رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما

رفع سوختگی صفحه نمایش ال سی دی و پلاسما

چند راهکار ساده برای جلوگیری از سوختگی صفحه نمایش ال سی دی و پلاسما

بهترین راه حل برای سوختگی صفحه نمایش این است که در وهله اول از آن جلوگیری کنید. بسیار خوب، اگر صفحه نمایش شما قبلاً در حال سوختن تصویر است، بسیار مفید نیست. با این حال، همیشه باید سعی کنید صفحه نمایش خود را برای مدت طولانی روی یک تصویر ثابت رها نکنید. مدت زمانی که طول می کشد تا یک تصویر رایت شود از صفحه ای به صفحه دیگر، بین سازنده، اندازه و نوع پنل متفاوت است.

قانون شخصی من این است که اگر قصد دارم بیش از 15 دقیقه دور باشم، نمایشگر را خاموش کنم. به این ترتیب، گیر افتادن آن دشوار است، به علاوه در هزینه های برق و فرسودگی مانیتور یا تلویزیون‌ ایکس ویژن صرفه جویی می کنید.

راه های رفع سوختگی صفحه نمایش ال سی دی و پلاسما

در ادامه این مقاله به راه های رفع این مشکل خواهیم پرداخت. طبیعتا با وجود قیمت های  فضایی بازار، خریدن یک تلویزون جدید یک کار نشدنی و یا بسیار سخت به حساب می آید. از این رو قصد داریم شما را با روش های رفع آن آشنا کنیم.

این مطلب توصیه شده برای شما :  کابلهای SATA آبی و قرمز

ریت تصویر صفحه نمایش LCD و پلاسما را کاهش دهید

رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما: یکی دیگر از روش های پیشگیری این است که کنتراست صفحه نمایش را تا جایی که می توانید کاهش دهید. متأسفانه، اکثر صفحه نمایش ها به درستی کالیبره نشده اند، اغلب تنظیمات کنتراست و روشنایی را بیش از حد بالا می برند.

کنتراست کمتر به این معنی است که نور صفحه نمایش شما یکنواخت تر است. این به معنای فشار کمتری بر روی مناطق خاصی از صفحه نمایش است که به محافظت در برابر سوزاندن تصویر کمک می کند.

از Static برای رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما استفاده کنید

اگر صفحه نمایش پلاسما یا ال سی دی شما از قبل دارای قابلیت سوختن تصویر است، می توانید سعی کنید 12 تا 24 ساعت سفید ثابت را روشن کنید. حرکت مداوم رنگ سفید و سیاه در سراسر صفحه در الگوهای تصادفی می تواند به حذف تصویر ارواح از صفحه شما کمک کند.

متأسفانه، این برای موارد شدید کار نخواهد کرد. برخی از تلویزیون‌ ایکس ویژن ها دارای یک گزینه داخلی برای کشیدن الگو هستند. که اساساً همین کار را انجام می دهد (پر کردن صفحه نمایش شما با الگوهای تصادفی).

از Pixel-Shift برای رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما استفاده کنید

برخی از تلویزیون‌ ایکس ویژن ها و مانیتورها دارای فناوری تغییر پیکسل یا تغییر صفحه نمایش هستند. Pixel-shift دائماً کمی تصویر روی صفحه نمایش شما را تنظیم می کند. که استفاده از پیکسل را برای مقابله با سوختن تصویر تغییر می دهد. ممکن است مجبور شوید گزینه پیکسل یا تغییر صفحه را در تنظیمات صفحه خود فعال کنید. Pixel-shift یک ویژگی مفید برای صفحه‌نمایش‌های LED و OLED است که نمی‌توانند پس از سوختن تصویر بهبود یابند و باید به مقابله با سایه‌های LCD کمک کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آبخوردگی کنترل تلویزیون

سایر صفحه نمایش های مدرن دارای عملکردهای داخلی به روز رسانی صفحه هستند که سازنده توصیه می کند از آنها برای حذف مشکلات حفظ تصویر و سوزاندن تصویر استفاده کنید.

از JSCreenFix برای رفع سوختگی صفحه LCD و پلاسما استفاده کنید

رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما: بهترین ابزار برای رفع تصاویر ارواح، JScreenFix است. برنامه اصلی به تعمیر مانیتورهای دارای پیکسل‌های مرده کمک می‌کند، اما همان شرکت نسخه پیشرفته‌ای از ابزار به نام JScreenFix Deluxe را نیز منتشر کرد.

در حالی که نسخه Deluxe از الگوریتم های پیشرفته برای تعمیر صفحه نمایش سوخته و افزایش طول عمر پلاسما و ال سی دی استفاده می کند. سایت رسمی دیگر راه اندازی نشده است و هیچ راهی برای دانلود رسمی نسخه کامل وجود ندارد.

شما می توانید نسخه رایگان برنامه Deluxe را به صورت آنلاین پیدا کنید. اما مدت زمان اجرای آن به 20 دقیقه محدود می شود. علاوه بر این، ما به نسخه هایی که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید پیوند نخواهیم داد. زیرا نمی توانیم امنیت این نصب ها را تأیید کنیم. اگر از نسخه Deluxe استفاده می کنید، این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.

اگر مطمئن نیستید که پیکسل مرده دارید، یکی از این برنامه های مکان یابی پیکسل مرده را امتحان کنید تا متوجه شوید. برخی از گزینه ها نیز دارای اصلاحات داخلی هستند.

از محافظ صفحه نمایش سفید برای رفع سوختگی تصاویر LCD و پلاسما استفاده کنید

گزینه دیگر این است که یک پس‌زمینه کاملاً سفید دسکتاپ تنظیم کنید و بگذارید چند ساعت کار کند. رنگ ثابت ممکن است ریت تصویر را بازنشانی کند. یک پس‌زمینه رنگی بیشتر به ماندگاری تصویر کمک می‌کند تا رایت تصویر، اما همچنان ارزش امتحان کردن را دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  7 اشتباه رایج درباره پلی استیشن 5

اگر تلویزیون‌ ایکس ویژن سوخته دارید، می توانید با استفاده از کابل HDMI لپ تاپ را به تلویزیون‌ ایکس ویژن خود متصل کنید. دسکتاپ خود را به تلویزیون‌ ایکس ویژن گسترش دهید و محافظ صفحه نمایش سفید را به اشتراک بگذارید. امیدواریم که این کار باعث تغییر وضعیت تلویزیون‌ ایکس ویژن شما شود.

از یک ویدیوی ScreenBurnFixer استفاده کنید

رفع سوختگی صفحه نمایش LCD و پلاسما: تیم ScreenBurnFixer راه های مختلفی را ارائه می دهد. که می توانید برای رفع سوختگی صفحه در تلویزیون‌ ایکس ویژن یا مانیتور خود تلاش کنید. مانند سایر رفع سوختگی صفحه نمایش، شانس کارکرد آنها به مقیاس مشکل بستگی دارد.

می‌توانید به صفحه ویدیوی ScreenBurnFixer بروید و ویدیویی را پیدا کنید که با نوع صفحه‌نمایش شما مطابقت داشته باشد. سپس اجازه دهید ویدیو تا زمانی که ممکن است پخش شود (ما چند ساعت صحبت می‌کنیم، نه یک پخش سریع نیم ساعته). از طرف دیگر، به صفحه نمودار بروید و دستگاه خود یا دستگاهی را پیدا کنید که با مشخصات شما مطابقت دارد.

مقالات مرتبط:

مشکلات بک لایت مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =