نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های شناسایی خرابی ps4

همه چیز درباره شناسایی خرابی ps4

شناسایی خرابی ps4/ یکی از بدترین موقعیت‌هایی که می‌توانید با آن روبرو شوید این است که PS4 شما هنگام بازی می‌میرد. یک خطای غیرمنتظره که باعث بسته شدن بازی می‌شود یا گاهی اوقات باعث خاموش شدن سیستم در سراسر سیستم می‌شود، واقعاً می‌تواند شما را در مسیر خود قرار دهد. برخی از رایج ترین علائم مرگ PS4 عبارتند از:

شناسایی خرابی ps4

خرابی برد منطقی یا لوجیکال

این نوع مشکلات در ساختار فایل هارد دیسک و نرم افزار ظاهر می شوند. این نوع خطا می تواند ناشی از بدافزار یا اشکال دیگر خرابی فایل باشد. اغلب، می بینید که PS نمی تواند عملکردهای معمولی را حتی زمانی که روشن است انجام دهد. به عنوان مثال، بدون مشکل شروع به کار کنید یا اصلاً بوت نمی شود. نرم افزار بازیابی هارد دیسک به طور کلی برای چنین شرایطی مورد نیاز است.

نقص مکانیکی

در حالی که PS4 ممکن است شامل اکثر اجزای الکتریکی باشد، هنوز برخی از عناصر مکانیکی دارد. پس از یک دوره معین، ممکن است این قطعات به دلیل فرسودگی عمومی یا استفاده نادرست شروع به خراب شدن کنند.

نشانه دیگری که نشان می دهد کنسول شما ممکن است در حال مرگ باشد، کندتر شدن سرعت باز کردن برنامه ها است. گاهی اوقات حتی ممکن است ریست شود و خود به خود روشن و خاموش شود.

در چنین شرایطی، (اگرچه عجیب به نظر می رسد) بوی هوای فن خود را به طور منظم بررسی کنید. اگر متوجه بوی سوختن عایق الکتریکی شدید یا صدای فن با صدای بلند و بیش از حد کار می کند، اینها علائم هشدار دهنده ای هستند. آنها به تعمیر حرفه ای نیاز دارند. کنسول را خاموش کنید و به دنبال مشاوره باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  PS4 روشن نمی شود اما بوق می دهد

خطاهای هارد دیسک و داغ شدن بیش از حد

واحدهای هارد دیسک خراب اغلب علائم هشدار دهنده را قبل از خرابی کامل نشان می دهند. این شامل؛

  • تولید گرمای بیش از حد توسط درایو
  • خطاهای خواندن و نوشتن مداوم و مکرر
  • کنسول یخ می زند یا سیستم خراب می شود
  • عدم دسترسی صحیح به فایل ها و پوشه ها

در مورد سه مورد اخیر، اجرای یک بررسی CHKDSK و اسکن برای بخش های بد معمولاً نمونه های ساده ای از این مشکلات را حل می کند. تولید گرمای درایو بالا به بهترین وجه با کمک حرفه ای حل می شود.

چگونه از داغ شدن بیش از حد PS4 خود جلوگیری کنم؟

بسیاری از کاربران قربانی مشکلات گرمایش PS4 شده‌اند که در آن پاپ‌آپ‌های هشدار مختلفی روی صفحه دریافت کرده‌اند. اینها معمولاً با خاموش شدن خود کنسول دنبال می شوند. این یک هشدار است و باید اقداماتی را برای بهبود خنک سازی و جریان هوا در اطراف کنسول انجام داد. برای اطمینان از اینکه سخت افزار سیستم شما در دمای عملیاتی خوبی باقی می ماند، می توانید اقدامات احتیاطی متعددی انجام دهید.

به PS4 خود فضایی برای نفس کشیدن بدهید

سیستم های PS4 اغلب در فضاهای تنگ یا نزدیک به دیوار قرار دارند. PS4 به جریان هوای خوب ثابت نیاز دارد تا تهویه مناسبی برای کنسول فراهم کند. اگرچه دستگاه دارای فن های داخلی است، اما مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف دستگاه برای جریان هوای خوب باقی می گذارید.

PS4 خود را تمیز کنید

شایع ترین دلیل گرم شدن بیش از حد، تجمع گرد و غبار در خود دستگاه است. گهگاه این را بررسی کنید. به دنبال یک سطح کار صاف باشید، دستگاه را از برق بکشید و در صورت وجود از هوای فشرده برای تمیز کردن تمام دریچه‌ها و منافذ خارجی استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که پورت‌های USB را تمیز کنید و در صورت امکان فضای داخلی را جاروبرقی بکشید. از یک پارچه تمیز برای پاک کردن اطراف استفاده کنید. مراقب باشید که قطعات داخلی را تحت تاثیر قرار ندهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع گرمی بیش از حد PS4

بهترین کار این است که بتوانید یک روال تمیز کردن منظم را در پیش بگیرید، شاید اگر به شدت مصرف می کنید ماهانه.

بازی های پلی استیشن و سیستم عامل خود را به روز کنید

نسخه قدیمی سیستم عامل و بازی های بدون پچ می توانند سرعت دستگاه را کاهش دهند. این امر احتمال گرم شدن بیش از حد را افزایش می دهد.

در صورت نیاز به قسمت تنظیمات کنسول رفته و گزینه سیستم نرم افزار به روز رسانی را انتخاب کرده و هر آپدیت را نصب کنید. سپس، بازی های مورد نظر را انتخاب کنید، روی گزینه به روز رسانی کلیک کنید و نصب کنید.

به کنسول زمان بدهید تا خنک شود

پس از استفاده از PS4 برای جلسات طولانی‌تر، قبل از راه‌اندازی مجدد به آن زمان استراحت دهید. مطمئناً آن را برای مدت طولانی به طور مداوم روشن نکنید. گاهی اوقات مشکلات گرمای بیش از حد نتیجه استفاده بیش از حد است. پس از جلسات طولانی، به جای اینکه دستگاه را در حالت استراحت قرار دهید، آن را خاموش کنید. این اجازه می دهد تا کنسول قبل از روشن شدن مجدد تا دمای اتاق خنک شود.

پیشنهاد مطالعه: 8 راه رفع مشکل روشن نشدن PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =