نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم سردی یخچال ایکس ویژن

چرا بعد از مدتی یخچال ایکس ویژن سرد نیست؟

به عنوان یک قاعده، یخچال ها 36 تا 40 درجه فارنهایت در جعبه یخچال و 0 تا 5 درجه فارنهایت در جعبه فریزر نگهداری می کنند. اگر محفظه یخچال شما یخ می زند، حتی زمانی که کنترل سرما روی کمترین حالت تنظیم شده باشد، احتمالاً مشکل از معیوب بودن سنسور دمای یخچال یا کنترل سرما باشد. می توانید دما را با دماسنج یخچال بررسی کنید. کیت های کنترل دما را در آمازون پیدا کنید. اگر به نظر می رسد که تعویض سنسور دما خارج از توانایی خود شماست، با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

بررسی اولیه

اگر یخچال و فریزر به هیچ وجه خنک نشود، کنترل های الکتریکی تقریباً همیشه مشکل ایجاد می کنند – نه نیاز به مبرد بیشتر. سیستم مهر و موم شده و احتمالاً مشکلی ایجاد نمی کند. این نوع سوء عملکردها به ندرت اتفاق می افتد. در عوض، واحد ممکن است دارای کویل های کندانسور کثیف، دری باشد که محکم بسته نمی شود، یا کنترل دما معیوب باشد.

تعمیر گام به گام یخچالی که به اندازه کافی سرد نیست

قبل از تماس با تعمیرکار لوازم خانگی:

  1. کنترل سرما را بررسی کنید. مطمئن شوید روی COLD تنظیم شده است. به طور معمول، دمای داخل یخچال باید حدود 37 درجه فارنهایت باشد.
  2. به فن فریزر داخل فریزر گوش دهید. وقتی فن فریزر کار می کند، به این معنی است که تایمر یخ زدایی و کنترل سرما در یخچال هر دو روی COOL تنظیم شده اند.
  3. به فن کمپرسور گوش دهید (که همچنین به شما می گوید که کمپرسور کجا قرار دارد – معمولاً در پشت یا زیر یخچال). در بیشتر مواقع، وقتی فن فریزر در حال کار است، فن کمپرسور نیز باید کار کند. اگر یکی از فن ها کار نمی کند یا کمپرسور خاموش است، یخچال خنک کننده بسیار کمی دارد یا اصلاً خنک نمی شود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  کف ماندن در ماشین ظرفشویی

یخچال اصلا کار نمیکنه

اگر چراغ یخچال کار نمی کند و موتور آن روشن نمی شود، در اینجا عیب یابی اصلی یخچال را می توانید انجام دهید:

  1. قدرت الکتریکی آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که یخچال به یک منبع تغذیه برق متصل شده است (چراغ کار یا تست کننده مدار خروجی را وصل کنید). درصورت کار نکردن پریز برق، مدار قطع شده یا فیوز سوخته را بررسی کنید.
  2. مطمئن شوید کنترل سرما به درستی تنظیم شده باشد.
  3. در صورت لزوم کمک بگیرید. اگر متوجه شدید که یخچال به پریز برق متصل است، قطع کننده مدار آن روشن نشده و کنترل سرما به درستی تنظیم شده است، اما دستگاه هنوز هیچ نشانه ای از زندگی را نشان نمی دهد، در را بسته نگه دارید تا هوای سرد حفظ شود و با یک تلفن تماس بگیرید.

بوی یخچال، ناهنجاری یا نشت یخچال

اگر یخچال شما بوی بدی می دهد، حتی پس از حذف همه غذاهای مشکوک، آن را از برق بکشید و کشوها و قفسه ها را بردارید تا با آب و صابون تمیز شود. سپس آن را با محلول 1/2 فنجان جوش شیرین حل شده در آب گرم مالش دهید.

همچنین سینی قطره ای زیر یخچال را تمیز کنید (در صورت وجود آن) – ممکن است کپک زده و بد بو شود. اگر هنوز بو از بین نمی رود، سعی کنید چند تکه زغال چوب را در کاسه های کم عمق قرار دهید و آنها را در قفسه های داخل یخچال قرار دهید تا بوها را جذب کند.

بررسی ظاهر فیزیکی یخچال

صداهای ارتعاشی به طور کلی از قسمت های شل مانند سیم پیچ های کندانسور شل، لوله های کمپرسور به صدا درمی آید، یا غلتک ها و پاها که به طور ناهموار روی زمین می نشیند، ایجاد می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش تعویض هیت سینک PS3

به دنبال هر قسمتی باشید که شل شده است و آن را با آچار یا پیچ گوشتی محکم کنید. سپس قطعه زیرین را با بلند کردن آن از پایه ها بردارید و پایه های جلوی دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه آنها وزن دستگاه را دارند – یخچال نباید تکان بخورد. در صورت لزوم، پاهای قابل تنظیم را بالا یا پایین بچرخانید تا به طور مستقیم با زمین تماس بگیرند.

نشتی زیر یخچال عموماً از لوله تراکم ناشی می شود که در ظرف نمی ریزد. گرفتگی فریزر فریزر نیز می تواند باعث نشت شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نوزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »