نکات عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی
تلویزیون های LCD ایکس ویژن به دلیل آسیب داخلی یا تغییر تصادفی تنظیمات دچار مشکل می شوند. اگر مجموعه ای دارید که خاموش می شود، ویدئو را نشان نمی دهد یا صدا را به درستی ارائه نمی دهد، عیب یابی می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا اینها مشکلاتی هستند که می توانید برطرف کنید یا نیاز به سرویس تلویزیون دارید.
ضعف قدرت
تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن ممکن است مشکلات تغذیه را تجربه کند. هنگامی که به خودی خود خاموش و روشن می شود، دوچرخه سواری قدرت است که به دلیل مشکل در خازن های داخل تلویزیون شما ایجاد می شود. با جدا کردن تلویزیون از دیوار و فشار دادن و نگه داشتن دکمه (Power) به مدت 15 ثانیه، تلویزیون را مجدداً تنظیم کنید. تلویزیون را دوباره وصل کرده و روشن کنید. در صورت ادامه چرخه تغذیه، تلویزیون ایکس ویژن خود را نزد یک تکنسین ببرید تا خازن های آن را تعویض کند.
بدون تصویر
وقتی تلویزیون ایکس ویژن شما صفحه خالی نشان می دهد، با فشردن دکمه (منو) تعیین کنید که منبع ویدئو مشکل دارد یا خیر. اگر منوی تلویزیون ایکس ویژن ظاهر شد، مشکل از سرویس تلویزیون ایکس ویژن یا ویدیوی شما است. دکمه (منبع) را در ریموت کنترل خود فشار دهید و تلویزیون ایکس ویژن خود را بر روی همان منبع ورودی ویدئویی خود قرار دهید، مانند کنسول بازی یا سرویس تلویزیون ایکس ویژن پرداخت. مطمئن شوید که کابل ها به درستی به منبع تلویزیون و ویدئوی شما وصل شده اند.
مشکلات صدا
تلویزیون های LCD اغلب دارای تنظیمات صوتی هستند که مشکلاتی را ایجاد می کند، مانند قابلیت خاموش کردن بلندگوهای داخلی یا قطع ارتباط بلندگوهای خارجی. منوی تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن خود را باز کنید و مطمئن شوید که بلندگوها روی (روشن) تنظیم شده اند.
اگر سیستم صوتی فراگیر ندارید، تنظیمات صدای فراگیر را که اغلب به عنوان SRS برچسب گذاری می شوند، خاموش کنید. اگر هنگام تلاش برای افزایش صدا، پیامی مانند (در دسترس نیست) را مشاهده کردید، تلویزیون ایکس ویژن شما به بلندگوی خارجی متصل شده است. اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید، صدا را افزایش دهید و گزینه بی صدا را روی هر یک از کنترلرهای خود خاموش کنید.
صدا بدون فیلم
یکی از نشانه هایی که ممکن است به تلویزیون ایکس ویژن یا دستگاه دیگر شما آسیب برساند، شنیدن صدا اما عدم مشاهده تصویر روی صفحه شما است. بررسی کنید که دستگاه های شما به درستی متصل شده اند. همچنین، دستگاه های خود را با کابل های جدید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دستگاه ها به درستی کار می کنند.
اگر دستگاه شما به درستی متصل شده و مشکلات کابل های جدید همچنان ادامه داشته باشد، مشکلی در دستگاه شما یا آسیب داخلی تلویزیون ایکس ویژن وجود دارد. دکمه “منو” را در ریموت خود فشار دهید؛ اگر منو را می بینید، احتمالاً دستگاه ویدیوی شما خراب است.