نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سیاهی صفحه نمایش کامپیوتر

چرا صفحه کامپیوتر من سیاه می شود؟

سیاهی صفحه نمایش چیست؟ یک مانیتور ایکس ویژن که همچنان سیاه می شود نشانه واضحی است که نشان می دهد مشکلی در رایانه شما وجود دارد. سال این است که آیا مشکل بی اهمیت است یا جدی؟ اغلب، مقصر یک کابل شل یا شکسته است – یک راه حل آسان است. با این حال، گاهی اوقات شما به یک مانیتور ایکس ویژن بد یا آسیب به خود کامپیوتر نگاه می کنید. شما می توانید بسیاری از این مشکلات را خودتان با کمی زمان و حوصله تشخیص دهید.

کابل های شل یا خراب

قبل از فرض بر بدترین حالت، ابتدا ساده ترین راه حل را بررسی کنید. بررسی کنید که همه کابل هایی که مانیتور ایکس ویژن را به کامپیوتر متصل می کنند محکم و ایمن هستند و هیچ علامت قابل مشاهده ای مبنی بر خرابی وجود ندارد.

دوشاخه مانیتور ایکس ویژن را بررسی کنید تا از اتصال آن به پریز دیواری مطمئن شوید.

اتصال برق خود مانیتور ایکس ویژن را بررسی کنید. اکثر مانیتور ایکس ویژنها دارای یک LED کوچک در نزدیکی دکمه روشن / خاموش هستند که وقتی مانیتور ایکس ویژن روشن است روشن می شود، بنابراین مطمئن شوید که برق آن تامین می شود.

کابل های ویدئویی را برای خرج کردن بررسی کنید، زیرا سیم کشی داخل می تواند بدون آسیب قابل توجه خارجی کوتاه شود.

ژاکت پلاستیکی کابل را بررسی کنید. باید شکسته نشود و سیمهای داخل آن نباید نمایان شود. هر دو کابل ویدئو و برق را عوض کنید تا ببینید با کابل های جدید عکس می گیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آشنایی با بندینگ ماشین

سیاهی صفحه نمایش

مانیتور ایکس ویژن بد یا کارت گرافیک

با وجود پیچیدگی، اجزای کامپیوتر برای همیشه دوام نمی آورند و مستعد شکست غیر منتظره هستند. ممکن است مانیتور ایکس ویژن شما دچار اتصال کوتاه شده یا به سادگی در اثر نقص داخلی جان خود را از دست داده باشد. کارت گرافیک داخل برج رایانه شما در حین کار گرم می شود که در صورت بالا رفتن بیش از حد دما می تواند باعث آسیب شود.

برای بررسی تصویر، یک مانیتور ایکس ویژن دیگر را به رایانه خود وصل کنید. اگر یکی از آنها را دریافت کردید، ممکن است به این معنی باشد که مانیتور ایکس ویژن قبلی شما شکمش بالا رفته است. اگر مانیتور ایکس ویژن جدید هنوز چیزی جز سیاهی جوهر نشان نمی دهد، ممکن است کارت گرافیک رایانه شما خراب شده باشد.

قطعات رایانه ای که بیش از حد گرم شده اند

تمام اجزای داخل رایانه شما در حین کار حرارت تولید می کنند، که در صورت عدم تهویه مناسب کامپیوتر باعث افزایش دمای داخلی می شود. پنکه های پلاستیکی کوچکی در همه رایانه ها نصب شده اند تا این گرما را قبل از وقوع بلایای طبیعی تخلیه کنند، اما اگر آنها یا دریچه های مجاور با گرد و غبار، پرز و موی حیوانات خانگی منقبض شده باشند، آن هوای گرم داخل برج شما راهی برای رفتن ندارد. یک سیستم بیش از حد گرم معمولاً علائم هشداردهنده مانند قفل شدن مکرر، خاموش شدن تصادفی و از دست دادن فیلم را نشان می دهد. دریچه های برج خود را باز و روشن نگه دارید و به صورت دوره ای داخل آن را تمیز کنید تا هوا آزادانه جریان یابد و همه چیز خنک شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عدم ورود PS4 و PS5 به مهمانی

خرابی کل سیستم

وقتی تصویر سیاه روی صفحه خود را می بینید، به رایانه خود گوش دهید. آیا بی صدا است یا به نظر می رسد که هنوز درست کار می کند؟ اگر وقتی مانیتور ایکس ویژن شما کار می کند، کل کامپیوتر متوقف شود، ممکن است به یک خرابی کامل سیستم نگاه کنید. این می تواند به دلیل اجزای بد، ویروس ها یا نرم افزارهای متعارض رخ دهد. مشکل دقیق ممکن است کمی آزمایش و خطا طول بکشد تا محدود شود.

نرم افزار یا سخت افزار اخیراً نصب شده را حذف کنید.

اسکن به روز ویروس را اجرا کنید.

رایانه را از نظر وجود علائم داغ بیش از حد بررسی کنید: دریچه های مسدود شده/گرد و غبار، فن روشن نمی شود. از جاروبرقی یا اسپری “پاک کننده رایانه” برای تمیز کردن مناطق کثیف استفاده کنید.

از برنامه هایی که در حال اجرا بودید یا صداهایی که کامپیوتر قبل از سیاه شدن صدا ایجاد می کرد، یادداشت کنید.

اگر هنوز علت از بین نرفته و خاموشی ها همچنان ادامه دارد، از تعمیرگاه حرفه ای کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »