نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی

چگونه ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

یکی از رایج‌ترین مسائل اکثر بانوان خانه‌دار در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مربوط به به ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی است. اغلب بعد از شستشوی لباس‌ها و هنگامی که توقع داریم لباس‌هایی تمیز داشته باشیم، با لکه‌های پودر روی آنها مواجه می‌شویم. این لکه‌ها روی لباس‌های مشکی و تیره به شکل رسوب‌های سفید، و روی لباس‌های روشن به شکل رسوب‌های آبی یا سبز ظاهر می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود خستگی جمع‌آوری لباس‌ها، ریختن آنها در ماشین لباسشویی، در آوردن و پهن کردن آنها در تن شما باقی بماند.

پودر ماشین لباسشویی قرار است چرکی و کثیفی لباس‌ها را تمیز کند. اما در برخی موارد این پودر اثر و نشانه خودش را نیز روی لباس می‌گذارد و خودش سبب آلودگی می‌شود. این لکه‌ها بسیار آزارنده و ناراحت کننده هستند، اما خوشبختانه موقتی بوده و راحتی پاک می‌شوند. در این مطلب از تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان علت‌های ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی را معرفی و بررسی می‌کنیم. سپس راه‌های جلوگیری و برطرف کردن این مشکل را معرفی می‌کنیم.

چه چیزی باعث ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی می‌شود؟

دلیل روشن و بدیهی ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی حل نشدن پودر در حین شستشو است. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که به آنها خواهیم پرداخت. رسوب کردن پودر روی لباس مشکلی خسته‌کننده و زمان‌بر است. چرا که باید از نو زمان بگذارید و لباس‌ها را از نو شستشو دهید. در اینجا هفت دلیل اصلی ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی معرفی می‌شود.

حل نشدن پودر

اگر از پودر ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید بهتر است در نظر داشته باشید که این پودر ممکن است به تمامی حل نشود. همیشه قبل از ریختن لباس در ماشین لباسشویی، محفظه خالی پودر را پر کنید. این کار باعث می‌شود به آن زمان بیشتری برای حل شدن بدهید. اگر از آب سرد استفاده می‌کنید، و در منطقه‌ای سرد سیر زندگی می‌کنید، پودر ممکن است به شکل کامل حل نشود. برای نتیجه بهتر می‌توانید در ابتدا پودر را در یک استکان آب گرم حل کنید، و با تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی به شوینده مایع، این مشکل را برطرف کنید. این یکی از اصلی‌ترین علت‌های ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی است.

همین مشکل در مورد شوینده‌های یک بار مصرف، و بعضی از شوینده‌های لباس مایع نیز وجود دارد. اگر ردهای آبی روی لباس‌های خود مشاهده می‌کنید، به این دلیل است که شوینده را در زمان اشتباهی اضافه می‌کنید. هیچ وقت شوینده را مستقیم روی لباس خشک نریزید. همچنین از پرت کردن بسته شوینده بالای لباس‌ها خودداری کنید. هر دو این موارد را بهتر است اول در ماشین لباسشویی خالی قرار دهید، بعد لباس‌ها را اضافه کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه تنظیم و استفاده از حافظه خارجی PS4

اگر ماشین لباسشویی شما اتوماتیک است ممکن است محفظه پودر ماشین لباسشویی رسوب گرفته و پودر در آن به خوبی حل نشود. برای حل این مشکل محفظه را درآورده و آن را با ترکیبی از دو استکان آب داغ با نصف استکان سرکه سفید شستشو بدهید. اگر محفظه خارج نمی‌شود آن را با سرکه سفید گرم پر کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در آن بماند. سپس یک بار ماشین لباسشویی را بدون لباس با یک برنامه شستشوی سریع روشن کنید تا محفظه به خوبی تمیز شود.

ریختن پودر بیش از حد زیاد

بیشتر همیشه هم به معنای بهتر نیست. ریختن بیش از حد پودر در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی شود. این به خصوص در مورد ماشین‌های لباسشویی کم مصرف صدق می‌کند. این ماشین‌های لباسشویی آب کمتری از ماشین‌های لباسشویی معمولی در حین شستشو و خشک کردن لباس‌ها مصرف می‌کنند. هنگامی که از آنها استفاده می‌کنید، ریختن پودر بیشتر از دو قاشق چایخوری – بله، ۲ قاشق چایخوری – باعث ایجاد رسوب روی لباس‌هایتان می‌شود.

ریختن نرم کننده بیش از حد

هیچ وقت نرم کننده لباس را مستقیم روی لباس‌های خیس نریزید. و همیشه از کمترین میزان توصیه شده استفاده کنید. اگر محفظه نرم کننده شما اتوماتیک است، پیوسته آن را تمیز کنید.

ریختن نرم کننده بیش از حد در ماشین لباسشویی

اگر آب خیلی آهسته از ماشین لباسشویی شما خارج شود، پُرزها، پودر لباسشویی حل نشده، و خاک ممکن است از نو روی لباس‌ها شما رسوب کند. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی جدید در ِ کوچکی در پایین ماشین دارند که امکان دسترسی مستقیم به فیلتر بالای پمپ آب را می‌دهند. در ماشین‌های لباسشویی کهنه احتمالا باید از پشت ماشین سعی کنید به محفظه داخلی آن وارد شوید و پمپ آب را تمیز کنید.

پمپ آب رسوب‌گرفته یا خراب

فیلتر پمپ آب را پیدا کنید و آن را از بابت رسوباتی مثل پُرز لباس‌ها یا موارد کوچکی که مانع گردش آب می‌شوند بررسی کنید. از اینکه ببینید یک دکمه، سکه، و رسوبات لباس چطور می‌تواند فرایند خشک کردن لباس و تخیه آب را آهسته کند شگفت زده می‌شوید. این موضوع یکی از علت‌های ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی است. اگر فیلتر را تمیز کردید و همچنان خشک کردن لباس در ماشین شما کُند است، به احتمال زیاد پمپ آب خراب است. برای برطرف کردن مشکل باید آن را تعویض کنید. برای این کار بهتر است از یک تعمیرکار متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت گرم شدن بیش از حد ایکس باکس Series X|S

بیش از حد پر کردن ماشین لباسشویی

شستن یک بار ِ پُر از لباس در یک دور شستشوی ماشین لباسشویی، راه خوبی برای ذخیره پول و زمان است. اما به هر ترتیب بهتر است به یاد داشته باشید که پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی جایی نمی‌گذارد که خاک و رسوبات در آن شسته شوند. بهتر است همیشه سعی کنید به اندازه‌ای لباس در ماشین لباسشویی خود بریزید که برای آن طراحی شده است. در غیر این صورت خطر ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی وجود دارد.

کثیفی ماشین لباسشویی

اگر تا به حال هیچ وقت ماشین لباسشویی خود را تمیز نکرده‌اید، ممکن است در آن رسوبات خاک، مواد معدنی، و پودر وجود داشته باشد که روی لباس‌های شما بنشیند. بهتر است به آن به چشم جا صابونی در دستشویی نگاه کنید که خواه ناخواه کف آن رسوب می‌گیرد. ماشین‌های لباسشویی کم مصرف به خاطر استفاده از آب کم باید ماهیانه تمیز شوند. این در حالی است که یک ماشین لباسشویی معمولی دست کم دوبار در سال باید تمیز شود. ماشین لباسشویی کثیف می‌تواند یکی از علت‌های مهم ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی است.

سختی آب

آب سخت با پودر شوینده فعل و انفعالی ایجاد می‌کند که منجر به ماندن رسوب روی لباس‌های شما می‌شود. به صورت کلی آب سخت به آبی گفته می‌شود که در آن املاح معدنی مثل کلسیم و منیزیم در سطح بالایی وجود داشته باشد. هنگامی که آب مورد استفاده این مشخصات را داشته باشد، کلسیم و منیزیم روی لباس‌ها رسوب کرده و به آنها سفتی و خشکی می‌دهد.

در صورتی که آب مورد استفاده شما سطح بالایی از مواد معدنی دارد با مشکل خشکی لباس‌ها و رسوبات روی آنها مواجه می‌شوید. از آنجا که بیشتر پودر ماشین لباسشویی شما در فعل و انفعال با املاح معدنی رسوب می‌کند، بهتر است میزان پودر لباسشویی را تا ۳۰% افزایش دهید. عامل دیگری که به حل شدن پودر ماشین لباسشویی کمک می‌کند حرارت آب است. در صورتی که آب مورد استفاده شما مشخصات آب سخت را دارا است، سعی کنید از دمای بیشتر آب برای شستشوی لباس استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  اتصال کامپیوتر با ورودی VGA به تلویزیون

همین که تمام علت‌های ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی را حذف کردید، تنها کاری که باقی می‌ماند شستشوی مجدد لباس‌ها است. لباس‌های لکه‌دار خود را با بالاترین حرارت آب مناسب برای آنها، بدون استفاده از پودر یا نرم‌کننده شستشو دهید. به جای پودر و نرم‌کننده، از یک استکان سرکه سفید در شستشوی این لباس‌ها استفاده کنید. این موضوع به لباس‌ها کمک می‌کند کمی آرام شده و رسوب را بیرون دهند.

اگر لباس‌هایی را که به خاطر استفاده بیش از حد از پودر لکه‌های آبی روی آنها ایجاد شده را خشک کرده باشید، کار پاک کردن آنها سخت‌تر می‌شود. در این موارد باید یک تشت را از آب گرم پُر کنید و یکی از سفیدکننده‌های اکسیژن محور را مطابق دستور در آن حل کنید. لباس‌های رسوب گرفته و لکه‌دار خود را کاملا در آن فرو برده و بگذارید یک شب بماند. سپس لباس‌ها را مطابق دستور سفیدکننده، بدون استفاده از پودر و شوینده‌های دیگر آبکشی کنید.

جمع‌بندی

بعد از ریختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی و روشن کردن آن، انتظار داریم لباس‌ها تمیز شده و فاقد هر لکه‌ای باشند. گاهی پیش می‌آید که لباس‌ها تمیز می‌شوند، اما لکه‌های سفید یا رنگی روی آنها باقی می‌ماند. این لکه‌ها به خاطر ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی ایجاد می‌شوند. در این مطلب علت‌های شایع این اتفاق را معرفی و بررسی کردیم.

برای پیشگیری از این مشکل دقت کردن به ظرفیت ماشین لباسشویی، به اندازه ریختن پودر، به اندازه ریختن نرم‌کننده، و تمیز کردن محفظه پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. در مواردی این مشکل به دلیل مشخصات شیمیایی آب یا به اصطلاح سختی آب اتفاق می‌افتد. در این موارد استفاده از آب گرم در شستشو، و افزایش حجم پودر می‌تواند کارگشا باشد. در نهایت بهتر است توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی مانند هر وسیله خانگی دیگر نیاز به کارهایی برای نگهداری دارد. از جمله این کارها بررسی پمپ آب و مواردی است که به واسطه رسوب و جمع شدن کثیفی و خاک ممکن گرفته باشند. با اطمینان از این موارد می‌توانید مطمئن شوید که پس از روشن کردن ماشین لباسشویی دیگر نگرانی از بابت ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی موضوعیت ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =