نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات بک لایت مانیتور ایکس ویژن

نشانه های سوختگی بک لایت مانیتور ایکس ویژن

بک لایت مانیتور ایکس ویژن چیست؟ مانیتور ایکس ویژن LCD رومیزی و لپ تاپ دارای یک لامپ بلند برای نمایش فیلم هستند. وقتی این لامپ می سوزد، صفحه تقریبا سیاه می شود. خرابی نور پس زمینه نیز می تواند باعث چشمک زدن، روشن و خاموش شدن چشمک یا ارائه رنگی عجیب به صفحه شود.

عیب یابی

قبل از این که فرض کنید لامپ نور پس زمینه مشکل دارد، بررسی کنید که آیا مانیتور ایکس ویژن به درستی متصل شده است و برق دریافت می کند یا خیر. هنگامی که مانیتور ایکس ویژن را وصل می کنید، مراقب چراغ برق نزدیک سوئیچ روشن/خاموش باشید و مطمئن شوید که همه کابل ها محکم به هم متصل شده اند و بدون آسیب دیده می شوند. در صورت امکان، یک مانیتور ایکس ویژن متفاوت را با استفاده از کابل های مشابه به رایانه خود وصل کنید تا مطمئن شوید کارت ویدیوی کامپیوتر در حال ارسال تصویر است. اگر بقیه چیزها در وضعیت کار خوبی به نظر می رسند، مانیتور ایکس ویژن می تواند دچار خرابی نور پس زمینه شود.

بک لایت مانیتور ایکس ویژن

آزمایش، بررسی

موارد مختلف می توانند مانیتور ایکس ویژن شما را تاریک کنند، از یک لامپ سوخته در نور پس زمینه گرفته تا اتصال کوتاه مانیتور ایکس ویژن. در بیشتر موارد، یک مانیتور ایکس ویژن با لامپ سوخته هنوز تصویری روی صفحه دارد، فقط بسیار کم نور است. به صفحه نمایش خود دقت کنید ؛ اگر اصلاً تصویری مشاهده نمی کنید، ممکن است خود مانیتور ایکس ویژن شکمش بالا رفته باشد. یک لامپ خراب را می توان آزمایش کرد، اما تنها در صورتی که لامپ جایگزین کار داشته باشید و راحت بتوانید مانیتور ایکس ویژن خود را باز کرده و کمی چک کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه رفع خطوط عمودی در تلویزیون ایکس ویژن

برخی از جداسازی مورد نیاز است

همانطور که حدس می زنید، بررسی لامپ نور پس زمینه روی مانیتور ایکس ویژن شما مستلزم ورود به صفحه و بیرون کشیدن نور مشکوک است. جداسازی مانیتور ایکس ویژن بر اساس مدل متفاوت است. برای دستورالعمل ها، وب سایت سازنده مانیتور ایکس ویژن خود را بررسی کنید. هنگامی که لامپ را بیرون آوردید، آن را از برد اینورتر که تغذیه می کند جدا کرده و لامپ کار خود را وصل کنید. اگر جدید روشن می شود، قدیمی شما مرده است. اگر صفحه جدید مانند اول تیره است، ممکن است برد اینورتر شما خراب شده باشد و نیاز به تعویض دارد.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

از آنجا که باز شدن لپ تاپ یا مانیتور ایکس ویژن رومیزی شما می تواند سایر قسمت ها را در معرض آسیب های ناخواسته قرار دهد، باید در توانایی های خود برای آزمایش نور پس زمینه مطمئن باشید. یک حرکت اشتباه می تواند اجزای دیگر را سرخ کند و وضعیت شما را بدتر از آتش سوزی بگذارد. اگر ایده باز کردن مانیتور ایکس ویژن و درگیری با داخل باعث عصبی شدن شما می شود، از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. تعویض لامپ خراب یا برد اینورتر یک راه حل نسبتاً ارزان برای افزایش طول عمر تجهیزات شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »