نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب یخچال فریزر ساید بای ساید

آموزش نصب یخچال فریزر ساید بای ساید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یخچال‌های ساید بای ساید یکی از خلاقیت‌های شرکت سامسونگ در عرضه لوازم آشپزخانه بوده است. این محصولات نزد خانم‌های ایرانی بسیار محبوب بوده و اغلب آشپزخانه‌ها حداقل یکی از آن‌ها را در خود می‌بیند. اما، نکته‌ای که در هنگام خرید این محصول اهمیت دارد، روش صحیح نصب آن است. نصب یخچال فریزر ساید بای ساید باید به دقت انجام شود و در غیر این صورت مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم، بیشتر در مورد نصب این یخچال‌های محبوب با شما صحبت کنیم.

نصب یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال فریزر ساید بای ساید دارای قطعات مختلفی است که نصب هر کدام قلق خاصی دارد. قطعات این یخچال‌ها شامل قطعات بیرونی و قطعات درونی می‌شود. قطعات درونی همانطور که از نامشان پیداست در داخل یخچال قرار داشته و قابل مشاهده نیستند؛ به گونه‌ای که تنها با روش شدن یخچال به صورت خودکار شروع به کار می‌کنند.

اما، قطعات بیرونی نیاز به نصب داشته و باید به صورت درست در جای اصلی خود قرار گیرند. به طور کلی، مهمترین قطعات بیرونی یخچال فریز که نصب آن‌ها ضروری است عبارتند از:

  • لوله پخش‌گر آب
  • قطعات مورد نظر برای نصب لوله آب
  • آشنایی با لوله پخش‌گر آب

لوله پخشگر آب یکی از مهمترین دستگاه‌هایی است که در هنگام نصب یخچال فریز ساید بای ساید می‌تواند مشکلاتی را به همراه آورد. این لوله برای مناطقی طراحی شده است دارای فشار آب پایینی بوده و یا در طبقات آخر ساختمان قرار دارند. در اغلب ساختمان‌های چندین طبقه، مخازن پمپ آب جوابگوی طبقات بالایی نبوده لوله پخش‌گر آب وظیفه آبرسانی به طبقات فریزر داشته و در یخچال نیز به عنوان شیر آب عمل می‌کند. به گونه‌ای که برای نوشیدن آب خنک دیگر نیازی به آب‌سرد کن یا قرار دادن بطری در یخچال نیست.

این لوله همچنین به مخزن یخ‌ساز کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به ساختن یخ کند. پر فشار بودن لوله آب برای یخساز بسیار مهم است. زیرا برای این که یخساز بتواند درست عمل کند فشار آب باید عددی بین ۱۴۰ الی ۸۶۰ کیلو پاسکال باشد. البته، شرکت‌های سازنده یخچال‌های ساید بای ساید برای فشار کم راه حل ایده‌آلی اندیشیده‌اند. آن‌ها با تولید پمپ بوستر خانگی و کوچک فشار کم آب را جبران کرده‌اند. به یاد داشته باشید که سیستم پخش‌گر آب تنها باید توسط آب شرب پر شود؛ در غیر این صورت آسیب جدی خواهد دید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی کمپرسور کولر گازی

مراحل نصب لوله آب

اولین کار در نصب یخچال فریزر ساید بای ساید قرار دادن لوله آب در محل اصلی خود است. برای نصب این لوله باید مراحل زیر را به دقت طی کنید:

ابتدا شیر فلکه اصلی خانه را قطع کنید

نزدیک‌ترین لوله آب شهری را پیدا کنید. توجه داشته باشید که حتما لوله آب سرد را پیدا کنید.

از آن جایی که محل قرار گیری لوله‌های آب در برندهای مختلف فرق داشته، بهتر است مطابق با کیت راهنما مراحل نصب را دنبال کنید.

پس از آن که توانستید جریان آب را به فیلتر آب یخچال متصل کنید، حدود ۲.۵ لیتر آب را برای پاکسازی و راه‌اندازی فیلتر داخل آن جاری کنید.

توجه! به یاد داشته باشید که حتما موقع نصب یخچال فریزر ساید بای ساید از لوله آب سرد برای اتصال لوله به فیلتر استفاده کنید. جریان آب گرم موجب می‌شود تا لوله‌ها به مرور زمان عملکرد خود را از دست داده و فشاری زیادی برای سرد کردن آب به آن‌ها وارد شود.

تراز کردن یخچال ساید بای ساید

پس از نصب قطعات بیرونی یخچال نوبت به تراز کردن سایدها می‌رسد. به طور معمول ساید یخچال از ساید فریزر بزرگ‌تر است. از این رو، بهتر است ساید فریزر را متناسب با محل قرار گیری ساید یخچال تنظیم کنید. تراز یخچال ساید بای ساید بسیار مهم است؛ چراکه اگر یکی از سایدها حتی ذره‌ای تراز نباشند هم در باز و بسته شدن درب‌ها مشکل ایجاد خواهد شد و هم کارایی دستگاه از بین خواهد رفت.

در بسیاری از مواقع شرکت‌های تولیدی علت خرابی و گارانتی شدن یخچال‌های ساید بای ساید را عدم تراز مناسب آن‌ها در یک بازه زمانی طولانی مدت بیان می‌کنند. به طوری که افراد هنگام نصب یخچال فریزر ساید بای ساید آن‌ها را یا در سراشیبی و یا در قسمت‌های نامسطح قرار داده‌اند. توجه داشته باشید که تنها پایه‌های جلویی یخچال قابل پایین و بالا رفتن هستند؛ از این رو، برای تنظیم یخچال در زمین‌های نامسطح باید تنها قسمت‌های پشتی را با تکه کاغذ یا شیء مناسب تنظیم کرد.

نکاتی مهم برای تنظیم‌کردن یخچال ساید بای ساید

قسمت‌های جلویی یخچال‌های ساید بای ساید در حالت استاندارد باید کمی بالاتر از قسمت پشتی باشند؛ به طوری که یخچال متمایل به عقب باشد تا موتور فشاری را متحمل نشود. برای تراز دقیق بهتر است از یک دستگاه تراز حرفه‌ای استفاده کرد. توجه داشته باشید که در قسمت تحتحانی یخچال فریزر پایه‌ای به نام پایه تراز وجود دارد که برای تنظیم آن باید درب‌های یخچال را باز و مراحل زیر را طی کرد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ارزش گارانتی تمدیدی تلویزیون

این قسمت شامل پیچ، آچار و مهره می‌شود که هنگام نصب یخچال فریزر ساید بای ساید باید توسط تعمیرکار ماهر از تعمیرات یخچال فریزر انجام شود.

در ابتدای کار مهره را از لوله پایینی باز کرده و به انتهای بالایی پیچ برسانید. بهتر است قبل از نصب یخچال فریزر ساید بای ساید نکات ایمنی را رعایت کنید تا انگشتان شما دچار بریدگی نشود.

برای شل کردن پیچ باید از آچار آلن خلاف عقربه‌های ساعت استفاده کرد. پیچ‌ها را تا جایی که با انگشتان باز شود، شل کنید. البته، قرار نیست که پیچ‌ها باز شوند. این کار تنها برای راحت تنظیم کردن پایه‌ها صورت می‌گیرد.

در صورت تنظیم نبودن پیچ‌ها، آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت و بر عکس سفت کنید تا هر دو در یک تراز تنظیم شوند.

پس از تراز کردن درب‌ها، مهره‌ها را به سمت عقربه‌های ساعت برگردانید تا به انتهای پایینی پیچ برسند. سپس، پیچ‌ها را مجددا باآچار محکم کنید تا امکان رها شدن آن‌ها به صفر برسد.

راهنمای قرارگیری و راه‌اندازی یخچال فریزر

اکنون که وسایل اصلی یخچال را نصب کردید و پایه‌های آن تنظیم شدند، وقت آن رسیده تا مراحل نهایی راه‌اندازی را طی کنید. در این مرحله باید به مراحل زیر توجه کنید:

پس از نصب یخچال فریزر ساید بای ساید آن را در محلی مناسب قرار دهید؛ به طوری که فاصله‌ای استاندارد (حدود ۱۰ سانتی‌متر) از دیوار داشته باشند. منظور از محل مناسب در واقع محلی عاری از هر گونه رطوبت و نور خورشید است.

سپس، به دفترچه راهنمای کاربر که توسط برند سازنده طراحی شده مراجعه کرده و دستور العمل‌های آن عمل کنید.

پس از قرار گرفتن یخچال آن را به برق متصل کرده و لامپ آن را چک کنید؛ به طوری که نیم سوز نباشد و تمام فضای یخچال را روشن کند.

برای راه‌اندازی استاندارد یخچال، دمای آن را روی سردترین دمای ممکن تنظیم کنید و به مدت ۱ الی ۲ ساعت منتظر بمانید. این امر موجب می‌شود تا گردش موتور به صورت روان جریان پیدا کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  افزایش عمر کنسول بازی

نکته! در صورتی که پس از نصب یخچال فریزر ساید بای ساید مواد غذایی شما سرد نشدند، هرگز نگران نباشید. چراکه چند ساعتی زمان می‌برد تا دمای آن خنک شود.

آشنایی با صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید

صفحه نمایشگر یخچال فریزر ساید بای ساید که به پنل Display معروف است، از چندین گزینه و دکمه برخوردار است. هر کدام از این دکمه‌ها کارایی خاص خود را داشته و معمولا در کنار درب یخچال قرار می‌گیرند. این دکمه‌ها اغلب به صورت لمسی بوده و نباید آن‌ها را با مواد شوینده اسیدی پاک کرد. دکمه‌های صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید به شرح زیر می‌باشد. در واقع آگاهی از این دکمه‌ها شما را در راه‌اندازی و نصب یخچال فریزر ساید بای ساید کمک خواهد کرد.

Ice Maker Off (یخ ساز خاموش): در صورت رفتن به مسافرت می‌توانید با فشردن دکمه Ice Maker Off آن را خاموش کرده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

Crushed / Cube (خرد شده / مکعب): با استفاده از این قسمت می‌توانید یخ‌هایی در اندازه‌های مختلف تهیه کنید.

Filter (فیلتر): این قسمت برای تصفیه کردن آب به کار می‌رود.

Lock (قفل کردن): این قسمت قفل کودک بوده و اجازه دسترسی به او را مسدود می‌کند.

Freezer / Power Freeze (یخچال / فریزر قدرت): در این حالت محصولات در کمترین زمان ممکن یخ می‌زنند.

Lighting (روشنایی): این دکمه برای تبدیل واحد اندازه‌گیری دما از سانتی‌گراد به فارنهایت یا برعکس است.

Vacation / Filter Reset (بازنشانی / تنظیم مجدد فیلتر): هنگام مسافرت می‌توانید با قرار دادن یخچال به حالت Vacation انرژی مصرفی آن را کاهش دهید.

Fridge / Power Cool (یخچال / خنک کننده برق): این حالت برای خنک شدن سریع یخچال استفاده می‌شود.

Cool Select Zone (منطقه سرد را انتخاب کنید): با این دکمه می‌توانید سرمای مورد نظر را متناسب با محصولات غذایی تغییر دهید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با مراحل نصب و نکات مرتبط در فرآیند نصب یخچال فریزر ساید بای ساید آشنا کردیم. این یخچال‌ها کارایی فوق‌العاده‌ای و توسط اغلب برندهای معتبر دنیا تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که مراحل نصب این یخچال‌ها کمی پیچیده بوده بوده و نیاز به یک متخصص دارد برای مثال، شما نمی‌توانید به اندازه یک نصاب حرفه‌ای یخچال را تراز کنید و برای این کار، یعنی عدم تراز بودن یخچال مابه شما تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان ایرانیان راپیشنهاد میکنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »