نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا PS4 من روشن نمی شود؟

بسیاری از گیمرهای پلی استیشن 4 با چنین مشکلی مواجه شده اند که نمی توانند کنسول بازی ویدیویی خود را روشن کنند. با زدن دکمه پاور، کنسول یا روشن نمی شود یا نشانگر چشمک می زند و بلافاصله خاموش می شود. گاهی اوقات صدای بوق می آید. اما در بیشتر موارد، کاربران نمی توانند PS4 را روشن کنند و چیزی دریافت نکنند.

دلایل احتمالی روشن نشدن PS4

دلایل روشن نشدن PS4 متفاوت است. اما به طور کلی، علل عمدتاً عبارتند از:

  1. سوسک ها در منبع تغذیه

سوسک ها می توانند به راحتی وارد جعبه پلاستیکی شوند. آنها دور مدار راه می روند و ممکن است کابل ها یا اجزای ریز داخل PS4 را از بین ببرند.

  1. سیم برق نادرست وصل شده یا شکسته است

احتمالاً تماس ضعیف بین سیم برق و کنسول شما مقصر است که منجر به روشن نشدن PS4 می شود. علاوه بر این، اگر سیم برق از نظر فیزیکی شکسته باشد، قطعاً در روشن کردن دستگاه شکست خواهید خورد.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی کابل برق اتصال بین دوشاخه و پریز برق است. گاهی اوقات ممکن است شل شود یا پریز دیواری شما معیوب باشد. PS4 شما در هیچ یک از موقعیت ها روشن نمی شود.

  1. طوفان های رعد و برق یا موج های برق

هم طوفان های رعد و برق و هم نوسانات برق این پتانسیل را دارند که منبع تغذیه، تراشه مدیریت انرژی یا برخی از اجزای دیگر روی مادربرد را بسوزانند. اگر اخیراً یک طوفان رعد و برق یا افزایش برق رخ داده است، احتمالاً به همین دلیل است که PS4 شما ناگهانی روشن نمی شود.

  1. نوار برق

نحوه اتصال PS4 خود و منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر نمی توانید PS4 خود را هنگام وصل کردن آن به یک پریز برق روشن کنید، ممکن است به این دلیل باشد که نوار برق قدرت کافی برای PS4، به خصوص PS4 Pro را تامین نمی کند.

  1. Botton پاور ناموفق

هر چه مدت زمان بیشتری از PS4 خود استفاده کنید، دکمه پاور کمتر به لمس حساس می شود. علاوه بر این، فشار دادن مکرر این قسمت پایین ممکن است منجر به از کار افتادن اجزای مرتبط در کیس کنسول شود. بنابراین، وقتی دکمه پاور را فشار می دهید، کنسول آنطور که می خواهید فعال نمی شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان و رفع آنها

اینها دلایل رایج روشن نشدن PS4 هستند. راه حل های مربوطه نیز در زیر ارائه شده است. برخی می گویند که اشکالات نیز یکی از دلایل آن هستند. این را نمی توان انکار کرد. با این حال، اگر پلی استیشن 4 شما به دلیل اشکالات روشن نمی شود، ممکن است نتوانید به تنهایی آن را برطرف کنید. برای سرویس دستی باید کمک بخواهید. اگر در این شرایط نیستید، می توانید راه حل های زیر را دنبال کنید تا امتحان کنید.

8 راه برای تعمیر PS4 بدون از دست دادن اطلاعات روشن نمی شود

بر خلاف خطای داده های خراب در PS4 که مربوط به نرم افزار است، “PS4 روشن نمی شود” معمولاً به دلیل مشکلات سخت افزاری است. ما تمام راه حل های ممکن برای رفع روشن نشدن PS4 را فهرست کرده ایم، این پست را بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا به شما کمک کند از وضعیت بد خود خلاص شوید.

توجه داشته باشید که تعمیر PS4 با استفاده از روش‌های زیر در بیشتر موارد باعث از دست رفتن اطلاعات نمی‌شود. با این حال، اگر متوجه شدید که بازی‌های کنسول خود را گم کرده‌اید، می‌توانید نحوه بازیابی بازی‌های PS4 را در اینجا با نرم‌افزار بازیابی اطلاعات قابل اعتماد – EaseUS Data Recovery Wizard یاد بگیرید.

راه حل 1. کابل برق را جدا کنید

مهم است که مطمئن شوید کابل برق به طور کامل وصل شده است. برای بررسی اینکه آیا مشکل از سیم برق است، می‌توانید آن را دوباره وصل کنید یا به کابل برق جدید بروید تا امتحان کنید.

مرحله 1. کابل برق قدیمی را از PS4 خود جدا کنید.

مرحله 2. حداقل 30 ثانیه صبر کنید.

مرحله 3. کابل برق را دوباره به کنسول خود وصل کنید و PS4 را راه اندازی مجدد کنید.

مرحله 4. اگر بوت نمی شود یا به برق وصل نیست، 3 مرحله قبلی را تکرار کنید و کابل برق قدیمی را با کابل جدید جایگزین کنید.

راه حل 2. کنسول را به پریز برق وصل کنید

اگر از پریز برق استفاده می‌کنید، کابل برق خود را از برق بکشید و آن را به پریز وصل کنید تا امتحان کنید. برخی از نوارهای برق برای میزان توانی که یک PS4 مصرف می کند ساخته نشده اند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل شارژ نشدن تبلت اندروید ایکس ویژن

راه حل 3. گرد و غبار PS4 خود را پاک کنید

مشکلات گرد و غبار گاهی اوقات می تواند به طور جدی در PS4 شما تداخل ایجاد کند. تمیز کردن گرد و غبار داخل یک راه حل بسیار موثر برای حل مشکل شما است. چند چیز وجود دارد که می توانید برای پاک کردن PS4 خود امتحان کنید. به عنوان مثال، می توانید با باز کردن صفحه بالایی PS4 خود، در دریچه ها یا درایو دیسک دمید یا داخل آن را تمیز کنید. پس از پاک کردن گرد و غبار، می توانید کنسول خود را راه اندازی کنید و ببینید آیا این به شما کمک کرده است یا خیر.

راه حل 4. PS4 را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

مرحله 1. کنترلر PS4 خود را با کابل USB به کنسول متصل کنید.

مرحله 2. دکمه پاور کنسول PS4 خود را فشار داده و نگه دارید تا صدای بوق دوم را بشنوید، سپس دکمه را رها کنید.

مرحله 3. با کنترلر خود گزینه “Restart the PS4” را انتخاب کنید. صبر کنید تا فرآیند تکمیل شود.

اگر راه اندازی مجدد کمکی نکرد، می توانید سعی کنید پایگاه داده PS4 خود را بازسازی کنید. PS4 را در حالت امن راه اندازی کنید و “Rebuild Database” را انتخاب کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که با این کار تمام داده های موجود در PS4 شما پاک می شود، تا زمانی که مجبور به انجام آن نشده اید از این روش استفاده نکنید.

چهار نکته بالا راه حل هایی برای شرایطی است که PS4 به دلیل رایج ترین دلایل روشن نمی شود. اگر این روش ها نتوانستند PS4 شما را به کار بازگردانند، ناامید نشوید، نکات قابل اجرا دیگری برای شما وجود دارد.

راه حل 5. اجزای شکسته را جایگزین کنید

اگر این روچ است که PS4 شما را نابود کرده است، باید قطعات شکسته را جایگزین کنید. به همین ترتیب، اگر PS4 شما به دلیل سوختگی منبع تغذیه، تراشه مدیریت انرژی یا قطعات مشکل دار روی مادربرد روشن نمی شود، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که دستگاه خود را به یک متخصص بفرستید و قطعه مشکل دار را تعویض کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه پورت HDMI پلی استیشن را تعمیر کنیم؟

راه حل 6. دکمه پاور را تعمیر کنید

اگر مهارت دارید، می توانید روکش فلزی دکمه را بردارید و بررسی کنید که آیا قطعات روی آن سر جای خود نیستند یا خیر. اگر به اشتباه خم شده است، خودتان آن را تعمیر کنید یا از کسی که در انجام این کار مهارت دارد کمک بخواهید.

راه حل 7. یک دیسک را در PS4 خود قرار دهید

گاهی اوقات می توانید PS4 خود را با قرار دادن یک دیسک روشن کنید. کنسول شما می تواند دیسکی را که در آن قرار داده شده است شناسایی کرده و خودش را راه اندازی کند. برای روشن کردن PS4 به این روش:

  • کابل برق را به PS4 خود وصل کنید.
  • یک دیسک را در درایو دیسک PS4 خود قرار دهید. توجه داشته باشید که لازم نیست تمام دیسک خود را وارد کنید. به آرامی آن را فشار دهید تا زمانی که ببینید کنسول شما به طور خودکار روشن می شود.
  • دیسکت را بیرون بکش

اگر این برای شما جواب داد، PS4 شما طبق معمول روشن می شود. اگر اینطور نیست، لطفاً ادامه دهید.

راه حل 8. خدمات دستی تخصصی دریافت کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا به حل مشکل «PS4 روشن نمی شود» کمک نمی کند، وقت آن رسیده است که از خدمات دستی کمک بخواهید. می توانید با مرکز پشتیبانی مربوطه تماس بگیرید و دستگاه خود را برای رفع مشکل ارسال کنید. این روش به شما اجازه می دهد تا با مشکلات سخت افزاری داخل کنسول پلی استیشن کنار بیایید.

تمام هشت نکته، راه حل های پرکاربردی برای روشن نشدن PS4 هستند. اگر نمی توانید علت اصلی مشکل را شناسایی کنید، به شما توصیه می شود که راه حل های ممکن را یکی یکی اعمال کنید تا امتحان کنید. امیدواریم یکی از آنها بتواند به سرعت به شما کمک کند تا از این مشکل خلاص شوید.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل خاموش شدن کنسول بازی ps5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =