نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

آشنایی با کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن در گذشته برای اینکه بتوانیم تصاویر و برنامه های تلویزیونی را ببینیم می بایست یک آنتن هوایی در پشت بام خانه نصب کرده  تا در جهتی مناسب ، برنامه های شبکه های مختلف سیما را بصورت آنالوگ در یافت کنیم و در تلویزیون مشاهده نماییم.امروزه کیفیت تصویر متفاوت شده و بصورت های دیجیتالی و HD برای گیرنده های تلویزیونی ارسال می شود.

کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن چیست؟

با استفاده از گیرنده ی دیجیتال دیگر لازم نیست دستگاه های جداگانه برای نشان دادن کانال های سیما خریداری کنید. بلکه می توان به سادگی به تمامی شبکه ها بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشت.در واقع دستگاه ست تاپ باکس تصاویر با کیفیت را برای تلویزیون های قدیمی با کیفیت عالی ارسال می کند و ما می توانیم براحتی شبکه های بسیار سیما را در تلویزیون های قدیمی مشاهده نماییم.

امروزه با تولید اسمارت تی وی از طرف شرکت های بزرگی هم چون سامسونگ، سونی، ال جی، ایکس ویژن، پاناسونیک و سایر برند ها دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و می توانید فیلم و سریال ها را در کانال های مورد علاقه تان ببینید.

تولید کننده گان ،این گیرنده را درون تلویزیون ها تعبیه کرده اند تا یک سیستم جداگانه نیازی نداشته باشیم.اگر به هردلیلی این گیرنده ها در تلویزیون خراب شوند ، تعمیر تلویزیون خود در این خصوص را به ما بسپارید تا براحتی برای شما عیب یابی نماییم.

گیرنده دیجیتال چیست؟

گیرنده دیجیتال تلویزیون که در ایران به آن رسیور یعنی گیرنده هم می‌گویند، (به انگلیسی: STB: Set-Top Box)، یک دستگاه سامانه اطلاعاتی است که معمولاً دارای یک تیونر تلویزیون برای ورودی است و خروجی را یه تلویزیون می‌دهد، این دستگاه سیگنال‌ها را از یک منبع خارجی مانند کابل اترنت، ال ان بی، کابل کواکسیال یا حتی آنتن ساده آنالوگ دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را رمزگشایی و برای تلویزیون می‌فرستد، گیرنده دیجیتال یا رسیور در انواع گوناگونی برای پشتیبانی و استفاده از تلویزیون ماهواره‌ای، تلویزیون زمینی، تلویزیون اینترنتی و تلویزیون کابلی تولید می‌شوند، در ایران به‌طور معمول به گیرنده‌های دیجتال تلویزیون زمینی همان «گیرنده دیجیتال» گفته می‌شود در حالیکه به گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون ماهواره‌ای «رسیور» می‌گویند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن
کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن
کاربرد گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

گیرنده دیجیتال چگونه کار می کند؟

تلویزیون دیجیتال یا به عبارتی گیرنده دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.

در تلویزیون دیجیتال ، تصاویر تلویزیونی به شکل بیت های داده ( صفر و یک مثل کامپیوتر) در آمده و از طریق تجهیزات (فرستنده) دیجیتال ارسال می گردد. برای اینکه این تصاویر به شکل قابل نمایش روی کامپیوتر و یا لپ تاپ شما درآید، لازم است یک دستگاه گیرنده در کنار آن اضافه شود تا سیگنالهای دیجیتال را دریافت کرده و آنها را به دستگاه منتقل نماید.

در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.

انواع گیرنده های دیجیتال

دستگاه های گیرنده دیجیتال به مانند خیلی از دستگاه های دیگر در مدل ها و انواع مختلفی می باشند.

گیرنده دیجیتال DVB-T

. Digital Video Broadcasting Terrestrial اسم کامل DVB – T  یعنی پخش تصاویر دیجیتالی زمینی است که یکی از محبوب ترین گیرنده ها در ایران می باشد و در بیش از ۳۰ کشور در سراسر دنیا از این دستگاه های فرستنده و گیرنده استفاده می کنند. دستگاه ست تاپ باکس در کنار تلویزیون قرار داده می شود و سیگنال های دیجیتالی را دریافت و به تلویزیون های دیجیتال و حتی تلویزیون هایی که دارای سیستم انالوگ هستند انتقال می دهند.

گیرنده دیجیتال DVB-C

Digital Video Broadcasting – Cable یا همان DVB-C.در صورتی که تلویزیون شما دارای گیرنده دیجیتال DVB-C باشند تمامی سریال و فیلم های پخش شده را در سرور ذخیره می شود و شما می توانید در هر لحظه هر برنامه ای را که دوست دارید، مشاهده نمایید. با وجود این گیرنده دیگر نیازی نیست نگران برنامه هایی که ندید باشید و براحتی می توانید برنامه مورد دلخواه خود را در هر زمانی که تصمیم بگیرید تماشا نمایید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  4 مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن ال ای دی

تصویر گیرنده دیجیتال dvb-c

یک گیرنده دیجیتال دستگاهی است که به یک تلویزیون و از طرفی به یک منبع خارجی سیگنال متصل شده و سیگنال ها را به حالتی تبدیل می کند که از تلویزیون و دیگر دستگاه های نمایشی قابلیت پخش شدن دیجیتال پیدا می کند. اصطلاحا به این دستگاهها، ست تاپ باکس یا STB ( مخفف Set Top Box )گفته می شود.

گیرنده دیجیتال سیگنال RF کانال تلویزیونی منتشره در فضا را دریافت کرده و طی یک فرایند پردازش، آن را تبدیل به صدا و تصویر نموده و آماده استفاده برای تلویزیون می نماید.

این تبدیل می تواند به صورت رله ای و تکرار باشد؛ یعنی سیگنال RF را دریافت و برای ورودی تلویزیون، یک خروجی RF دیگر را مهیا نماید.

با توجه به این تعریف می توان نقش و اهمیت گیرنده تلویزیونی را توسط دستگاه STB تعریف نمود؛ یعنی تلویزیون می تواند فقط به عنوان یک نمایشگر عمل کند (دریافت AV، صدا، تصویر و نمایش آن)؛ که در این صورت نقش STB حدود ۸۰٪ و نقش تلویزیون تنها ۲۰٪ خواهد بود.

لازم به ذکر است که گیرنده دیجیتال در حد یک مبدل ساده که در تلویزیون های آنالوگ تعبیه شده است نیست؛ بلکه دارای عملکرد پیچیده تری می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »