نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آبخوردگی کنترل تلویزیون

اب رفتن داخل کنترل تلویزیون

گاهی اوقات ممکن است در اثر بی توجهی و سهل انگاری و یا بر اثر یک اتفاق ناگهانی متوجه اب رفتن داخل کنترل تلویزیون شوید در این شرایط حتما نمی دانید باید چه اقدامی انجام دهید.

کنترل تلویزیون یکی از ابزارهایی است که دسترسی به کانال های مختلف از راه دور را برایتان فراهم می کند نبود این وسیله زمانی احساس می شود که شما روبروی تلویزیون در حال عوض کردن کانال های مختلف هستید و به طور ناگهانی دیگر کنترل تلویزیون عمل نکند و با فشرد دکمه ها هیچ اتفاقی نیافتد در این شرایط حتما با ضربه زدن به ریموت تلویزیون می خواهید مشکل را برطرف نمایید اما باز هم شاهد اتفاق مثبتی نخواهید بود.

شاید یکی از دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون اب رفتن داخل ریموت باشد. همان طور که می دانید بیشتر لوازم برقی دارای برد الکترونیکی هستند و گاهی اوقات وجود مشکل در برد دستگاه می تواند دلیل اصلی کار نکردن ریموت باشد اگر می خواهید خودتان برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام نمایید لازم است بدانید بعد از باز کردن ریموت برد کدام قطعه است بنابراین بهتر است بدانید یک طرف برد کنترل سبز رنگ است.

دکمه های کنترل با استفاده از یک صفحه پلاستیکی به برد متصل شده اند. طرف دیگر برد کنترل قهوه ای رنگ است که در این قسمت ترانزیستور، خازن، آی سی، مقاومت و کریستال قرار گرفته است.

اگر هر یک از قطعات به کار رفته در قسمت قهوه ای رنگ برد کنترل دچار مشکل شوند کنترل به درستی کار نمی کند البته ممکن است برخی مواقع وجود گرد و خاک بر روی برد کنترل علت اصلی کار نکردن ریموت باشد بنابراین بهتر است بعد از باز کردن ریموت با استفاده از الکل و دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید و منتظر بمانید تا برد کاملا خشک شود سپس ریموت را تست کنید در صورت برطرف شدن مشکل مجدد آن را به حالت اولیه بازگردانید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نگهداری پیشگیرانه از سیستم کامپیوتر

دقت داشته باشید یکی از حساس ترین قطعات به کار رفته در کنترل تلویزیون برد است بنابراین برای تمیز کردن آن باید وسواس به خرج دهید و از مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده ننمایید. گاهی اوقات ممکن است در اثر ضربه خوردن و یا افتاده کنترل تلویزیون از ارتفاع زیاد برد ریموت شما شکسته شود در صورت شکستگی و یا ترک خوردن برد می توان آن را تعمیر نمود اما بهترین و مطمئن ترین راه حل تعویض برد کنترل است.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون را می دانید ؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم گاهی اوقات مشکلاتی که برای کنترل تلویزیون رخ می دهد به دلیل مشکلات فنی و اتفاقاتی است که به طور ناگهانی رخ می دهد اما همیشه هم دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون خرابی قطعات و مشکلات فنی نمی باشد. برخی مواقع به دلیل ساده بودن دلایل ممکن است از بررسی آن ها غافل شویم اما همیشه به یاد داشته باشید قبل از هر اقدامی موارد ساده را بررسی نمایید.

پیشنهاد می کنیم به جای ضربه زدن به ریموت تلویزیون باتری های آن را عوض کنید و مجدد کنترل را تست کنید اگر با تعویض باتری ها مشکل برطرف نشد لازم است کنترل تلویزیون را تست نمایید برای این کار می توانید با استفاده از موبایلتان این کار را انجام دهید. دوربین موبایل را روشن کنید و کنترل تلویزیون را مانند تصویر مقابل موبایلتان قرار دهید یکی از دکمه های کنترل را بفشارید اگر از چشمی نور بنفش ساطع شود ریموت تلویزیون سالم است اما اگر هیچ نوری ساطع نشود ریموت خراب است و باید برای تعمیر آن از یک فرد متخصص کمک بخواهید و یا دلایل دیگر را بررسی نمایید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل شارژ نشدن شارژر تبلت ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 1 =