نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تنظیمات مانیتور کامپیوتر

مراحل تنظیم مجدد مانیتور کامپیوتر

هنگام عیب یابی، بازگرداندن مانیتور کامپیوتر به تنظیمات کارخانه آن یک مرحله اساسی – اغلب اولیه – است. اما همه مانیتورها برابر نیستند، حتی توسط یک تولید کننده یکسان. ایکس ویژن مانیتورهای شرکت های دیگر را به عنوان بخشی از تنظیمات رایانه OEM خود تغییر نام می دهد، بنابراین همه مانیتورهای ایکس ویژن دستورالعمل یکسانی برای انجام تنظیم مجدد کارخانه ندارند. در صورت شک، دفترچه راهنمای مانیتور خود را (که باید با رایانه همراه باشد) بررسی کنید یا دستورالعمل های اسناد پشتیبانی گسترده ایکس ویژن را به صورت آنلاین پیگیری کنید.

مانیتورهای صفحه تخت

مرحله 1: اطمینان از اتصال مانیتور به منبع تغذیه

مطمئن شوید مانیتور شما به منبع تغذیه وصل است. نیازی به اتصال به رایانه شما نیست. مانیتور را روشن کرده و دکمه “منو” را فشار دهید، دکمه خالی در کنار دکمه های مثبت و منفی است.

مرحله 2 : استفاده از دکمه های مثبت/ منفی

با استفاده از دکمه های مثبت و منفی، از طریق تنظیمات منوی OSD حرکت کنید. اگر هنگام روشن شدن صفحه هیچ چیزی روی صفحه نمایش نمی دهد، مطمئناً به یک مانیتور جدید نیاز دارید. در صورت مشاهده منو، دکمه بعلاوه را هفت بار فشار دهید تا “تنظیمات کارخانه” مشخص شود.

مرحله 3: انتخاب گزینه تنظیمات کارخانه

برای انتخاب “تنظیمات کارخانه”، دوباره دکمه منو را فشار دهید. صفحه ای ظاهر می شود که از شما می خواهد انتخاب را تأیید کنید. دکمه plus را فشار دهید تا بله برجسته شود، سپس دکمه “Menu” را فشار دهید. هنگام تنظیم و اعمال تنظیمات پیش فرض، صفحه نمایش چشمک می زند. پس از این، موقعیت و روشنایی صفحه را دوباره تنظیم کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع خرابی بازی در ویندوز 10

مانیتور کامپیوتر

مانیتورهای CRT

مرحله 1

مانیتور را وصل کرده و روشن کنید همانطور که در مرحله 1 بخش 1 انجام دادید. مانیتورهای CRT مانیتور ایکس ویژن دارای سیستم منوی متفاوتی نسبت به برخی از صفحه های تخت هستند. چهار دکمه کوچک در جلوی مانیتور عملکردهای مختلف آن را کنترل می کند. دکمه دورترین سمت راست را فشار دهید تا منو باز شود.

مرحله 2

برای حرکت در منوی دایره ای OSD، دکمه های پیکان چپ و راست را فشار دهید. موارد در خارج از کادر روی صفحه مرتب شده اند و تنظیمات مربوط به هر مورد منو خاص در مرکز قرار دارد. پیش فرض کنتراست است و نماد تنظیم کنتراست قرمز است (در گوشه سمت چپ بالا).

مرحله 3

فلش سمت چپ را سه بار فشار دهید تا “Recall” (علامت گذاری) که با الماس مشخص شده و خطی از آن مشخص شده است (در زیر “Exit”) برجسته شود. دکمه “Menu” را فشار دهید تا تنظیم مجدد کارخانه فعال شود. همه تنظیمات، از جمله زوم و دمای رنگ (تنظیمات منحصر به فرد برای مانیتورهای CRT) بازیابی می شوند. برای تغییر مجدد این تنظیمات به منو دسترسی پیدا کنید.

نحوه باز کردن قفل OSD در مانیتور ایکس ویژن

اگر از مانیتورهای ایکس ویژن در مشاغل کوچک خود استفاده می کنید و نمی خواهید کارکنان و مشتریان شما تنظیمات خود را تغییر دهند، می توانید OSD آنها-نمایش روی صفحه-را قفل کنید تا همه تنظیمات قفل شوند. با این حال، اگر دیگر دفترچه راهنمای مانیتور را ندارید و می خواهید تنظیمات را تغییر دهید، باید راهی برای باز کردن قفل آن پیدا کنید. باز کردن قفل OSD مانیتورهای تجاری شما یک فرایند ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر پورت شارژر خراب روی تبلت

مانیتورهای LCD وCRT  ایکس ویژن

  • مانیتور ایکس ویژن را روشن کنید.
  • اگر مانیتور LCD دارید، دکمه با برچسب “1” و دکمه “Up” را همزمان به مدت حداقل 10 ثانیه فشار دهید.
  • اگر مانیتور CRT دارید، دکمه “1” و “پایین” را حداقل پنج ثانیه نگه دارید.

نکات

دکمه ها معمولاً در جلوی مانیتور قرار دارند. وقتی قفل صفحه مانیتور شما باز می شود، پیام “OSD Unlocked” را مشاهده می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =