نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش رفع لکه ابری صفحه تلویزیون

نحوه رفع لکه های ابری در صفحه های تلویزیون LCD

یک صفحه نمایش LCD ابری اغلب برای رفع سریع نیاز به چند تغییر ساده در تنظیمات نمایشگر دارد. در برخی موارد، ایجاد کدره نیاز به تعمیر حرفه ای یا کلاً تلویزیون جدید دارد. قبل از انجام تعویض جایگزین یا گران قیمت، با بازی در تنظیمات شروع کنید. در بعضی موارد، به حداقل رساندن ابر باعث می شود تلویزیون حداقل مدتی طولانی تر شود.

نمای بیرونی را تمیز کنید

برای اطمینان از کدر نشدن صفحه توسط گرد و غبار و سایر اشیا خارجی، با تمیز کردن قسمت بیرونی شروع کنید. در حالت ایده آل، آن را با یک پارچه نرم و میکروفیبر تمیز کنید. به راحتی می توانید قسمت بیرونی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید، فقط از یک پارچه خشک روی صفحه استفاده کنید. به بافت صفحه بسیار توجه کنید و به دنبال لکه هایی باشید که به وضوح در اثر مواد خارجی چسبیده به قسمت خارجی ایجاد شده باشد.

در حالی که اشیا خارجی غالباً در مقادیری که صفحه را کدر کنند وجود ندارد، تمیز کردن باعث می شود دید بهتری از صفحه داشته باشید و به هنگام تنظیم تنظیمات نمایشگر کمک کنید. یک صفحه تمیز کیفیت کلی تصویر را نیز بهبود می بخشد و تجربه دید بهتری را ایجاد می کند. صفحه نمایش خود را به طور منظم با یک پارچه نرم میکروفیبر تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار جلوتر باشد.

تنظیمات را تنظیم کنید

تنظیمات نمایشگر می تواند کدر شدن صفحه را آشکار و تقویت کند. انجام چند تنظیم ساده می تواند به سرعت مشکل را برطرف کند و کیفیت صفحه را به شدت بهبود بخشد. هنگامی که صفحه نمایش در یک اتاق تاریک با حداکثر تنظیم روشنایی نمایش داده می شود، میزان کدر شدن طبیعی است. کنتراست در این شرایط بیش از حد سنگین است و باعث ایجاد لکه های ابری، به ویژه در یک صفحه خالی و بدون منبع فیلم می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال

به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کرده و به قسمت تنظیمات تصویر بروید تا سطح نور پس زمینه را کاهش دهید، این کار با کاهش اندکی شروع می شود و صفحه را برای بررسی تغییرات بررسی می کنید. سطح نور پس زمینه را برگردانید و تنظیم کنید تا زمانی که دیگر تلویزیون LCD کلافه نشود. فقط تنظیم نور پس زمینه کافی نیست و چند تغییر سریع دیگر به سنسور نور و حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند تا میزان روشنایی را کاهش دهند.

در مرحله بعد، از تنظیمات به گزینه های Setup دسترسی پیدا کرده و Light Sensor را به موقعیت روشن تبدیل کنید. در همان منو، به تنظیمات صرفه جویی در مصرف برق دسترسی پیدا کرده و نامگذاری را یادداشت کنید. اگر تنظیمات زیاد است، به پایین تغییر کرده و اگر تنظیمات کم است به حالت زیاد تغییر دهید. این باید سطوح را متعادل کرده و نقاط ابری را پاک کند.

منطقه تاریک در صفحه نمایش تلویزیون

اگر یک قسمت تاریک روی صفحه تلویزیون شما وجود داشته باشد، این حالت مانند جلوه ای از تلویزیون ال سی دی است و تنظیم تنظیمات به همان روش، بهترین کار است. پس از انجام تنظیمات، تلویزیون را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که تغییرات به وجود آمده است. اگر کدر شد، بازی را با تنظیمات روشنایی ادامه دهید تا جایی که مناطق ابری به حداقل برسد.

تعمیر و جایگزینی

وقتی صفحه فیزیکی آسیب ببیند، کدر شدن می تواند رخ دهد. این اتفاق می افتد از ضربه و ترک به صفحه نمایش LCD و این نیاز به تعمیر و یا تعویض حرفه ای است. برای موارد مربوط به آسیب جسمی ناشی از بدرفتاری یا ساییدگی عمومی، یک بازرسی دقیق انجام دهید. با تنظیم تنظیمات این مشکلات برطرف نمی شود و یک تعمیر دقیق تر لازم است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه اتصال Blu-ray DVD Player به تلویزیون بدون اتصال HDMI

درباره وضعیت گارانتی خود تحقیق کنید و در صورت امکان گزینه های تعمیر یا تعویض گارانتی را دنبال کنید. ممکن است تلویزیون ضمانتی همراه با فروش داشته باشد و بسیاری از خرده فروشان ضمانت نامه خود را به عنوان یک فروش بالا در هنگام خرید ارائه دهند. اگر در یکی از این ضمانت نامه های طولانی سرمایه گذاری کرده باشید، ممکن است تلویزیون واجد شرایط تعمیر یا تعویض بدون هزینه شود.

اگر گارانتی در دسترس نیست، قیمت تعمیر دریافت کنید و هزینه تعمیر را با هزینه خرید یک مدل جدید مقایسه کنید. یک تلویزیون جدید ممکن است دارای قیمت باشد که خرید بیش از تعمیر را توجیه می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing
مقالات سایت
توضیحات کامل PS5 Ray Tracing

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing چیست؟ این مقاله به بررسی ردیابی پرتوهای PS5 می‌پردازد، از جمله هر آنچه که می‌خواهید در مورد ردیابی پرتو PS5،

ادامه مطلب »