نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش رفع گرمای تلویزیون های ایکس ویژن

رفع گرمای بیش از حد در تلویزیون های DLP

 رفع گرمای تلویزیون/ هنگامی که تلویزیون DLP ایکس ویژن شما دائماً داغ و خاموش می شود، نشان دهنده یک مشکل قابل توجه است که باید در اسرع وقت بررسی شود. تلویزیون DLP ایکس ویژن به عنوان یک اقدام ایمنی در برابر گرمای بیش از حد که می تواند به لوازم الکترونیکی حساس تلویزیون آسیب برساند و از بین ببرد خاموش می شود. به تنهایی و با سهولت نسبی به این مسائل رسیدگی کنید.

مرحله 1: بررسی عملکرد تایمر تلویزیون

عملکرد تایمر خواب تلویزیون را بررسی کنید. دکمه “Menu” را روی کنترل از راه دور فشار دهید، با استفاده از کلیدهای جهت دار بالا و پایین به “Setup” بروید و سپس “Sleep Timer” را با دکمه “Enter” انتخاب کنید. برای انتخاب «فعال سازی»، کلید پیکان سمت راست را روی کنترل از راه دور فشار دهید، گزینه را روی «نه» تنظیم کنید و دکمه «خروج» را فشار دهید تا از منو خارج شوید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، به عیب یابی تلویزیون ادامه دهید.

مرحله 2: جدا کردن پریز برق

تمام دوشاخه های قطعات صوتی و تصویری را از تلویزیون DLP ایکس ویژن جدا کنید. تلویزیون را از پریز برق جدا کنید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه قبل از جدا کردن پنل پشتی آن بماند.

مرحله 3: جدا کردن پنل پشت تلویزیون

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس، پیچ های نگهدارنده پنل پشتی تلویزیون ایکس ویژن را در جای خود باز کنید. پانل را از پشت تلویزیون جدا کرده و کنار بگذارید. پیچ های نگهدارنده لامپ پروژکتور را در جای خود بردارید و دستگاه را از تلویزیون خارج کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جلوگیری از سیاه شدن صفحه تلویزیون

مرحله 4: تمیز کردن تلویزیون

تا حد امکان گرد و غبار را از قسمت لامپ و فن با یک پارچه نرم، یک ابزار جاروبرقی کوچک و یک قوطی هوای فشرده پاک کنید. هوای فشرده را روی دریچه های پنل پشتی قرار دهید. گرد و غبار باقیمانده و زباله را با پارچه نرم و جاروبرقی پاک کنید.

مرحله 5: بررسی فن تلویزیون

دو فن خنک کننده را در نزدیکی چرخ رنگ در سمت راست تلویزیون قرار دهید. اگر قبل از خاموش شدن تلویزیون پیغامی چشمک زن مبنی بر “بررسی فن” دریافت کردید، هر دو فن را بردارید و با واحدهای جدید جایگزین کنید. دو پیچ روی محفظه فن مشکی را باز کرده و محفظه را به بیرون بکشید. سیم برق هر فن را از برق بکشید و فن ها را از محفظه جدا کنید. فن های جدید را روی محفظه مشکی قرار دهید و سیم کشی را دوباره وصل کنید. محفظه را دوباره در جای خود قرار داده و محکم کنید.

مرحله 6: پاک کردن گرد و غبار از تلویزیون

هوای فشرده را روی لامپ پروژکتور قرار دهید تا گرد و غبار پاک شود. لامپ پروژکتور را داخل تلویزیون قرار دهید. پیچ های استفاده شده برای نگه داشتن آن را دوباره در جای خود قرار دهید و آنها را با پیچ گوشتی فیلیپس سفت کنید. پانل پشتی را دوباره روی تلویزیون وصل کنید.

مرحله 7: درب تلویزیون را جدا کنید

پیچ نگهدارنده درب پوشش لامپ را بردارید و درب را از تلویزیون جدا کنید. مدار محافظ واقع در زیر درب پوشش لامپ را بررسی کنید. سوئیچ را به سمت داخل فشار دهید تا به زیر درب پوشش لامپ بچسبد. سپس درب پوشش لامپ را دوباره وصل کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل رایج برای روشن نشدن ایکس باکس وان

مرحله 8: دور کردن تلویزیون از اشیا دیگر

تلویزیون را از دیوار یا اشیاء دیگر دور کنید. تهویه ناکافی به دلیل قرار گرفتن در برابر دیوارها و سایر اشیاء می تواند باعث گرم شدن بیش از حد تلویزیون شود. اگر تلویزیون DLP ایکس ویژن همچنان گرم می شود و خاموش می شود، با یک تعمیرکار آموزش دیده مشورت کنید. مشکل ممکن است مربوط به قطعات داخلی باشد که باید توسط تکنسین سرویس شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing
مقالات سایت
توضیحات کامل PS5 Ray Tracing

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing چیست؟ این مقاله به بررسی ردیابی پرتوهای PS5 می‌پردازد، از جمله هر آنچه که می‌خواهید در مورد ردیابی پرتو PS5،

ادامه مطلب »