نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا روشن ماندن PS5 مفید است؟

روشن ماندن PS5/ آیا تاکنون به طور تصادفی پلی استیشن خود را یک شبه روشن رها کرده اید؟ شاید شما تمام شب را مشغول بازی بودید و یادتان نبود قبل از خواب آن را خاموش کنید؟ یا شاید برای دانلود یک بازی آن را روشن کرده اید؟ شاید شما به سادگی آن را همیشه روشن بگذارید! هنگام روشن ماندن PS5 برای مدت طولانی مشکلی نخواهید داشت.

در واقع، دستگاه طوری طراحی شده است که همیشه روشن بماند (با راه اندازی مجدد گاه به گاه). اطمینان حاصل کنید که PS5 شما در فضایی با تهویه مناسب است که خیلی گرم نمی شود و در صورت نیاز یک خنک کننده برای مدیریت دما اضافه کنید. اکثر گیمرهای هاردکور کنسول پلی استیشن خود را برای چند ساعت در یک زمان روشن می‌گذارند، چه یک شبه یا نه، و ممکن است نگرانی‌هایی در مورد تحت تأثیر قرار گرفتن کنسول‌ها از آن ساعات طولانی بازی وجود داشته باشد. اما آیا این موضوع جای نگرانی دارد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

روشن ماندن PS5

آیا بد است که PS5 خود را همیشه روشن بگذارید؟

پلی‌استیشن‌ها برای ساعت‌های طولانی استفاده مداوم بدون هیچ مشکلی ساخته شده‌اند، با این حال، اگر هرگز آن را خاموش نکنید، برخی از قطعات کمی سریع‌تر فرسوده می‌شوند. همه چیزهای مکانیکی (درایوهای دیسک، عملکردهای خواندن/نوشتن هارد دیسک) دقیقاً اینگونه هستند.

به عنوان مثال، هر چه مایل های بیشتری را در وسیله نقلیه خود طی کنید، تمایل آن به خرابی یا فرسوده شدن قطعات بیشتر می شود. در مورد کنسول پلی استیشن شما هم همینطور است.

هر چه ساعت‌های بیشتری را در حال اجرا صرف کند، سریع‌تر «خراب می‌شود»، اما خوشبختانه، بر خلاف ماشین، بیشتر راه‌های خراب شدن PS5 را می‌توان با یک راه‌اندازی مجدد ساده زمانی که متوجه رفتار عجیب و غریب می‌شوید برطرف کرد.

همچنین، تا زمانی که تهویه کافی وجود داشته باشد و بیش از حد گرم نشود، کنسول شما باید زمانی که برای مدت زمان طولانی از آن استفاده می شود، خوب باشد. وسایل الکترونیکی قدیمی‌تر به خاطر گرمای بیش از حد بدنام بودند، اما از آنجایی که فناوری در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است، مسئله داغ شدن بیش از حد کنسول شما به دلیل روشن ماندن بیش از حد طولانی مدت، اساساً وجود ندارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  8 مشکل رایج کنسول بازی ایکس ویژن

تنها حالتی که ممکن است هنگام روشن گذاشتن کنسول خود باعث داغ شدن شود این است که کیس های بازی را روی آن قرار دهید، آن را خیلی نزدیک به دریچه گرما قرار دهید، یا کنسول را نزدیک به هر جسم دیگری قرار دهید که از حرکت هوا در صورت لزوم جلوگیری کند.

اگر PS5 خود را در فضای بسته ای دارید که نگران گرم شدن آن هستید، می توانید یک خنک کننده ساده مانند فن خنک کننده PS5 (در آمازون) برای افزایش جریان هوا و تنظیم بهتر دمای دستگاه اضافه کنید. در حالی که کمی گرم شدن بیش از حد ممکن است باعث اشکال یا خاموش شدن غیرمنتظره شود، اگر دستگاه بیش از حد گرم شود، در نهایت در سطح مادربرد از کار می افتد، که شما نمی خواهید.

آیا خروج از کنسول منجر به بالا بودن قبض برق خواهد شد؟

یکی دیگر از دلایل نگرانی بسیاری از افرادی که پلی استیشن خود را یک شبه ترک می کنند، میزان برق مصرفی آن است. به هر حال، برق هزینه دارد، بنابراین اگر روشن ماندن کنسول شما هزینه زیادی دارد، می خواهید آن را خاموش کنید (در بیشتر موارد).

با این وجود، هزینه روشن نگه داشتن پلی استیشن شما نسبتاً حداقل است. فقط 110 وات برق برای دانلود یک بازی در PS5 مورد نیاز است، بنابراین فقط 10 سنت در هر شب برای شما هزینه دارد که PS5 شما هنگام دانلود یک بازی روشن بماند.

اگر آن را در منو یا در حالت آماده به کار بگذارید، هزینه آن حتی کمتر است، زیرا برق کمتری مصرف می شود.

بنابراین، چه در مورد گرمای بیش از حد فکر کنید و چه به هزینه برق، واقعاً دلیل کمی برای نگرانی وجود دارد زیرا کنسول های جدید بیش از حد گرم نمی شوند و هزینه برق نیز بسیار پایین است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  همه چیز درباره تبلت ایکس ویژن

تمام آنچه گفته شد، زمانی که کنسول پلی استیشن خود را بازی نمی کنید، بهتر است آن را خاموش کنید تا خنک شود و حداقل هر از چند گاهی قطعات استراحت کنند.

چگونه از گرمای بیش از حد در PS5 جلوگیری کنیم

تا زمانی که فضای کافی در اطراف کنسول برای تهویه وجود داشته باشد، PS5 شما می‌تواند چندین روز به طور همزمان روشن شود، قبل از اینکه در معرض خطر ایجاد نقص یا آسیب قرار گیرد.

راه های مختلفی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد پلی استیشن وجود دارد. یک راه آسان این است که گرد و غبار و کثیفی را از دریچه های فن خود تمیز کنید.

اگر طرفداران پلی استیشن شما به طور مرتب تمیز و سرویس نشوند، ذرات گرد و غبار را در کنسول خود خواهید دید. این می تواند باعث آسیب شود و از خنک ماندن کنسول جلوگیری کند.

ذرات گرد و غبار همچنین می تواند به فن آسیب برساند یا از چرخش آن جلوگیری کند که کنسول شما را خراب می کند. مردم اغلب فراموش می‌کنند که کنسول‌های پلی‌استیشن خود را خاموش کنند و در صورت تمیز نشدن فن، آسیب‌های پرهزینه‌ای ایجاد می‌کند. اگر مشکلات زیادی با گرد و غبار دارید، این محافظ گرد و غبار را از ECHZOVE (در آمازون) تهیه کنید.

نکته خوب این است که شما به راحتی می توانید بفهمید که PS5 شما بیش از حد داغ شده است یا خیر. بزرگ‌ترین نشانه‌هایی که باید به آنها توجه کرد، به شرح زیر است:

  • یک اخطار روی کنسول شما ظاهر می شود که “PS5 شما خیلی داغ است.” در برخی موارد، خاموش شدن ناگهانی نیز به دنبال هشدار خواهد بود. اگر سیستم خیلی کوتاه پس از اخطار خاموش شود، پس با مشکل بزرگتری روبرو هستید.
  • فن خنک کننده PS5 بسیار بلند است، مانند یک توربین موتور جت مینی.
  • شما با مشکلات عملکردی جدی در بازی‌ها مواجه می‌شوید – به عنوان مثال، زمان بارگذاری کند و نرخ فریم پایین – به دلیل حرارت بیش از حد سخت‌افزار.
  • صفحه نمایش شما با مصنوعات گرافیکی مانند نقاط سیاه یا سفید پوشیده شده است، یا صفحه نمایش ناگهان در طول بازی سبز، سیاه، بنفش یا سفید می شود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  رنگ‌های مختلف در تنظیمات مانیتور ایکس ویژن دوگانه

اگر متوجه شدید که این مشکلات برای مدت طولانی ادامه دارد، PS5 شما واقعاً داغ شده است. اگر اینطور است، راه‌حل‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

چگونه گرمای بیش از حد PS5 را تعمیر کنم؟

یک پاکسازی سریع می تواند کم و بیش گرم شدن بیش از حد کنسول PS5 را برطرف کند. این تعمیر بسیار مؤثر است، عمدتاً به این دلیل که تمام گرد و غبار و کثیفی روی سوراخ‌های تهویه کنسول را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد هوای خنک به داخل جریان پیدا کند و هوای گرم خارج شود.

تنها کاری که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5 خود باید انجام دهید این است که به سادگی آن را در جای مناسب تنظیم کنید. دستورالعمل های زیر را بررسی کنید و آنها را به دقت دنبال کنید:

  • حداقل 4 اینچ بین کنسول و دیوار فاصله بگذارید و به آن اجازه تنفس بدهید.
  • کنسول خود را روی فرش یا فرش با الیاف بلند قرار ندهید.
  • کنسول خود را در مکانی تنگ و با فضای کمی برای جریان هوا قرار ندهید.
  • پارچه ای را روی سیستم خود قرار ندهید، به خصوص زمانی که در حال استفاده است. این کار را فقط زمانی انجام دهید که خاموش باشد.
  • تا حد امکان از تماس کنسول خود با زمین برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار خودداری کنید. گرد و غبار وزن سنگین تری نسبت به هوا دارد، بنابراین حرکت آن بیشتر به سمت زمین متمایل است. بالا نگه داشتن کنسول خود از نشستن همه گرد و غبار روی آن جلوگیری می کند.

چه چیزی باعث صدای سیم پیچ PS5 می شود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + بیست =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »