نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش طول عمر PS4

ارتباط تمیزی و طول عمر PS4

این دومین قانون ترمودینامیک است: همه چیز در جهان به تدریج در طول زمان خراب می شود. اگرچه اجتناب ناپذیر است، اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم روند را کند کنیم. وقتی صحبت از عملکرد و طول عمر PS4 می شود، تمیز نگه داشتن کنسول از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص اگر مرتباً آن را بازی کنید.

دلایل تمیز کردن PS4

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید PS4 خود را تمیز کنید. چه معمولی باشد، چه حرفه ای یا باریک، فن درون PS4 شما می تواند با گذشت زمان از بین برود، گرد و غبار، خاک رس، کثیفی و هر چیز دیگری که در هوا شناور است ایجاد کند. این تجمع می تواند داخل سیستم را بپوشاند، سینک گرمای شما را مسدود کرده و باعث می شود فن بیشتر از آنچه نیاز دارد کار کند. به همین دلیل است که برخی از افراد PS4 خود را مانند موتور جت در طول بازی توصیف می کنند.

مهم است که PS4 خود را باز کرده و آن را تمیز کنید تا فن به طور مطلوب کار کند که مانع از داغ شدن بیش از حد سیستم شما یا حتی بدتر از آن، خاموش شدن تحت فشار شدید می شود. اگر می خواهید PS4 شما در حداکثر عملکرد خود عمل کند، باید هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید. در اینجا راهنمای Swappa در مورد تمیز کردن ایمن، سریع و کارآمد PS4 وجود دارد.

جلوگیری از گرد و غبار راهکار افزایش طول عمر PS4

ساده ترین راه برای ایمن نگه داشتن PS4 و جلوگیری از آسیب احتمالی جلوگیری از تجمع گرد و غبار در وهله اول است. این جایی است که قرار گرفتن در آن بسیار مهم است. PS4 شما باید – در یک منطقه خنک و تمیز – دور از زمین (و هرگز روی فرش)، جایی که خزنده های وحشتناک می توانند به راحتی خانه ای در داخل ایجاد کنند، ارتقا یابد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تغییر اندازه صفحه 1024 X 728 به X 600 800

PS4 همچنین برای تنفس نیاز به فضا دارد. در حالت ایده آل، کنسول باید دور از دیوار باشد – ترجیحاً در فضای باز – بدون هیچ گونه شلوغی در اطراف کنسول. با دور نگه داشتن قسمت های اطراف از علامت های تصادفی، دریچه های ورودی می توانند هوای بیشتری را جذب کنند، و با گرد و غبار زمان بسیار ساده تری خواهید داشت.

در حالی که نگه داشتن PS4 بر روی میز یا میز تلویزیون بدیهی ترین انتخاب است، مراکز سرگرمی نیز مناسب هستند. شما فقط باید مطمئن شوید که کنسول در داخل یک حفره با تهویه مناسب قرار دارد و در داخل کابینت قفل نشده است. اگر باید PS4 خود را در کابینت نگه دارید، همیشه هنگام بازی درها را باز بگذارید تا گرما خارج شود.

راهی آسان برای تمیز کردن PS4

ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما باید عادت داشته باشید که مرتباً گرد و غبار PS4 و اطراف آن را گردگیری کنید. اگر در محیطی غبار آلود یا با حیوانات خانگی خزدار زندگی می کنید، خاک و مو به راحتی در اطراف دریچه های ورودی تجمع می یابد (تصویر را ببینید). از آنجا که گرد و غبارها اکثراً خاک را به اطراف می ریزند، استفاده از جاروبرقی با شلنگ و برس، موثرترین روش برای مکش فیزیکی و حذف گرد و غبار از PS4، دریچه های آن و ناحیه اطراف است.

هنگامی که گرد و غبار و موها کاملاً برطرف شده اند، پاکسازی سیستم با یک پارچه میکروفیبر و پاشیدن داخل آن از طریق دریچه های جانبی با هوای فشرده، کمک زیادی به تمیزتر ماندن PS4 شما می کند. اگر این کار را از ابتدا انجام دهید، این احتمال را کاهش می دهد که مجبور شوید کنسول را در طول عمر خود برای نظافت داخلی باز کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آشنایی با خرابی‌ کابل HDMI تلویزیون

نحوه تمیز کردن عمیق PS4

اکنون که می دانید چگونه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید و PS4 خود را کمی تمیز کنید، وقت آن است که به تمیز کردن عمیق بپردازید. شما می دانید که زمان تمیز کردن قسمت داخلی PS4 زمانی است که سر و صدای بیشتری نسبت به حالت معمول در جلسات بازی ایجاد می کند. دلیل این امر این است که فن و/یا هیت سینک دیگر قادر به خنک کردن قسمت داخلی نیستند، بنابراین سیستم برای جبران سرعت فن را افزایش می دهد. وقتی PS4 شما شبیه موتور جت به نظر می رسد – می دانید که زمان بازکردن سیستم و تمیز کردن عمیق آن فرا رسیده است.

طول عمر PS4

آیا بازکردن PS4  ضمانت نامه را باطل می کند؟

نسل اول PS4 به ابزارهایی برای باز کردن کیس نیاز داشت – چیزی که گارانتی را باطل می کند. سونی با استفاده از آخرین نسل PS4 Slim و PS4 Pro، فرآیند باز کردن کنسول را بسیار ساده تر کرد، با روکش بالایی که اکنون با دست برداشته می شود – بدون ابزار لازم – دسترسی مستقیم به فن را به شما می دهد. این بدان معناست که باز کردن PS4 برای تمیز کردن فن دیگر گارانتی را باطل نمی کند، بنابراین هیچ چیز نمی تواند مانع از انجام تمیز کردن عمیق روی کنسول شما شود.

ابزار مورد نیاز:

  • قوطی هوای فشرده (گردگیر)
  • سواب پنبه
  • موچین
  • پارچه میکروفیبر
  • مسواک
  • جاروبرقی با اتصال قلمو

البته، شما می خواهید با پاکسازی اولیه سیستم خود شروع کنید. از آنجا، جلوی بالایی را از قسمت جلوی کنسول بیرون می کشید، تا زمانی که گیره ها آزاد شوند (این اولین بار برای شما دشوار خواهد بود) و کشیدن را برای رها کردن گیره های جانبی ادامه می دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  زمان مناسب تعویض تبلت ایکس ویژن

با استفاده از پارچه میکروفیبر خود، گرد و غبار داخل پوشش، دریچه های کنار و اطراف فن را پاک کنید. از سواب پنبه می توان برای حذف بیشتر گرد و غبار از گوشه ها و گوشه های کوچک تر استفاده کرد. برای خود فن، شلنگ خلاء با اتصال قلمو کار بسیار خوبی در تمیز کردن تیغه های فردی انجام می دهد (برای افزایش شدید، ممکن است مجبور شوید از موچین برای برداشتن توده های پره های فن استفاده کنید).

پس از اتمام کار، با قوطی هوای فشرده پاس خود را به کل سیستم بدهید. به خاطر داشته باشید: قوطی های هوای فشرده در صورت استفاده نادرست می توانند مقدار زیادی رطوبت را اسپری کنند. همیشه برای جلوگیری از این امر (هرگز وارونه) قوطی اسپری خود را راست نگه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »