نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش عمر کنسول بازی

وقتی یک کنسول بازی جدید می‌خرید، می‌خواهید به اندازه کافی دوام داشته باشد. همچنین دنبال راه هایی هستید تا باعث افزایش عمر کنسول بازی شما شود، ترجیحاً تا زمانی که سازنده کنسول بازی کنسول نسل بعدی را راه‌اندازی کند. اگر از کنسول بازی خود به خوبی مراقبت نکنید، ممکن است هزینه زیادی را صرف تعمیر آن یا خرید یک کنسول دیگر کنید.

افزایش عمر کنسول بازی

نکات مربوط به افزایش عمر کنسول بازی

اگر می خواهید کنسول بازی خود را طولانی تر نگه دارید، باید چندین کار را انجام دهید:

  • کنسول خود را خشک نگه دارید
  • اطمینان حاصل کنید که کنسول خود را با اجسام سخت نیندازید یا به آن ضربه نزنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کنسول خود را روی یک سطح سخت و صاف نگه دارید.
  • همیشه تعمیر و نگهداری منظم مانند تمیز کردن آن برای حذف گرد و غبار انجام دهید.
  • کمی استراحت از بازی کنید تا کنسول خود کمی استراحت کند.
  • کنسول خود را در مکانی با فضای کافی نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که در صورت لزوم سخت افزار یا نرم افزار کنسول خود را نیز ارتقا دهید.
  • مطمئن شوید که لنز کنسول خود را لمس نکنید.

هیچ کنسول بازی ضد آب نیست

بنابراین، ریختن آب یا هر مایع دیگری روی کنسول شما به قطعات ظریف الکتریکی آن آسیب می رساند. آب یا هر مایع دیگری می تواند به طور دائم به کنسول شما آسیب برساند و برای ادامه بازی باید یک دستگاه دیگر تهیه کنید.

برخی از گیمرها دوست دارند نوشیدنی را روی میز خود یا حتی بالای کنسول خود قرار دهند. هر حرکت ناگهانی می تواند باعث شود که به طور اتفاقی ظرف را بکوبید و مایع را روی کنسول خود بریزید. هنگامی که روی کنسول خود بازی می کنید، از قرار دادن آب یا هر مایع دیگری در نزدیکی کنسول خودداری کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر کنسول بازی

هیچ کنسول بازی ضد ضربه نیست

افزایش عمر کنسول بازی: کنسول های بازی دارای قطعات ظریف کوچکی هستند که باعث می شود هنگام بازی همه چیز کار کند. اگر کنسول خود را روی زمین بیاندازید یا با یک جسم سخت به آن ضربه بزنید. آسیب ظاهری ممکن است شما را فریب دهد که مشکلی ندارد. افتادن یا ضربه محکم کنسول می تواند به اجزای ظریف کوچک داخل آن آسیب برساند و از کار بیفتد یا به درستی کار نکند. کنسول خود را در جایی قرار دهید که نمی توانید تصادفاً آن را خراب کنید. هنگامی که در حال حرکت هستید، مطمئن شوید که کنسول خود را به خوبی بسته بندی کرده اید و به جابجایی ها دستور دهید که از جعبه مراقبت کنند.

کنسول شما ممکن است مانند یک آیتم ثابت به نظر برسد که نمی تواند شکسته شود، اما یک آیتم ظریف است. بنابراین، شما باید آن را روی یک سطح سخت و صاف قرار دهید. هنگام بازی از قرار دادن کنسول بازی خود روی تخت یا کاناپه خود خودداری کنید.

کنسول های بازی برای تنظیم دما به گردش هوای کامل نیاز دارند. اگر کنسول خود را روی یک سطح نرم یا ناهموار نگه دارید. ممکن است به پهلو بیفتد و جریان هوا را مسدود کند. اگر کنسول بازی شما نتواند گردش هوای کافی داشته باشد. بیش از حد گرم می شود و به سیستم آن آسیب می رساند.

افزایش عمر کنسول بازی: محافظت از لنز

به هیچ وجه نباید لنز را لمس کنید یا اجازه دهید کسی آن را لمس کند. اگر لنز را لمس کنید و به آن آسیب بزنید، ممکن است آسیب دائمی باشد. ممکن است راهی برای تعمیر آن وجود نداشته باشد و کنسول شما نتواند دیسک های بازی را بخواند. اگر کنسول شما نتواند دیسک های بازی را بخواند، نباید هیچ تعمیری را به تنهایی انجام دهید. آن را نزد یک فرد واجد شرایط ببرید تا بتواند تشخیص درست و لنز را تعمیر کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل نداشتن سیگنال از مانیتور ایکس ویژن

تمیز کردن مرتب کنسول بازی

گرد و غبار از طریق فن های خنک کننده به داخل کنسول شما می رسد و در برخی از اجزای داخل کنسول شما جمع می شود. هر چه زمان بیشتری برای تمیز کردن کنسول خود صرف کنید، گرد و غبار بیشتری در داخل آن می نشیند. گرد و غبار بیش از حد داخل کنسول شما می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد و آسیب به پردازنده و GPU شود.

می توانید کنسول خود را با اسپری کردن هوای فشرده از طریق دریچه ها تمیز کنید. اگر گرد و غبار زیادی در کنسول شما وجود دارد، می توانید آن را نزد یک تعمیرکار مجرب کنسول ببرید تا آن را باز کند و گرد و غبار را تمیز کند.

افزایش عمر کنسول بازی: فن و هواکش مناسب

بازی یک فعالیت سرگرم کننده است و می توانید ساعت های زیادی را صرف انجام یک بازی خاص بدون توجه به گذشت زمان کنید. گاهی اوقات، شما نمی خواهید متوقف شوید زیرا می خواهید به سطح بعدی بروید. اما کنسول شما ممکن است در آن مرحله بیش از حد کار کند. برای استراحت پردازنده و پردازنده گرافیکی کنسول خود باید از بازی فاصله بگیرید.

بازی بیش از حد می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود و منجر به خاموش شدن کنسول شما یا آسیب رساندن به سیستم آن شود. اگر می خواهید بدانید زمان خاموش کردن کنسولتان فرا رسیده است. کنار آن را لمس کنید و اگر خیلی داغ است، بازی را متوقف کنید و کنسول خود را خاموش کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات تلویزیون های صفحه تخت ایکس ویژن

فضای مناسب برای افزایش عمر کنسول بازی

همچنین باید کنسول بازی خود را در مکانی با فضای کافی نگهداری کنید. اکثر گیمرها متوجه نیستند که همه کنسول های بازی به فضایی برای گردش هوا نیاز دارند. گیمرها کنسول های بازی خود را روی میزها یا دستگاه های تلویزیون نگه می دارند و موارد دیگر را در بالا یا کنار آن انباشته می کنند. برخی نیز کنسول های خود را داخل میز نگه می دارند و درها را می بندند. شما باید کنسول بازی خود را در محلی نگه دارید که بتواند به تنهایی بایستد. از نگه داشتن موارد دیگر مانند کتاب، دی وی دی و فایل ها در اطراف کنسول خود اجتناب کنید.

همچنین مهم است که سخت افزار و نرم افزار کنسول خود را ارتقا دهید تا از ماندگاری بیشتر آن اطمینان حاصل کنید. هنگامی که یک سازنده کنسول بازی کنسول خود را راه اندازی می کند، معمولاً آن را با چندین ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری برای بهبود عملکرد آن دنبال می کند.

مقالات مرتبط:

افزایش سرعت کنسول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »