نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن بک لایت نور پشت صفحه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی می باشد. در تلویزیون های ال سی دی برای روشنایی بک لایت از لامپ های فلورسنت استفاده می شود. وقتی لامپ فلورسنت تلویزیون ال سی دی خراب می شود. معمولا یک خط تیره به صورتی افقی برروی صفحه ایجاد می شود و بعد از چند دقیقه کار کردن صفحه تلویزیون سیاه می شود. البته یک موضوع دیگر در خرابی بک لایت تلویزیون های ال سی دی وجود دارد. و آن برد اینورتر تلویزیون ال سی دی می باشد. خرابی برد اینورتر باعث از کار افتادن کارکرد بک لایت می شود.

اجزای تشکیل دهنده بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت تلویزیون های LED مجموعه ای از لامپ های ال ای دی می باشد که به صورت سری و موازی کنار هم قرار گرفته اند. ولت بک لایت تلویزیون های ال ای دی مستقیم از طریق برد پاور تامین می شود. ال ای دی ها بسیار متنوع و متفاوت هستند. تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن از یک سری بک لایت استفاده شده است که با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود. تعمیر تلویزیون در محل شما انجام می شود.

بک لایت تلویزیون های ۴۰ تا ۵۰ اینچ از دو سری به صورتی موازی استفاده شده است که معمولا یک سری از بک لایت ها خراب می شود. به این صورت که یک قسمت بالا و یا پایین تصویر تیره می شود. برای تعمیر بک لایت باید قاب جلوی تلویزیون باز شود و بعد با برداشتن پنل تلویزیون بک لایت را تعمیر کرد. در صورتی که این کار توسط تعمیرکاران مبتدی انجام شود احتمال خرابی پنل زیاد است. هزینه تعویض پنل تقریبا هفتاد درصد قیمت کل تلویزیون می باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه باز کردن قفل تبلت ایکس ویژن در صورت فراموش کردن رمز عبور

در تلویزیون های جدید اکثراً سیستم بک لایت شان به مشکل بر می خورد و غالباً تصویر قطع یا بسیار کمرنگ می گردد .

برای رفع این عیب باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

خرابی در این مدل تلویزیون ایکس ویژن xs4020 به این صورت بود که پس از روشن کردن تلویزیون تلویزیون صدا داشت ولی تصویر نداشت و صفحه نمایش تلویزیون سیاه بود .

علت خرابی ایراد در قسمت بک لایت تلویزیون ایکس ویژن xs4020 بود . بک لایت تلویزیون xvison xs4020 از نوع smd می باشد .

زمانی که بک لایت تلویزیون می سوزد صفحه تلویزیون سیاه شده و هیچ تصویری شما ندارید . شما می توانید مطالب بیشتری درباره تعمیر بک لایت تلویزیون را اینجا مطالعه کنید .

بک لایت تلویزیون های ال ای دی

تلویزیون های ال ای دی موجود در بازار همان تلویزیون های ال سی دی هستند که برای بک لایت از لامپ های ال ای دی استفاده شده است. به همین دلیل به آنها تلویزیون ال ای دی گفته می شود. تلویزیون های ال ای دی واقعی بک لایت ندارد و خود پیکسل روشن می شود.  به همین دلیل رنگ سیاه در این مدل تلویزیون ها خیلی بهتر نمایش داده می شود. لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارد که به طور مثال در تلویزیون های مدل ۴۹MU7970 , 49KU7970 به صورت نوارهایی در کناره پنل تلویزیون بکار برده شده اند که عبارت  LED در مورد آنها بکار برده می شود و در تلویزیون های ایکس ویژن سری F و EH به صورت سری در ۴ و ۵ خط کنار هم قرار گرفته اند. که در تلویزیون های ۴۰ تا ۴۹ دو سری می باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون های ایکس ویژن

تعمیر بک لایت در تلویزیون های ال ای دی به انجام اصلاحیه انجام می شود. یکی از دلایل مهم خرابی زود هنگام بک لایت تلویزیون های ال ای دی هماهنگ نبودن برد پاور و ال ای دی های بک لایت تلویزیون می باشد. برای تعویض بک لایت باید تلویزیون به طور کامل قطعات از هم جدا شوند تا به بتوان به ال ای دی های بک لایت دسترسی پیدا کرد. بعد از باز کردن پنل تلویزیون مدار و ال ای دی های بک لایت را مشاهده می کنید. بعد از تست ال ای دی ها می توان تصمیم به تعمیر یا تعویض بک لایت گرفت.

در واقع می توان گفت که به علت طراحی ناهماهنگ بین توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون های باعث خراب شدن بک لایت ال ای دی ها می شود در این مرکز بعد از تعمیر تلویزیون این مشکلات برطرف می شود که احتمال خرابی بسیار کمتر شود. در حال حاضر اکثر تلویزیون هال ایکس ویژن سری LN و LB در قسمت بک لایت ضعف دارند که این مشکل توسط مهندسین ایکس ویژن سرویس حل شده است.تعمیر تلویزیون در منزل و محل شما با ضمانت شش ماهه انجام می شود.

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

هزینه تعمیر بک لایت بستگی به مدل و جنس ال ای دی های استفاده شده در تلویزیون دارد که برای هر مدل تلویزیون قیمت تعمیر بک لایت متفاوت است. در بعضی موارد سوختگی ال ای دی های تلویزیون زیاد می باشد و باید کل ال ای دی ها تعویض شوند. برای اینکه از هزینه تقریبی تعمیر بک لایت اطلاع پیدا کنید هنگام تماس مدل و مدت زمان کارکرد تلویزیون را اعلام بفرمایید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیرات دسته پلی‌استیشن ۴

3 دیدگاه دربارهٔ «بک لایت تلویزیون ایکس ویژن»

  1. باسلام یک تلویزیون ایکس ویژن مدلxk4850داریم که مدت 6سال کارکرده وحالاموقع روشن شدن روی لوگوخاموش میشود لطفا اجرت تعمیر آنرا بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »