نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن: پردازش نور دیجیتال (DLP) رایج ‌ترین فناوری پشت تلویزیون ایکس ویژن‌ HDTV با پروژکتور عقب است. یک تلویزیون ایکس ویژن DLP با استفاده از مجموعه ای از آینه های میکروسکوپی نصب شده بر روی یک تراشه، چرخ رنگ یا سایر دستگاه های پردازش رنگ و یک لامپ سفید تصویری تولید می کند.

چه زمانی تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن ضروری است

لامپ قابل تعویض توسط کاربر است و معمولاً قبل از سوختن کامل علائم هشدار دهنده را نشان می دهد. با این وجود نحوه تشخیص اینکه چه زمانی باید این اتفاق رخ دهد بسار قابل اهمیت است. زیرا تعویض بدون دلیل صرفا هزینه روی دست شما میگذارد.

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن

از دست دادن روشنایی

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن: هنگامی که یک لامپ DLP به پایان عمر خود نزدیک می شود. روشنایی تصویر تلویزیون ایکس ویژن کاهش می یابد. این ممکن است در ابتدا تشخیص داده نشود زیرا چشم انسان تمایل دارد تا با تصویری که به آرامی کم نور می شود سازگار شود. هنگامی که از دست دادن روشنایی آشکار می شود، لامپ DLP احتمالاً نزدیک به سوختن است. وقتی لامپ در آستانه سوختن است، افزایش روشنایی تلویزیون ایکس ویژن احتمالاً تأثیر کمی روی تصویر خواهد داشت.

سوسو زدن صفحه

علاوه بر یک تصویر تیره تر، تلویزیون ایکس ویژن ممکن است هر از گاهی یک سوسو زدن قابل توجه را نشان دهد که نشان دهنده لامپ DLP معیوب یا لامپ در حال سوختن است.

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن: رنگ گل آلود یا محو

اگر تلویزیون ایکس ویژن DLP شما از فناوری چرخ رنگ استفاده می کند. ممکن است متوجه شوید که رنگ ها یا تا حدودی محو شده اند یا دیگر به دقت نمایش داده نمی شوند. این یک علامت مکرر لامپ DLP بد است، زیرا لامپ توانایی خود را برای نمایش کامل رنگ دقیق روی تراشه آینه DLP از دست می دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوختگی لامپ تلویزیون ایکس ویژن

نشانگر لامپ DLP

بسیاری از تلویزیون ایکس ویژن های DLP دارای یک چراغ نشانگر لامپ در جلوی دستگاه هستند که روشن می شود و زمانی که لامپ نیاز به تعویض دارد روشن می ماند. نمایشگر تلویزیون ایکس ویژن همچنان کار می کند تا زمانی که لامپ به طور کامل بسوزد، اما با سوسو زدن و محو شدن بیشتر قابل توجه است.

دلایل تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن

ایکس ویژن یک برند معروف در صنعت تلویزیون است. تلویزیون های ایکس ویژن می توانند مشکلات مختلفی از جمله چشمک زدن یا سوسو زدن صفحه نمایش را تجربه کنند. اگر تلویزیون ایکس ویژن شما این مشکل را دارد، چند مرحله عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید برای رفع آن و بازگشت به لذت بردن از تماشای برنامه‌های تلویزیونی خود انجام دهید.

سوختگی پیکسل های پلاسما

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما صفحه‌ نمایش پلاسما دارد، ممکن است به دلیل نحوه عملکرد پیکسل‌های صفحه باعث سوسو زدن شود. در صفحات پلاسما، پیکسل ها از گازهایی تشکیل می شوند که بین دو تکه شیشه محبوس شده اند. هنگامی که تلویزیون یک محرک الکترونیکی را از طریق پیکسل ها ارسال می کند، آنها روشن می شوند و تصویری ایجاد می کنند. اگر نزدیک به صفحه نمایش نشسته باشید، ممکن است با سرعتی چشمک بزند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد. معمولاً دورتر نشستن از تلویزیون این مشکل را برطرف می کند.

تداخل برق

یکی دیگر از دلایل بالقوه چشمک زدن روی صفحه نمایش، تداخل منبع تغذیه است. اگر برقی که روی مدار دارید چندین وسیله دیگر روی آن باشد. زمانی که چندین مورد به طور همزمان کار می‌کنند، می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. برای رفع این مشکل، یک افزونه تهویه مطبوع برای پشت ست خود بخرید. این محصول قدرت رسیدن به تلویزیون را کاهش می دهد تا این مشکل به حداقل برسد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عمل نکردن دکمه دسته پلی استیشن

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن: نرخ تجدید

نرخ تازه‌سازی تلویزیون نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل در هنگام تماشا شود. فید ویدیوی تلویزیون در واقع مجموعه‌ای از تصاویر است که با سرعت زیادی روی صفحه فلش می‌شوند که نمی‌توانید با چشم غیرمسلح آن را ببینید. اگر مشکلی در نرخ به‌روزرسانی تلویزیون وجود داشته باشد در برخی موارد قابل توجه است. وقتی نرخ تازه‌سازی به اندازه کافی آهسته باشد. می‌تواند باعث تاری حرکت نیز شود، که وقتی چیزی سریع روی صفحه حرکت می‌کند، قابل مشاهده است.

مشکلات نور پشت

تعویض لامپ در تلویزیون ایکس ویژن: اگر صفحه نمایش کریستال مایع، یا LCD، تلویزیون دارید. برای حذف تصویر روی صفحه به نور پس زمینه متکی است. اگر نور پس‌زمینه خاموش شود یا دچار مشکل شود، می‌تواند باعث سوسو زدن یا چشمک زدن روی صفحه شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید تلویزیون را جدا کرده و چراغ‌ها را عوض کنید. اما اگر با این روش آشنایی ندارید، بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید.

مقالات مرتبط:

بوی سوختگی تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »