نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت گارانتی و وارانتی

تفاوت گارانتی و وارانتی در چیست؟

تفاوت گارانتی و وارانتی موضوع اصلی این نوشته است هر چند ممکن است از نظر بسیاری از مصرف کنندگان این دو واژه در مجموعه خدمات پس از فروش کشور ما جایی ندارد.

گارانتی

گارانتی به معنای مدت زمانی است که تولید کننده کالا تعیین می کند تا اگر کالا در آن مدت دچار خرابی شود خریدار دستگاه بتواند خدمات تعمیر و قطعات رایگان دریافت گند و در صورت عدم امکان تعمیر دستگاه پول خریدار برگشت داده شود.

معمولا همراه دستگاه های مختلف برگه هایی با محتوای قوانین گارانتی ارائه می شود. در این برگه ها قوانین مختلف و شرایطآنها توضیح داده شده است.

معمولا تولید کنندگان مدت زمانی بین 1 تا 2 سال را برای مدت گارانتی تعیین می کنند و اگر در این مدت دستگاه معیوب شود و یکی از قطعات آن خراب شود مصرف کننده می تواند با مراجعه به یکی از تعمیرگاه های مجاز خدمات رایگان دریافت کند.

عموم تولید کنندگان از ارائه گارانتی برای قطعات حساس دستگاه و یا برای شرایط خاص مانند نوسان برق و یا شکستگی دستگاه خودداری می کنند که همین مسئله باعث شکایت بسیار از خریداران می شود چرا که عموم دستگاه ها به دلیل همین موارد آسیب می بینند.

وارانتی

دوره وارانتی در عموم موارد با گارانتی مشابه است اما برخی تفاوت ها با آن دارد.

مهمترین تفاوئت وارانتی با گارانتی در این است که در وارانتی امکان برگشت پول خریدار وجود ندارد.

در دوره وارانتی در صورتی که دستگاه در مدت زمان محدودی دچار خرابی شود تولید کننده به رایگان آن را تعمیر می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا برنامه در تبلت ایکس ویژن متوقف می شوند؟

اهمیت توجه به گارانتی و وارانتی

در اینجا نمی خواهیم راجع به گارانتی و وارنتی و میزان کارکرد و اعتبار آنها در کشورمان نظر دهیم.

هر تولید کننده ای قوانین خاص خودش را دارد و ما مختاریم که محصول را خریداری کنیم یا خیر. نکته مهم در این بخش اینست که شرایط را بدانیم و با اگاهی خرید کنیم.

به بیان ساده تر اگر می خواهیم دستگاه بدون گارانتی و یا گارانتی دار بخریم شرایط را بدانیم و تصمیم بگیریم. بسیاری از خریداران با خوش بینی بحث گارانتی را در موقع خرید مطرح نمی کنند و فکر می کنند همه دستگاه هایی که در مراکز فروش و بورس فروخته می شود گارانتی دار است.

مشکل آنجا ایجاد می شود که خریدار با مشکلی مواجه می شود و آنجاست که متوجه می شود دستگاه خریداری شده هیچ گونه ضمانتی ندارد و دستش به جایی بند نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =