نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حفظ یخ زدگی مواد غذایی

چگونه یخچال خود را از یخ زدگی مواد غذایی حفظ کنیم

اگر غذا در یخچال شما در حال انجماد است، مراحلی وجود دارد که می توانید برای حل مشکل تلاش کنید.

دمای یخچال خود را تنظیم کنید

قبل از هر کاری، تنظیمات دمای یخچال خود را بررسی کنید. اگر یخچال شما خیلی سرد است، دما را تعیین کرده و بر اساس آن تنظیم کنید. مطمئن نیستید کدام دما صحیح است؟ از دفترچه راهنمای یخچال و فریزر استفاده نمایید.

اگر تنظیم دما خیلی کم است، بدیهی است که می خواهید کمی آن را افزایش دهید. فقط مراقب باشید که آن را خیلی زیاد تنظیم نکنید. (محدوده دمایی مناسب برای فضای داخلی یخچال شما 38-42 درجه فارنهایت است.) اکثر یخچال ها دارای دریچه خنک کننده در بالا یا کنار قفسه بالایی هستند.

این قسمت بیشتر از بقیه قسمت های یخچال هوای سرد وجود دارد، بنابراین دور نگه داشتن مواد غذایی از اینجا ممکن است از یخ زدگی جلوگیری کند.

مواد غذایی را مرتب داخل یخچال قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که غذای موجود در یخچال شما با هیچ یک از دریچه های هوا تماس ندارد. همچنین می توانید سعی کنید مواد غذایی را به طور مساوی در سراسر یخچال توزیع کنید یا غذاهای بیشتری به یخچال خود اضافه کنید.

یخچال من هنوز یخ زده است. باید چکار کنم؟

اگر با بهره گیری از مراحل بالا هنوز موفق به برطرف کردن مشکل یخ زدگی مواد غذایی درون یخچال نشده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سرویس مربوط به یخچال خود را تنظیم کنید تا یک متخصص بتواند نگاهی بیندازد. تا در صورت بروز مشکل برای هر یک از قطعات به کار رفته درون یخچال شما را راهنمایی کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل رایج برای روشن نشدن ایکس باکس وان

چرا مواد غذایی در یخچال یخ میزند

بسیار ناراحت کننده است که صبح یخچال خود را باز کنید و دریابید که بطری شیری که دیروز در آنجا قرار داده اید اکنون جامد است. اولین فکر شما ممکن است این باشد که شیر منقضی شده است، اما وقتی به بطری های نوشابه، سبزیجات، میوه و سایر موارد نگاه می کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که آنها نیز به نظر می رسد یخ زده هستند.

چرا مواد غذایی در یخچال یخ میزند این نه تنها می تواند باعث شود که شما هزینه های بیشتری را صرف خرید مواد غذایی کنید بلکه نشانه مطمئنی است که مشکلی در یخچال شما وجود دارد. اگر برای جلوگیری از این مسئله به کمک نیاز دارید، با کاردون همراه شوید.

آیا تا به حال شیر، میوه، گوشت یا سایر موادغذایی را در یخچال قرار داده اید، که یخچال غذای شما را منجمد کرده باشد؟ اگرچه این مشکل تا حدودی نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد و وقتی اتفاق می افتد، شما با غذایی که باید ذوب شود باقی می مانید. یخچال برای خنک نگه داشتن مواد غذایی و نگهداری ایمن طراحی شده است و نباید چیزی را منجمد کند. اگر مشاهده کردید که یخچال شما در حال انجماد غذا است، باید علت را بررسی و عیب یابی نمایید.

محدوده دمایی مطلوب برای نگهداری مواد غذایی تازه بین 38 تا 40 درجه فارنهایت است. اگر غذای شما در حال یخ زدن است، ممکن است تنظیم درجه حرارت یخچال شما خیلی کم تنظیم شده باشد.

این یک مشکل رایج است که می تواند منجر به یخ زدن مواد غذایی در یخچال شود. یخچال و فریزرها از منافذ هوا برای گردش هوای سرد و اطمینان از درجه حرارت ثابت در فضای داخل یخچال استفاده می کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعداد مناسب پورت HDMI در تلویزیون ایکس ویژن

برای اطمینان از درجه حرارت مناسب، باید فضای کافی برای گردش هوا بین محفظه های فریزر و یخچال را فراهم کنید. اگر قرار دادن بیش از حد مواد غذایی مانع گردش هوا در این دریچه ها شود، مواد غذایی بیشتر در معرض هوای سرد قرار می گیرد و ممکن است با گذشت زمان یخ بزند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =