نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال

خراب شدن وسایل برقی ضروری منزل یک اتفاق بسیار نا خوشایند می باشد، اما خرابی یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید یکی از بدترین اتفاق هایی است که می تواند برای آشپزخانه اتفاق بیوفتد و بدون این وسیله ی بسیار کاربردی و مفید، زندگی بسیار دشوار خواهد بود.

یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید شما ممکن است که به هر دلیلی خراب شود، به عنوان مثال ممکن است که موتور یخچال از کار بیوفتد، درب دستگاه به درستی بسته نشود، بدنه ی یخچال به شدت گرم باشد و… . همچنین یکی از ایراداتی که ممکن است برای یخچال شما پیش بیاید، خرابی صفحه نمایش یا همان دیسپلی دستگاه می باشد.

امروزه یکی از مشکلات و ایرادات رایج در یخچال های ساید بای ساید و یا یخچال های فریزر، خاموش شدن صفحه نمایشگر دستگاه می باشد. در این صورت باید موارد مختلفی بررسی شوند، تا ایراد تشخیص داده شود و آن مشکل بر طرف شود. ما در این مقاله در رابطه با، علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید با شما عزیزان صحبت می کنیم. همچنین نحوه ی بر طرف کردن این مشکل را نیز به شما می گوییم.

صفحه نمایشگر یخچال چیست؟

صفحه نمایشگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید، یکی از مهم ترین قسمت ها در یخچال شما می باشد. این بخش، اطلاعات بسیاری از قبیل میزان دمای داخلی یخچال و فریزر، فعال بودن یا نبودن قفل کودک، تنظیمات مربوط به آب ریز و یخساز، وضعیت فیلتر، خنک کردن سریع و… را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این صفحه نمایش به شما این امکان را می دهد تا دمای یخچال یا فریزر را تغیر دهید.

همچنین می توانید تنظیمات قسمت آب ریز و یخ ساز را نیز تغییر دهید. همچنین دیسپلی به کاربر اطلاع می دهد که درب برای مدت طولانی باز است. و یا این که به شما اطلاع می دهد که فیلتر کثیف می باشد و نیاز به تعویض دارد. صفحه نمایش دستگاه، ارتباط مستقیمی با برد و سیم کشی و چند مورد دیگر دارد. بنابراین در صورتی که هر یک از این اجزای متصل به آن خراب شوند، ممکن است اختلالی در عملکرد دیسپلی دستگاه ایجاد کند.

صفحه نمایش یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید چه مواقعی روشن می شود ؟

صفحه نمایش یخچال ساید بای ساید، هنگام لمس کردن صفحه یا کلید های روی پنل جلویی یخچال، یا به واسطه ی باز کردن درب یخچال و یا این که بعضی مواقع به صورت خودکار (در صورت فعال بودن برنامه ی خاصی ) روشن می شود. در صورتی که در چنین شرایطی صفحه نمایش روشن نشود، یعنی دستگاه به یک ایرادی بر خورده است. همچنین گاهی ممکن است که صفحه نمایش یخچال، به منظور صرفه جویی در مصرف برق، برای یک دوره ای سیاه یا خاموش شود.

اهمیت سالم بودن صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید و یخچال فریزر

امروزه اکثر یخچال های ساید بای ساید یا فریز، دارای دیسپلی یا همان صفحه نمایش می باشند. خرابی دیسپلی می تواند روی عملکرد آب ریز و یخ ساز تاثیر بگذارد. بنابراین تعمیر این قسمت بسیار مهم می باشد. همچنین در صورت خرابی دیسپلی، شما نمی توانید اطلاعات لازم از وضعیت دستگاهتان را متوجه شوید. در نتیجه این مسئله نیز اصلا خوشایند نمی باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکارهای رفع مشکلات رایج مانیتور

دلایل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید

  • وصل نبودن برق دستگاه
  • خرابی سیم کشی دستگاه
  • خرابی برد دستگاه
  • خرابی خود صفحه نمایشگر دستگاه
  • نوسانات برق
  • خرابی سوئیچ درب دستگاه
  • وصل نبودن برق دستگاه

اولین موردی که هنگام کار نکردن یا خاموش بودن صفحه نمایش یا همان دیسپلی باید آن را بررسی کنید، این است که آیا دستگاه به برق وصل شده است یا نه. در این صورت باید دو شاخه برق دستگاه را پیدا کنید و آن را به پریز برق وصل کنید. همچنین در صورت وصل بودن دستگاه به برق و عدم کارکرد دیسپلی، باید از سالم بودن دو شاخه و پریز برق نیز مطمئن شوید و در صورت خرابی دو شاخه آن را تعویض کنید و در مورد پریز برق نیز، یا از یک پریز برق دیگر استفاده کنید و یا این که توسط یک دستگاه برقی دیگر از سالم بودن پریز مطمئن شوید.

خرابی سیم کشی دستگاه

مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید، ارتباط مهمی با خرابی سیم ها دارد. در صورتی که صفحه نمایش یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر شما خراب شده، به عنوان مثال روشن نمی شود و یا اطلاعات اشتباه را نشان می دهد، به احتمال زیاد سیم کشی ها به درستی وصل نشده اند و یا این که سیم کشی ها شل شده اند و یا دچار مشکلی شده اند.

در نتیجه ممکن است صفحه نمایش اصلا روشن نشود و یا در صورت لمسی بودن دیسپلی، نسبت به لمس پاسخ ندهد. در این صورت باید سیم کشی مربوط به درب دستگاه و سیم کشی بین برد یخچال و برد خود دیسپلی توسط تکنسین متخصص بررسی شود و در صورت قطع بودن باید آن را وصل کنید. در صورت آسیب دیدگی سیم ها، سیم ها باید عوض شوند. همچنین باید بررسی کنید که سیم ها اتصالی نداشته باشند.

خرابی برد دستگاه

در صورتی که سیم ها سالم بودند، و سویچ درب نیز مشکل نداشته باشد، ممکن است که برد خراب شده باشد. برد یخچال، از مهم ترین قسمت ها در دستگاه می باشد، به عبارتی برد، مانند مغز دستگاه عمل می کند. در صورت خرابی این قطعه ی مهم هر مشکلی می تواند برای دستگاه شما ایجاد شود.

یکی از این مشکلات خاموش شدن صفحه نمایش می باشد. اصولا برد دستگاه در قسمت بالا در سمت جلو و یا پشت یخچال ( بسته به مدل دستگاه می تواند متفاوت باشد ) قرار گرفته است. در این صورت باید برد به دقت بررسی شود. همچنین باید تمامی اتصالات و مولفه های مرتبط با برد و اتصالات بین برد و صفحه نمایشگر را به دقت بررسی شوند، تا ببینید که خرابی کدام قسمت باعث عدم نمایش و روشن شدن صفحه نمایش شده است.

برای اطمینان از خرابی برد، باید دستگاه را از برق بکشید و برای ۳۰ ثانیه صبر کنید و مجدد دستگاه را به برق وصل کنید. در صورتی که مشکلات صفحه نمایش بر طرف نشد، ممکن است برد دستگاه خراب شده باشد و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد. همچنین دقت کنید که برد دستگاه، یکی از گران قیمت ترین قسمت ها می باشد. در نتیجه تعمیرات آن باید حتما توسط افراد متخصص تعمیرات یخچال انجام شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عدم تصویر و صدای تلویزیون ایکس ویژن

خرابی خود صفحه نمایشگر دستگاه

همچنین یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دیسپلی، خرابی خود دیسپلی می باشد. در واقع دیسپلی می تواند در اثر ضربه بشکند و خراب شود. یا این که ممکن است در اثر آب خوردگی هنگام شستشو آسیب ببیند و یا این که بر اثر گشت زمان و به مرور خراب شود، به عبارتی عمر خود را کرده باشد. در چنین شرایطی تنها راه حل ممکن، تعویض دیسپلی می باشد. و این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود.

نوسانات برق

یکی از علل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید، قطع و وصل شدن برق منزل می باشد. نوسانات برق می تواند به برد و یا به سیم کشی دستگاه آسیب برساند و درنتیجه ممکن است موجب خرابی دیسپلی شود. گاهی ممکن است بنا به دلایلی مثل قطع شدن برق منزل، صفحه نمایش روی یخچال خاموش شود، و با وصل شدن برق صفحه نمایش روشن نشود، اما یخچال در حال کار کردن باشد. حتی بعد از گشت چند ساعت بعد از وصل شدن برق این مشکل بر طرف نشود، یعنی یخچال به درستی کار کند، اما صفحه نمایشگر کماکان روشن نشود. در این صورت باید دستگاه را مجدد تنظیم کنید. تا مشکل بر طرف شود.

معمولا یخچال شما بعد از وصل شدن برق، مجدد خودش به صورت خودکار تنظیم می شود. تنظیم مجدد برای این است که دستگاه دوباره به حالت اولیه برگردد و صفحه نمایش به درستی کار کند. اما در صورتی که این کار به صورت خودکار انجام نشد، بهتر است تا خودتان به طور دستی مشکل را بر طرف کنید و صفحه نمایشگر را ریست کنید. ما نحوه ی ریست کردن دیسپلی را در ادامه توضیح خواهیم داد.

خرابی سوئیچ درب دستگاه

هنگامی که شما درب یخچال را باز می کنید، باید دیسپلی روشن شود، اما متوجه می شوید که این حالت پیش نمی آید. در چنین شرایطی ممکن است که مشکل از سوئیچ درب باشد. به عبارتی سوئیچ درب خراب شده و متوجه ی باز یا بسته بودن درب نمی شود و در نتیجه دیسپلی روشن نمی شود. که در این صورت باید سنسور را تعویض کنید تا مشکل بر طرف شود.

همچنین با یاد داشته باشید، که ممکن است که بعد از ۸ دقیقه باز بودن درب، دیسپلی خاموش شود. و این حالت طبیعی می باشد و در صورت بستن و باز کردن مجدد درب، این مشکل بر طرف می شود. همچنین ممکن است که سیم های مربوط به درب، درست نصب نشده باشند. که در این صورت باید این موضوع نیز بررسی شود. همچنین در صورتی که سوکت بالای درب یخچال در قسمت فریزر، به طور صحیح وصل نشده باشد، صفحه دیسپلی، خاموش می شود و یا به صورت ناقص روشن می شود.

تنظیم مجدد صفحه نمایشگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید

اولین کاری که در صورت خرابی و مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر، با آن روبه رو شدید و باید آن را انجام دهید، ریست کردن صفحه نمایش می باشد. برای ریست کردن یا همان تنظیم مجدد نمایشگر، باید در قسمت صفحه نمایشگر که در گوشه سمت راست بالای درب یخچال فریزر یا ساید بای ساید قرار دارد یک سری اقدامات انجام دهید. برای این منظور، باید دکمه ای را که برای تنظیمات مجدد است را فشار دهید تا دستگاه ریست شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع عدم پاسخگویی صفحه لمسی در تبلت ایکس ویژن

همچنین توجه داشته باشید که، دکمه ی ریست کردن و مدت زمان نگه داشتن این دکمه، در یخچال های متفاوت می تواند با هم فرق داشته باشد. به عنوان مثال در یک یخچال ممکن است تنها یک دکمه را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید و در یک یخچال دیگر باید چند دکمه را با هم و برای ۱۰ ثانیه فشار دهید، بنابراین ریست کردن دیسپلی یخچال، در یخچال های مختلف متفاوت می باشد و این به مدل و برند یخچال بستگی دارد. در نتیجه در صورتی که ریست کردن دیسپلی یخچال، باعث رفع مشکل نشد، باید موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره کردیم را بررسی کنید.

قیمت تعمیر صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید

خیلی از افراد در صورت خرابی دیسپلی دستگاهشان، تمایل دارند تا از هزینه های تعمیر و یا تعویض دیسپلی اطلاع پیدا کنند. به طور کلی می توان گفت که هزینه ی تعمیرات این قسمت در دستگاه، خیلی زیاد نمی باشد، در نتیجه تعمیر آن یک کار عاقلانه و کاملا منطقی می باشد.

همچنین در صورتی که این قسمت قابل تعمیر نباشد، به عنوان مثال در صورتی که دیسپلی بر اثرضربه  شکسته باشد، باید آن را تعویض کنید. هزینه تعویض دیسپلی بر اساس نرخ روز می باشد. در نتیجه نمی توان هزینه ی دقیق اعلام کرد. زیرا قیمت ها ممکن است هر روز در بازار متفاوت باشند. اما شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض دیسپلی  یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر، با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس بگیرید.

نکات تکمیلی

در صورتی که صفحه نمایشگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما خاموش است، بهتر است تا دستگاه را از برق بکشید و ۳۰ ثانیه صبر کنید، سپس آن را مجدد به برق وصل کنید. با این کار دیسپلی به صورت خودکار ریست می شود. و ممکن است تا مشکل بر طرف شود و اصلا نیازی نباشد تا با تکنسین تماس بگیرید.

توصیه می کنیم در صورتی که مهارت و تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات یخچال ساید باید ساید یا یخچال فریزر را دارا نیستید، تحت هیچ شرایی اقدام به بررسی و تعمیر دستگاهتان نکنید. زیرا در این صورت ممکن است آسیب جدی به دستگاهتان وارد کنید و ممکن است دستگاه شما اصلا دیگر قابلیت تعمیر نداشته باشد و یا بخاطر آسیب های وارد شده توسط خودتان هزینه ی بسیار بیشتری برای تعمیر باید پرداخت کنید.

در نتیجه پیشنهاد می کنیم که در صورت خرابی یخچال، با یک مرکز معتبر و تخصصی تعمیرات یخچال مانند مرکز تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان تماس بگیرید تا دستگاه شما توسط افراد حرفه ای و متخصص، و با بالاترین کیفیت ممکن تعمیر شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال»

  1. سلام بدنه یخچال ایکس ویژن داغ میشود ب طوری که در صورت تماس دست میسوزد آیا این گرما طبیعی است؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »