نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مانیتورهای LCD

اشکال متداول خرابی مانیتورهای LCD ایکس ویژن

آگاهی از دلایل خرابی مانیتورهای ایکس ویژن صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) اطلاعات لازم را برای جلوگیری از مشکلات به شما می دهد. در صورت خرابی LCD، می توانید به راحتی آن را تشخیص داده و روش مناسب را تعیین کنید، خواه تعمیر باشد یا جایگزین.

خرابی نور پس زمینه

خرابی نور پس زمینه LCD یک مشکل نسبتاً متداول است که در فناوری LCD ظاهر می شود. در صورت خرابی نور پس زمینه، مانیتور ایکس ویژن تاریک می شود و غیر قابل استفاده می شود. تعمیر نور پس زمینه خراب نیاز به تعمیر متخصص دارد. می توانید برای اطلاع از ضمانت و خدمات پانل LCD خود با سازنده خود تماس بگیرید.

خرابی منبع تغذیه

اگر صفحه LCD شما کاملاً سیاه شود، ممکن است به این معنا باشد که منبع تغذیه خراب شده است. اگر این اتفاق افتاد، می توانید آن را با هزینه متوسط ​​تعمیر کنید. خرابی ممکن است در منبع تغذیه داخلی داخل مانیتور ایکس ویژن یا سیم برق آداپتور AC باشد. این نوع خرابی برای سرمایه گذاری کوچک تا متوسط ​​در نیروی کار و/یا قطعات قابل تعمیر است.

خازن های برآمده

اگر مانیتور LCD ایکس ویژن شما به طرز مرموزی خراب می شود، ممکن است برخی از خازن های مدار داخلی شروع به برآمدن کرده باشند. برآمدگی خازنها در اثر خشک شدن الکترولیت در داخل ایجاد می شود.

این معمولاً در خازن های ارزان قیمت اتفاق می افتد. خبر خوب در مورد این نوع خرابی این است که می توان آن را تعمیر کرد. خازن های جداگانه را می توان با خازن های جدید جایگزین کرد، که باید منجر به بازگشت عملکرد مانیتور ایکس ویژن به حالت عادی شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  قیمت مانیتور بازی ایکس ویژن

علائم یک مانیتور LCD در حال مرگ

مانیتورهای LCD ایکس ویژن شکننده هستند و برای دوام نامحدود طراحی نشده اند. علائم مرگ یک مانیتور ایکس ویژن LCD می تواند شامل چشمک زدن، صفحه سیاه یا نقص های مربوط به رنگ باشد. مشکلات سخت افزاری مانند خرابی نور پس زمینه نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. مشکلات دیگر در مشکل عیب یابی متفاوت است.

زمان گرم شدن طولانی

LCD ها عموماً پنج تا 10 ثانیه زمان نیاز دارند تا تصویر پس از فشار دادن دکمه پاور ظاهر شود. مانیتورهای LCD قدیمی ایکس ویژن و نسل اول ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا نور پس زمینه گرم شود. فرآیندی که بیش از حد طول می کشد ممکن است نشان دهنده یک مشکل داخلی باشد که در نهایت می تواند منجر به مرگ LCD شود.

کم نور شدن

کاهش نور به این معنی است که مانیتور ایکس ویژن روشنایی ثابت را حفظ نمی کند. این می تواند در نهایت به چشمک زدن یا چشمک زدن تبدیل شود، که نشان می دهد مشکل در حال بدتر شدن است. کم نور شدن در درجه اول زمانی رخ می دهد که نور پس زمینه خراب است، اما همچنین می تواند نتیجه قدرت ناکافی باشد. برای رد این علت، کابل برق متفاوتی را با مانیتور امتحان کنید.

جشمک زدن

هنگام تغییر وضوح صفحه، چشمک زدن یا چشمک زدن تصاویر رخ می دهد، اما همچنین می تواند سیگنال یک نمایشگر LCD در حال مرگ باشد. اگرچه پلک زدن می تواند ناشی از فرسودگی مانیتور ایکس ویژن باشد، اما ممکن است خود مانیتور خطایی نداشته باشد. پلک زدن نیز می تواند ناشی از درایورهای نامناسب یا کارت ویدیوی معیوب باشد. درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید و مطمئن شوید که مانیتور ایکس ویژن به طور ایمن وصل شده است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عدم کارکرد HDMI-CEC در Xbox Series S

گیجی/ اشباع رنگ

گیجی و اشباع رنگ از دیگر علائمی است که ممکن است به دلیل خرابی کارت گرافیک ایجاد شود. مانیتور ایکس ویژن را به رایانه دیگری وصل کنید تا منبع مشکل مشخص شود. اگر صفحه نمایش شما هنوز مبهم است، مطمئن شوید که تنظیمات سیستم عامل شما درست است و درایور کارت گرافیک جدیدترین نسخه است. اکثر مانیتورها دارای ابزار کالیبراسیون/تنظیمات هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات رنگی را به صورت دستی پیکربندی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »