نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مین برد تلویزیون

خرابی مین برد تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر مین برد تلویزیون موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم . ابتدا ویدئو فوق که همکارانم آن را برای شما تهیه کرده اند ببینید تا با تعمیرات مین برد تلویزیون بیشتر آشنا شوید .

همان طور که میدانید مین برد تلویزیون از اجزای مختلفی تشکیل شده که مهم ترین بخش آن cpu و آی سی فلش یا همان برنامه است . علائم خرابی برای تعمیر مین برد تلویزیون به صورت زیر است .

  • صدای تلویزیون ضعیف یا قطع شده است .
  • رنگ های تلویزیون به هم ریخته و تصویر نگاتیو شده .
  • تلویزیون روی چراغ قرمز رنگ یا استندبای گیر کرده و روشن نمی شود .
  • خروجی های av و hdmi تلویزیون تصویر ندارد .

حال که با انواع ایراد و خرابی مین برد تلویزیون آشنا شدید می توانید با خواندن یکی از تیتر های زیر که توضیحات کاملی از علت خرابی برای تعمیر مین برد تلویزیون شماست بیشتر آشنا شوید .

خرابی و ایراد در این مدل تلویزیون ال جی ۴۲lw57000 به این صورت است که وقتی می خواهید تلویزیون را روشن کنید چراغ قرمز یا استندبای جلوی تلویزیون یکبار چشمک می زند و تلویزیون یک صدای تق داده ولی روشن نمی شود .

علت خرابی تلویزیون ال جی ۴۲lw57000 ایراد در مین برد این تلویزیون و در قسمت سی پی یو cpu آن می باشد .

مین برد به برد اصلی تلویزیون گفته شده و شما می توانید مطالب کامل تری در خصوص تعمیر مین برد تلویزیون را اینجا مطالعه کنید .

حال برای تعمیر مین برد تلویزیون ال جی ۴۲lw5700 دو راه وجود دارد . اگر وضعیت سی پی یو cpu تلویزیون شما خوب بود با یک ریبال مشکل تلویزیون شما حل می شود ولی اگر سی پی یو وضعیت خوبی نداشت با تعویض cpu ایراد تلویزیون برطرف شده .

این مطلب توصیه شده برای شما :  دکمه های کنترلر PS4 DualShock

زمانی که تلویزیون روی لوگو هنگ می کند یا پس از بالا آمدن لوگو تلویزیون دوباره خاموش شده و روشن می شود علت خرابی ایراد مین برد تلویزیون و بستگی به مدل خرابی در قسمت cpu یا آی سی فلش تلویزیون شماست .

به عنوان مثال در تلویزیون سامسونگ مدل ۴۰d5550 علت خرابی آی سی فلش و یا ال جی مدل ۴۳lf540t ایراد مربوط به cpu تلویزیون است .

در این حالت با تعمیر مین برد تلویزیون مشکل برطرف شده و نیازی به تعویض مین برد mainboard ندارید .

گیر کردن تلویزیون روی چراغ قرمز یا استندبای

در این حالت علت خرابی cpu مین برد تلویزیون بوده که در تلویزیون ال جی مدل ۴۲lw5700 و ۴۲lv37100 این ایراد به وفور وجود دارد .

برای تعمیر مین برد تلویزیون در این حالت با ریبال کردن cpu و در برخی موارد با تعویض سی پی یو مین برد تعمیر شده و شما نیازی به تعویض آن ندارید .

ریست شدن تلویزیون بعد از هر بار خاموش کردن

اگر بعد از هر بار خاموش کردن تلویزیون اطلاعات تلویزیون ریست شده و دوباره باید تنظیمات آن را انجام دهید علت خرابی ایراد در قسمت آی سی فلش تلویزیون بوده که با پروگرام کردن آی سی و در بعضی موارد با تعویض آی سی فلش مشکل حل شده و تعمیر مین برد تلویزیون انجام می شود .

اما یک نکته طلایی برای شما مشتری گرامی ، قبل از اینکه به مراکز تعمیراتی برای تعمیر مین برد تلویزیون خود تماس بگیرید ابتدا تلویزیون خود را به روز رسانی کنید . در ۲۰ درصد موارد با آپدیت تلویزیون این مشکل رفع شده و شما نیازی به تعمیر تلویزیون ندارید .

این مطلب توصیه شده برای شما :  7 مشکل رایج PS4

2 دیدگاه دربارهٔ «خرابی مین برد تلویزیون»

  1. سیروس حیدری

    باسلام ال ای دی ۴۹ مدل ۲۰۰ ایکس ویژن دارم وقتی روشن میکنیم حدود ۲۰ دقیقه چندین بار روشن خاموش میشود که اکثرا هم خودمان خآموش روشن میشودتاتصویر بیاید که در حین پخش نیز چند بار خاموش روشن میشودالاایحال تقریبا خسته کننده شده متاسفانه همه قطعات هم روی یک تیکه مدار سوارشده که ظاهرا میگویند بایدکل مدار عوض شود حال نمیدانم چه کنم خواهشا راهنمایی کنید سیروس حیدری از مراغه

    1. سلام باید با دستگاه تست بشه اگر از پنل باشه و مدار سوخته باشه باید تعویض بشه ولی اگر قابل تعمیر باشه تعمیر میکنیم .
      برای ارسال دستگاه تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »