نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خط افقی روی تلویزیون led

خط افقی روی تلویزیون led ایکس ویژن

همان طور که می دانید یکی از وسیله های کاربردی و سرگرم کننده در هر خانه ای تلویزیون می باشد که نبود آن می تواند برای افراد خانه کسل کننده باشد. حتی شاید گاهی اوقات وجود یک مشکل کوچک در نمایش تصویر هم می تواند آزار دهنده باشد چه برسد به خطوط افقی در صفحه نمایش تلویزیون!

اگر تلویزیون ایکس ویژن دارید و به تازگی متوجه پیدا شدن خطوط افقی بر روی تلویزیون خود شده اید حتما اولین نگرانی که در ذهن شما شکل می گیرد خرابی و یا تعویض پنل است. شاید لازم است از خود سوال کنید علت ایجاد خط افقی روی تلویزیون led ایکس ویژن چیست ؟ یا برای برطرف شدن این مشکل باید پنل تلویزیون ایکس ویژن را تعویض کنید ؟ اگر به دنبال پاسخ برای این سوالات هستید با کاردون همراه شوید.

علت ایجاد خط افقی روی تلویزیون led ایکس ویژن چیست ؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای تلویزیون led ایکس ویژن رخ می دهد ایجاد خط افقی روی تلویزیون است در این شرایط تشخیص خرابی پنل می باشد. همه ما می دانیم که تلویزیون ها در اثر استفاده نادرست میتوانند سریعتر از آنچه تصور می کنید خراب شوند

همین طور یکی دیگر از مواردی که ممکن است منجر به خرابی پنل تلویزیون شما شود تمیز کردن نادرست تلویزیون می باشد. اگر روزی خط افقی بر روی تلویزیون خود مشاهده کردید ابتدا لازم است مقدار مصرف خود از تلویزیون را اعلام کنید همین طور اشاره به چگونگی و نحوه تمیز کردن تلویزیون داشته باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نشانه های رایج خرابی مانیتور ایکس ویژن

اگر جزو آن دسته کاربرانی هستید که برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال خیس و یا نم دار استفاده می کنید باید بدانید که علت ایجاد خط افقی بر روی تلویزیون را یافته اید. بهتر است نحوه تمیز کردن صحیح تلویزیون را بدانید و از دستمال خیس برای این کار استفاده نکنید زیرا نفوذ آب از قسمت پایین پنل تلویزیون منجر به سوختن پیکسل ها می باشد.

گاهی اوقات لازم است با تست کردن تصویر تلویزیون از ایجاد خطوط افقی بر روی تلویزیون مطمئن شوید همین طور لازم است همه کانال ها را تست کنید و اطمینان حاصل نمایید که در همه کانال ها خطوط افقی مشاهده شود. اگر تست تصویر را انجام دادید و همه کانال ها را بررسی نمودید و خطوط افقی را مشاهده کردید باید بگوییم مشکل از خود تلویزیون می باشد و باید دلایل فنی آن بررسی شود.

صفحه نمایش تلویزیون برای نمایش تصویر تعبیه شده است که می توان گفت یکی از با ارزش ترین قسمت های تلویزیون می باشد و باید در نگهداری از آن وسواس به خرج دهید زیرا هر گونه آسیب و خرابی می تواند هزینه های بالای تعمیرات را به بار آورد.

اگر از ایجاد خطوط افقی بر روی تلویزیون مطمئن هستید لازم است برای تعمیر تلویزیون از یک فرد متخصص کمک بخواهید اما قبل از آن می توانید تنظیمات تلویزیون را به حالت کارخانه بازگردانید و یا ریست فکتوری کنید تا از مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری تلویزیون مطلع شوید. برای ریست کردن تلویزیون ایکس ویژن باید وارد منو گزینه تنظیمات سپس گزینه عمومی یا general شوید و با زدن دکمه ریست  تنظیمات را به حالت کارخانه بازگردانید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راه اندازی Google Nearby Share برای دستگاه های ویندوز

اگر با ریست کردن تلویزیون خطوط افقی را فقط در برخی از کانال ها مشاهده نمودید دیگر نیازی به تعمیر تلویزیون ندارید زیرا نه مشکل سخت افزاری است نه نرم افزاری مشکل از سیگنال برخی کانال ها می باشد که ضعیف شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هجده =