نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل آبخوردگی تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن

آبخوردگی تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن / تلویزیون ایکس ویژن‌های با وضوح بالا با صفحه‌نمایش LCD کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می‌دهند، اما ممکن است در اثر آسیب آب و رطوبت به خطر بیفتند. صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن کریستال مایع، با کریستال های مایع بین دو ورقه شیشه ای نازک، هم از تماس مستقیم و هم از رطوبت هوا در معرض آسیب آب قرار می گیرد. علائم آسیب آب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

آبخوردگی تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن

علل آبخوردگی تلویزیون

عوامل متعددی می تواند باعث آسیب آب به تلویزیون ایکس ویژن LCD شما شود. بدیهی است که تماس مایع با صفحه نمایش، خواه از سقف نشتی، خانه آب گرفتگی یا نشت اتفاقی، یکی از شایع ترین علل آسیب آب است. با این حال، کارکردن تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی در محیط مرطوب نیز می تواند بر روی صفحه نمایش LCD تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، هوای مرطوب می تواند وارد تلویزیون ایکس ویژن LCD شود و نه تنها به صفحه نمایش، بلکه به اجزای الکتریکی داخلی آسیب برساند.

نشانه های آبخوردگی

پس از اینکه تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی در معرض رطوبت قرار می گیرد یا با مایع اشباع می شود، صفحه نمایش چندین ویژگی پیدا می کند که آسیب قطعی آب را نشان می دهد. هنگامی که صفحه در معرض رطوبت یا غبار زیاد قرار می گیرد، ممکن است لکه های آب ایجاد شود. حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش، لکه های رطوبت همچنان قابل مشاهده هستند و در واقع بین ورقه های شیشه قرار دارند. اشباع زیاد صفحه نمایش LCD باعث ایجاد لکه های سیاهی می شود که شبیه لکه های جوهر هستند. این لکه ها بین ورقه های شیشه نیز می نشینند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعویض/ ارتقای پردازنده های Mac Pro (اوایل ۲۰۰۸)

جلوگیری از ورود آب به دستگاه

برای جلوگیری از آسیب ناشی از نشت اتفاقی و رطوبت بیش از حد در هوا از یک محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. تلویزیون ایکس ویژن را از مناطق مرطوب دور نگه دارید و سطح رطوبت خانه خود را تحت کنترل داشته باشید. در صورت نشت یا قرار گرفتن در معرض، برای جلوگیری از آسیب شدید آب، نشت و صفحه را در اسرع وقت تمیز کنید.

نگهداری صفحه نمایش تلویزیون

علاوه بر محافظت از صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی، محافظ های صفحه، نگهداری از دستگاه را آسان تر می کند. به طور مرتب محافظ و صفحه پشت محافظ را تمیز کنید تا تجمع رطوبت یا زباله هایی که می توانند روی صفحه نمایش را خراش دهند پاک کنید. هرگز آب را مستقیماً روی صفحه LCD اسپری نکنید. با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، به سادگی صفحه را پاک کنید.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی آسیب دیده در اثر آب مشکل است و نتایج بر اساس نوع مشکل، شدت و محل آن متفاوت است. اگر آسیب آب کم است یا در یک محیط مرطوب شروع به تشکیل می کند، تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی را از برق بکشید و آن را به مکانی خشک منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون ایکس ویژن چندین اینچ از اشیاء دیگر فاصله دارد تا از جریان هوای کافی اطمینان حاصل کنید و اجازه دهید رطوبت تبخیر شود. اگر تلویزیون ایکس ویژن ال سی دی آسیب آب شدیدی دارد، آن را برای تعمیر یا تعویض صفحه نمایش به فروشگاه لوازم الکترونیکی ببرید. اگر این گزینه ها امکان پذیر نیستند، ممکن است مجبور شوید یک تلویزیون ایکس ویژن جدید بخرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش تست صفحه اصلی تلویزیون

دلایل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »