نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل آسیب دیدگی هارد پلی استیشن 4

راهکارهای رفع آسیب دیدگی هارد پلی استیشن 4

در این مقاله قصد داریم مهم ترین دلایل آسیب دیدگی هارد پلی استیشن 4 را به شما معرفی کنیم. هارد دیسک PS4 مسئولیت اصلی هر گونه آسیب فیزیکی را که سخت افزار پلی استیشن 4 متحمل می شود به عهده دارد. ما می توانیم به طور کلی سطوح آسیبی که هارد دیسک متحمل می شود به دو سطح جدی و آسان طبقه بندی کنیم. اجازه دهید سطوح آسیب را با جزئیات بیشتری درک کنیم و روش صحیح غلبه بر و نگهداری هارد دیسک خود را برای جلوگیری از هرگونه خطا درک کنیم.

آسیب دیدگی هارد پلی استیشن 4

آسیب جدی هارد PS4

اگر هارد دیسک پلی استیشن 4 شما شروع به ایجاد صدای کلیک کند، نشان دهنده آسیب جدی به هارد دیسک است. علت این صدای کلیک می تواند متعدد باشد. با این حال، نویز به طور کلی ناشی از حرکت معیوب محرک خواندن و نوشتن دیسک است.

در شرایط عادی، هد دیسک به آرامی حرکت می کند تا داده های روی دیسک را بدون نویز زیاد ردیابی کند. اما فرض کنید حرکات نامنظم و غیرمنتظره شوند. در این حالت، کنترل‌کننده دیسک مکرراً سعی می‌کند با بازگشت به موقعیت اصلی، موقعیت خود را بازنشانی کند، که باعث ایجاد نویز شنیداری «کلیک» می‌شود که همچنان با تکرار فرآیند تکرار می‌شود.

راه حل: اگر هارد PS4 شما چنین صدای کلیکی ایجاد می کند، تنها راه حل این است که باید به زودی هارد دیسک را تعویض کنید. هیچ راه دیگری برای جلوگیری از هنگ زدن و خراب شدن PS4 وجود ندارد زیرا هارد دیسک به طور مداوم در حال کاهش است و به زودی از کار می افتد. وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانید برای یافتن جایگزین های هارد PS4 خوب به آنها مراجعه کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی دکمه استارت ماشین لباسشویی ایکس ویژن

آسیب آسان هارد PS4

اگر می دانید مقصر پشت PS4 منجمد شما یک هارد دیسک آسیب دیده است، اگر سطح آسیب آسان باشد خوش شانس خواهید بود. اگر صدای کلیک وجود نداشته باشد و هارد PS4 تا زمانی که هنگ بزند خوب کار می کند، می توانید این را بدانید.

اما به هر حال آسیب چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

این امکان وجود دارد که یک بخش بد بیش از حد روی هارد دیسک شما وجود داشته باشد که عملکرد هارد دیسک را کاهش می دهد. سکتور فضای ذخیره سازی کوچکی در هارد دیسک شما است. اگر این بخش ها معیوب به نظر برسند، به آنها بدسکتور می گویند زیرا به هیچ درخواست خواندن یا نوشتن پاسخ نمی دهند.

فضای ذخیره سازی رزرو شده در هر هارد دیسک حاوی بخش های خوب وجود دارد که برای جایگزینی بخش های بد استفاده می شود. معمولاً درایو در طول عمر خود (بیش از 4 سال) از بخش‌های خوب خالی نمی‌شود.

می توانید با دنبال کردن مراحل ساده زیر، خرابی هارد دیسک PS4 خود را بررسی و تعمیر کنید:

مرحله 1. هارد PS4 را بیرون بیاورید و درایو را به رایانه شخصی متصل کنید. می توانید کابل داده و برق رایانه شخصی خود را به صورت داخلی به هارد دیسک PS4 متصل کنید یا به صورت خارجی از محفظه هارد اکسترنال استفاده کنید.

مرحله 2. پس از اتصال هارد دیسک PS4 به رایانه شخصی خود، باید آن را به طور کامل فرمت کنید. گزینه قالب سریع را انتخاب نکنید. فرمت کامل هارد دیسک تمام خطاهای درایو را از بین می برد و عملکرد اصلی آن را بازیابی می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  انتقال داده های بازی PS4 به PS5

از طرف دیگر، اگر نمهنگواهید خودتان HDD را تعمیر کنید، می‌توانید آن را به هر تعمیرگاه کامپیوتر در همسایگی ببرید و از تکنسین بخواهید آن را بررسی کند.

رفع هنگی و عقب ماندن PS4

پس از تجزیه و تحلیل و درک علت و میزان آسیب سخت افزار و نرم افزار PS4، اکنون آماده ایم تا رفع خطای «PS4 keeps freezing and lagging» را آغاز کنیم.

قبل از اینکه راه‌حل‌های ارائه‌شده در مقاله ما را دنبال کنید، باید رزولوشن رسمی را که وب‌سایت رسمی پلی‌استیشن ارائه می‌دهد و بسیاری از کاربران مفید دانسته‌اند، امتحان کنید.

برای یک کنسول PS4 منجمد، می توانید مراحل زیر را برای عیب یابی مشکلات PS4 دنبال کنید. ممکن است برای مسائل بزرگتر که نیاز به بازسازی پایگاه داده یا مقداردهی اولیه PS4 دارند مفید نباشد، اما اگر علت عمیق نباشد، ارزش امتحان کردن را دارد.

مرحله 1. تمام برنامه های در حال اجرا در PS4 خود را ببندید و کنسول را خاموش کنید.

مرحله 2. کنسول را از پریز برق یا دوشاخه برق جدا کرده و حداکثر 3 دقیقه صبر کنید.

مرحله 3. کنسول را به برق وصل کنید و روشن کنید.

پس از پیروی از روش عیب یابی PS4 فوق، در اینجا چند راه حل دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند PS4 خود را از حالت هنگ خارج کنید.

  • پلی استیشن خود را مجددا راه اندازی کنید
  • مطمئن شوید که PS4 شما هوای کافی دریافت می کند.
  • دیسک بازی خود را بررسی کنید.
  • اینترنت خود را بررسی و تنظیم مجدد کنید.
  • بازی های خود را به روز کنید
  • بازی خود را دوباره نصب کنید.
  • پایگاه داده خود را بازسازی کنید
  • PS4 را راه اندازی کنید.
  • مشکل را به پلی استیشن گزارش دهید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علت راه اندازی دائم تلویزیون ایکس ویژن

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل از کار افتادن PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »