نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل از کار افتادن PS4

راهکارهای رفع از کار افتادن PS4

از کار افتادن PS4 / سونی با انتشار دو نسخه جدید از کنسول اصلی خود در سال 2016، برخی از مشکلات سخت افزاری که PS4 را درگیر کرده بود، حل کرد. این شرکت همچنین تلاش هایی را برای بهبود تجربه بازی کاربران از طریق به روز رسانی های مختلف سفت افزار انجام داد. اما همچنان، کنسول بازی از صداهای گاه به گاه مصون نیست. اکثر کاربران PS4 موافق هستند که PS4 آنها در مقطعی کار نمی کند.

از بین تمام مشکلات رایج PS4، مشکلات شبکه پلی استیشن (PSN) شایع ترین هستند. و در حالی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری با بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های جدید همراه شده‌اند، آنها همچنین مشکلات جدیدی ایجاد کرده‌اند که قبل از رفع مشکل رایج نبودند. در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات PS4 و نحوه رفع آنها آورده شده است.

از کار افتادن PS4

 نور آبی چشمک زن

هنگام راه‌اندازی PS4، چراغ LED کنار کنسول شما باید قبل از اینکه به رنگ سفید تغییر کند، به‌طور لحظه‌ای به آبی می‌تابد. اما اگر کنسول شما مشکل داشته باشد، نور آبی به طور مداوم بدون سفید شدن می‌تابد. معمولاً به دنبال آن PS4 شما به طور غیرقابل توضیحی خاموش می شود. این نشان دهنده یک خروجی ویدیوی معیوب است، جایی که کنسول نمی تواند سیگنالی را به تلویزیون شما ارسال کند. پس از چندین شکایت، سونی راهنمای عیب‌یابی پلی‌استیشن را برای این عارضه منتشر کرد و گزینه‌ای را برای تعویض کنسول‌تان در صورتی که هیچ یک از راه‌حل‌ها کار نکرد، ارائه کرد.

اما قبل از اینکه برای یافتن جایگزین مشکل ایجاد کنید، هک های زیر را امتحان کنید:

هارد دیسک کنسول خود را بررسی کنید

کنسول خود را خاموش کنید و تمام کابل ها را جدا کنید. در مرحله بعد، درب محفظه هارد دیسک را بیرون بکشید و بررسی کنید که آیا هارد دیسک محکم در جای خود محکم شده است یا خیر.

کابل HDMI خود را بررسی کنید تا از کارکرد آن مطمئن شوید

سعی کنید HDMI خود را تغییر دهید تا ببینید کمک می کند یا خیر. همچنین پورت های HDMI را در تلویزیون و PS4 خود بررسی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت اصلی روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

به روز رسانی سیستم عامل را در تلویزیون خود اجرا کنید

این کار هرگونه مشکل سازگاری سخت افزاری را برطرف می کند و تنظیمات HDMI تلویزیون شما را بازنشانی می کند، که گاهی اوقات بر سیگنال کنسول شما تأثیر می گذارد.

اتصالات منبع تغذیه را برای هر گونه ایراد بررسی کنید

دوشاخه های برق متناوب، پریزها و همچنین منبع تغذیه اصلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

تنظیم مجدد کنترلر را انجام دهید

همه چیز را به درستی وصل کنید. سپس، کنترلر خود را بردارید و دکمه PS4 را فشار دهید تا چراغ سیستم LED به نارنجی تغییر کند. سپس، دوباره همان دکمه را نگه دارید تا یک چراغ سفید سیستم را ببینید. PS4 خود را ریبوت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

 PS4 نمی تواند وصل شود و/یا ارتباط خود را با PSN قطع می کند

یکی از دائمی ترین مشکلات PS4 عدم اتصال به PSN است. مشکلات اتصال شبکه اغلب به شکل کدهای خطای CE-33991-5، NW-31201-7 و WV-33899-2 ظاهر می شود.

PSN معمولاً به دلیل تعمیر و نگهداری مداوم سرویس از کار می افتد. در این صورت، کد خطای CE-33991-5 را دریافت خواهید کرد. خبر خوب این است که تعمیر و نگهداری خدمات زیاد طول نمی کشد، بنابراین می توانید فقط منتظر بمانید.

اما اگر مشکل به دلیل تعمیر و نگهداری نیست و همچنان با مشکلات اتصال مواجه هستید، می‌توانید هک‌های زیر را امتحان کنید تا دوباره آنلاین شوید:

یک به روز رسانی را روی سیستم عامل روتر خود اجرا کنید

سیستم عامل قدیمی روتر اغلب باعث مشکلات اتصال می شود. اطلاعاتی در مورد نحوه بررسی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار روتر در پشت مودم/روتر خود خواهید یافت.

دوباره به شبکه خانگی خود وصل شوید

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد که PS4 خود را دوباره آموزش دهید که چگونه به شبکه خود متصل شوید. برای انجام این کار، باید شبکه خانگی خود را در تنظیمات اتصال کنسول خود «فراموش کنید» و سپس سعی کنید دوباره متصل شوید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تنظیم صدای صوتی / گپ بازی

تنظیمات DNS خود را تغییر دهید

اگر دستگاه های دیگر می توانند به شبکه خانگی شما متصل شوند اما کنسول شما نمی تواند، تنظیمات DNS را تغییر دهید. برای انجام این کار، به “تنظیمات شبکه” بروید و بسته به نوع اتصالی که استفاده می کنید، “Custom” را برای Wired یا Wi-Fi انتخاب کنید. در مرحله بعد، تنظیمات آدرس IP خودکار را انتخاب کنید و “Do Not Use” را به عنوان نام میزبان DHCP انتخاب کنید.

یک فرمان با دو تنظیمات DNS خواهید دید – “دستی” را انتخاب کنید. سپس 8.8.8.8 را به عنوان DNS اصلی و 8.8.4.4 را به عنوان DNS ثانویه خود تنظیم کنید.

در حالت ایده‌آل، کنسول شما آزمایش‌های خود را طی می‌کند و دوباره متصل می‌شود. اگر اینطور نیست تنظیمات DNS شما مشکلی ندارد.

همه چیز را از برق بکشید و دوباره وصل کنید

PS4 خود را خاموش کنید و کابل های برق را جدا کنید. همین کار را برای روتر و مودم خود انجام دهید و حدود بیست دقیقه صبر کنید.

روتر و مودم خود را به منبع تغذیه وصل کنید و آنها را بوت کنید. وقتی دوباره آنلاین شدند، کنسول خود را دوباره وصل کنید و آن را روشن کنید. این باید هم شبکه خانگی و کنسول شما را بازنشانی کند و هم اتصال شما را بازیابی کند.

در صورتی که مراحل بالا با شکست مواجه شوند، با مراجعه به صفحه وب وضعیت سرویس PlayStation Network بررسی کنید که آیا مشکل از طرف سازنده است یا خیر. در وب سایت، تمام ویژگی های ارائه شده و وضعیت فعلی آنها را مشاهده خواهید کرد. اگر یک ویژگی خاص به رنگ سبز نشان داده شود، به معنای کارکرد آن است. اگر نه، مشکلی در آن وجود دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سیاه شدن تصویر مانیتور ایکس ویژن

وقتی آنجا هستید، حتماً یادآوری تعمیر و نگهداری سرویس برنامه‌ریزی‌شده را بررسی کنید تا بتوانید بدانید چه زمانی PSN خاموش می‌شود.

 PS4 اغلب خراب یا فریز می شود

اگر با این مشکل مواجه هستید، به این معنی نیست که پلی استیشن 4 خراب شده است. مشکل احتمالاً سیستم عامل معیوب، مشکل شبکه یا داغ شدن بیش از حد است. می توانید این مشکل را با استراحت دادن به PS4 خود حل کنید تا بتواند خنک شود.

همچنین از بازنشانی سخت کنسول خود اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث خرابی آن شود. اگر اجازه دهید خنک شود کار نمی کند، صفحه وب پشتیبانی سازنده را برای یک وصله رفع اشکال بررسی کنید.

 چشمک زدن چراغ نشانگر قرمز

این مشکل به شیوه ای مشابه با چراغ نشانگر آبی چشمک زن ظاهر می شود، اما دلایل آن متفاوت است. در این حالت، مشکل به احتمال زیاد ناشی از گرمای بیش از حد ناشی از خرابی فن است.

در اینجا نحوه تعمیر کنسول های PS4 با این مشکل آورده شده است:

  • PS4 خود را حدود یک ساعت خاموش کنید تا کنسول خنک شود.
  • PS4 را در فضایی با تهویه مناسب، دور از سایر وسایل الکترونیکی گرما نگه دارید.

اگر هیچ یک از این پیشنهادات جواب نداد، یک تعمیر کنسول را برای تعمیر فن خود برنامه ریزی کنید.

 PS4 خودکار دیسک‌های بازی را بیرون می‌آورد یا اصلاً بیرون نمی‌آید

محتمل ترین دلیل این مشکل، خرابی درایو نوری است. برای رفع آن می توانید از پایه برای قرار دادن کنسول به صورت عمودی استفاده کنید. این کار باعث می شود کنسول شما به طور خودکار دیسک های بازی را خارج نکند.

در غیر این صورت، اگر PS4 شما نتواند دیسک بازی را خارج کند، می توانید به صورت دستی آن را خارج کنید. برای راهنمایی در این مورد حتما به سایت پشتیبانی سازنده مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمی شود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »