نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن تبلت ایکس ویژن

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن تبلت ایکس ویژن

روشن نشدن تبلت ایکس ویژن/ بدترین کابوس هر صاحب تبلت این است که سعی کند تلفن شما را روشن کند و متوجه شود که هیچ اتفاقی نمی افتد. دلایل روشن نشدن تبلت ایکس ویژن اندرویدی شما چیست؟ بیایید نگاهی به دلایل و راه حل ها بیندازیم.

روشن نشدن تبلت ایکس ویژن

 مسائل مربوط به شارژ

اگر قبلاً هیچ نشانه ای از خرابی تلفن خود را مشاهده نکرده اید، ممکن است مشکل به سادگی کمبود آب در باتری باشد. بیشتر اوقات، این به مشکلات شارژ بازمی گردد.

اتصالات خود را بررسی کنید

ابتدا نکات واضح را بررسی کنید. آیا مطمئناً به یاد داشته اید که تبلت خود را شارژ کنید؟ آیا شارژر تا حدی از پریز جدا شده است؟ و آیا پریز برق روشن است؟

خاک و گرد و غبار

در مرحله بعد، مطمئن شوید که هیچ گرد و غبار، کثیفی یا زباله دیگری در پورت USB کابل شارژ یا درگاه شارژ تلفن شما مسدود نشده است. به یاد داشته باشید، اتصالات ظریف هستند. بهترین راه برای از بین بردن کثیفی از درگاه ها استفاده از قوطی هوای فشرده است.

کابل خود را عیب یابی کنید

کابل‌های شارژ USB به دلیل عملکرد نادرست از روی هوس معروف هستند. با استفاده از آن با دستگاه دیگری و بررسی اینکه آیا کار می کند، می توانید یکپارچگی کابل خود را بررسی کنید. اگر می‌خواهید گزینه‌های دیگر را بررسی کنید، برخی از بهترین کابل‌های شارژ اندروید را معرفی کرده‌ایم.

 یک چرخه قدرت را انجام دهید

همه ما یک تبلت یخ زده را تجربه کرده ایم. صفحه نمایش پاسخ نمی دهد و هیچ یک از دکمه ها کار نمی کند. اما آیا می دانستید که امکان یخ زدن تبلت در حالت خاموش نیز وجود دارد؟

اگر تلفن اندرویدی شما روشن نمی شود، یک راه حل این است که چرخه برق را انجام دهید. برای دستگاه‌های قدیمی با باتری قابل جابجایی، به آسانی می‌توان باتری را خارج کرد، چند ثانیه صبر کرد و دوباره آن را در آن قرار داد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راه حل رفع مشکلات LCD تلویزیون

در تبلت‌های مدرن‌تری که باتری قابل جابجایی ندارند، دکمه روشن/خاموش دستگاه را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. بسته به سازنده شما، ممکن است لازم باشد آن را بین 10 تا 30 ثانیه نگه دارید.

 باتری خود را بررسی کنید

اگر تلفن شما از بین رفته و روشن یا شارژ نمی شود، اما مطمئن هستید که تجهیزات شارژ شما کار می کند و چرخه برق مشکلات شما را حل نکرده است، وقت آن است که توجه خود را به باتری تبلت خود معطوف کنید. ممکن است دلیل روشن نشدن تبلت شما باشد.

اکثر باتری های تبلت ایکس ویژن پس از چند سال استفاده به سرعت از کیفیت خود کاسته می شوند. در نهایت آنها کاملاً خواهند مرد. انواع دیگر آسیب ها نیز می توانند به طور جبران ناپذیری بر باتری تأثیر بگذارند. مایعات، افتادن بر روی سطوح سخت و دمای شدید همگی می توانند باتری را بی مصرف کنند.

بررسی کنید باتری در حال دریافت برق است

پس از اینکه تبلت یا تبلت ایکس ویژن خود را به شارژر خود وصل کردید، یک دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا نماد باتری روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود یا خیر.

اگر این کار را کرد، باتری شما خوب است و می توانید به مراحل بعدی بروید. از طرف دیگر، ممکن است یک نور کوچک قرمز (یا رنگ دیگر) چشمک زن ببینید. اگر این کار را انجام دهید، به این معنی است که باتری شما قدرت کافی برای روشن کردن یا نمایش محتوای روی صفحه را ندارد. بگذارید 30 دقیقه شارژ شود، سپس دوباره امتحان کنید. نماد باتری یا چراغ را نمی بینید؟ این ممکن است به این معنی باشد که باتری شما تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوکت شارژ تبلت

اگر تبلت شما باتری قابل جابجایی دارد، می توانید با قیمت مناسب یک باتری جدید از آمازون تهیه کنید. برای تلفن های بدون باتری قابل جابجایی، یا باید سعی کنید تبلت خود را جدا کرده و خودتان باتری را عوض کنید یا آن را به یک فروشگاه تخصصی ببرید.

توجه داشته باشید که اگر بخواهید خودتان باتری را تعویض کنید، ممکن است گارانتی دستگاه را باطل کنید. اگر می خواهید سلامت باتری اندروید خود را بررسی کنید، راهنمای ما را دنبال کنید.

صفحه نمایش را بررسی کنید

البته ممکن است تبلت شما بدون اینکه متوجه شوید روشن شود. صفحه نمایش شکسته می تواند این تصور را ایجاد کند که برق وجود ندارد.

خوشبختانه، تشخیص اینکه آیا صفحه نمایش شما مقصر است یا خیر، آسان است. دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید تا مطمئن شوید تلفن شما قطعاً روشن می شود، سپس حداقل دو دقیقه صبر کنید تا فرآیند بوت کامل شود.

اکنون، به سادگی از طریق تلفن دیگری با خود تماس بگیرید. اگر تلفن زنگ می زند، صفحه نمایش شما مقصر است. اگر اینطور نیست، باید ادامه دهید.

به یاد داشته باشید، گاهی اوقات می توانید صفحه نمایش را خودتان تعویض کنید، اما یک بار دیگر، گارانتی خود را باطل خواهید کرد.

 از رایانه خود برای عیب یابی استفاده کنید

اگر هنوز نمی‌توانید دستگاه خود را راه‌اندازی کنید، ممکن است بتوانید آن را مجبور کنید با استفاده از رایانه روشن شود. گوگل یک سری مراحل تا حدی پیچیده را ارائه می دهد که می توانید از طریق آنها کار کنید. ما آنها را در زیر ساده کرده ایم:

  • تبلت خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود وصل کنید.
  • بگذارید 15 دقیقه شارژ شود.
  • کابل را از دستگاه خود (نه کامپیوتر) جدا کنید.
  • کابل را ظرف 10 ثانیه پس از جدا کردن دوباره وصل کنید.
  • دستگاه خود را برای 30 دقیقه دیگر شارژ کنید.
  • دکمه پاور را برای پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • روی Restart در صفحه خود ضربه بزنید.
  • اگر Restart را نمی‌بینید، دکمه پاور را 30 ثانیه دیگر نگه دارید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه اتصال پلی استیشن به تلویزیون

 دستگاه اندروید خود را بازنشانی کنید

شاید دستگاه شما روشن شود، اما نتواند از فرآیند بوت شدن به صفحه اصلی شما عبور کند. یک ارتقاء خراب یا یک کاستوم رام ممکن است مقصر باشد. در این صورت می توانید سعی کنید دستگاه خود را ریست کنید.

هشدار: با تنظیم مجدد تلفن یا تبلت ایکس ویژن ایکس ویژن ، همه چیز روی آن پاک می شود. مطمئن شوید که به طور منظم از داده های مهم اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید.

برای ریست کردن تبلت اندرویدی خود با استفاده از حالت بازیابی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه پاور و کاهش صدا را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اندروید را روی صفحه ببینید. (این ترکیب کلید در برخی از تولیدکنندگان متفاوت است.)
  • از کلیدهای افزایش صدا و کاهش صدا برای رفتن به حالت بازیابی استفاده کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید.
  • از کلیدهای میزان صدا برای انتخاب Wipe Data/Factory Reset استفاده کنید و دکمه روشن/خاموش را فشار دهید.
  • در نهایت گزینه Yes—Erase all Data را انتخاب کرده و دکمه پاور را فشار دهید.

فرآیند بازنشانی چند دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل بوت نشدن تبلت ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =