نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن یخچال ایکس ویژن

چرا یخچال ایکس ویژن کار نمی کند

یخچال درست کار نمی کند؟ این راهنمای عیب یابی و تعمیر یخچال شامل نحوه رفع مشکلات یخچال مانند سرد شدن ضعیف، سر و صدای یخچال و یخ زدن ناخواسته مواد غذایی است. اگرچه یخچال ها عموماً بسیار قابل اعتماد کار می کنند، اما می توانند خراب شوند و در صورت خرابی، غذای داخل می تواند با عجله خراب شود. اگرچه عیب یابی یخچال اغلب نیاز به تعمیر یخچال دارد، اما خودتان می توانید عیب یابی و تعمیرات ساده یخچال را خودتان انجام دهید. در نتیجه، می توانید در هزینه، زمان و زحمت انتظار کمک صرفه جویی کنید.

تعمیرات یخچال DIY

تعمیرات یخچال DIY شامل بررسی قدرت، کنترل ها، سیم پیچ های کندانسور و سایر قسمت های خارج از سیستم مهر و موم شده یخچال شما می باشد.

بهترین راه برای افزایش عمر یخچال این است که کویل های کندانسور را حداقل سالی یکبار تمیز کنید. در حقیقت، تمیز کردن کویل های کندانسور در انواع خاصی از یخچال ها، مانند مدل های ساید بای ساید و توکار، حداقل دو بار در سال هزینه دارد. (برای دستورالعمل نحوه انجام این کار به خودتان، نحوه تمیز کردن کویل های یخچال را ببینید.)

یخچال با سیم پیچ های مشکی که در پشت آن نصب شده است نیازی به تمیز کردن کویل نیمه سالانه ندارد، اما به صورت دوره ای سیم پیچ ها را جاروبرقی می کشید.

یخچال به طور مداوم کار می کند

اگر یخچال و فریزر بخواهد خنک شود اما کار خود را انجام ندهد دائماً کار می کند. دلایل معمول عبارتند از:

این مطلب توصیه شده برای شما :  سیاه شدن صفحه تلویزیون

1) درب مکرر باز می شود

2) سیم پیچ های کندانسور نیاز به تمیز کردن دارد

3) درب به جعبه یخچال بسته نمی شود

4) کنترل سرما خیلی سرد است

5) چیزی مسدود می شود جریان هوای سرد در داخل یخچال

وقتی یخچال کاملاً پر از غذا شود، درب مکرر باز شود یا آشپزخانه بیش از حد گرم شود، بیشتر کار می کند.

در حالتی که درب یخچال به درستی بسته نشده و سپس چگونه می توان به سیم پیچ ها دسترسی پیدا کرد و آنها را تمیز کرد. توجه: از یک خلاء برای کمک به بیرون کشیدن بقایای کویل ها استفاده کنید.

اولین مرحله عیب یابی یخچال

اگر لامپ یخچال کار می کند و می توانید صدای یخچال را بشنوید اما کارکردن آن به ندرت متوقف می شود، مطمئن شوید که هیچ چیزی راه عبور بین فریزر و محفظه یخچال را مسدود نمی کند. اگر به عنوان مثال، یک نان که در جلوی گذرگاه گذاشته شود جریان هوا را محدود می کند، یخچال سرد نمی شود. بنابراین، یخچال و فریزر در تلاش برای رسیدن به دمای تنظیم شده کار می کند.

اگر یخچال شما بدون توقف کار می کند، مبرد آن می تواند کم باشد. یخچال با مبرد کم نمی تواند به دمای پایین تنظیم صفحه کنترل سرد برسد. برای آزمایش و/یا افزایش سطح مبرد، به یک تعمیرکار یخچال نیاز دارید.

به احتمال زیاد، یک قطعه معیوب در سیستم یخ زدایی خودکار باعث می شود یخچال بدون توقف کار کند. قطعه معیوب می تواند بخاری یخ زدایی، تایمر یخ زدایی یا خنک کننده یخ زدایی باشد. بخاری های یخ زدایی، تایمرها و ترمیناتورها را در آمازون مرور کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  یخچال ایکس ویژن

قبل از تماس با تعمیرکار، موارد زیر را انجام دهید (همچنین در زیر یخچال را خیلی سرد یا سرد نمی دانید):

تعمیر گام به گام یخچال و فریزر که بیش از حد کار می کند

  1. تعیین کنید که قسمت یخچال در حال سرد شدن است یا خیر. اگر در بالای یخچال بدون یخ زدگی یخ زدگی را مشاهده کردید حتی زمانی که کنترل سرما کم است، این بدان معناست که یخچال احتمالاً شارژ کامل مبرد دارد اما ترموستات معیوب است یا کالیبراسیون ندارد.
  2. سعی کنید کنترل سرما را به بالا و پایین بچرخانید. اگر کمپرسور را خاموش نکند ممکن است کنترل سرما خراب شود. با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید. همچنین زمان سنج یخ زدایی و بخاری ها را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.
  3. به سیم پیچ های کندانسور، واقع در پایین یخچال (پشت صفحه لگد) یا، در برخی موارد، در پشت نگاه کنید. این سیم پیچ ها با کمک فن، گرمای داخل یخچال را به داخل اتاق پخش می کنند. اگر کویل ها کثیف باشند، یخچال به طور موثر کار نمی کند. همانطور که در فیلم بالا نشان داده شده است، سیم پیچ ها را به طور منظم تمیز کنید.
  4. مطمئن شوید که لوله تخلیه وصل نشده باشد. لوله تخلیه در زیر سیم پیچ های تبخیر کننده قرار دارد، که به یک تابه در زیر می رود. هنگامی که یخچال در حال یخ زدایی است، باید آب به داخل ظرف بریزد.
  5. برای تعویق تعمیر یخچال برای چند روز، ممکن است بتوانید آن را به صورت دستی با سشوار یخ زدایی کنید – اگر می توانید به کویل های خنک کننده در قسمت فریزر دسترسی پیدا کنید. رطوبت بیش از حد در سیم پیچ ها می تواند به یک توده یخ زده تبدیل شود و کارایی را کاهش دهد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  مراقبت از ماشین ظرفشویی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »