نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل گرم شدن بیش از اندازه ps5

گرم شدن بیش از اندازه ps5

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره گرم شدن بیش از اندازه ps5 به شما ارائه دهیم. آیا نگران این هستید که صدای فن پلی استیشن 5 شما به دلیل داغ شدن بیش از حد کنسول زیاد باشد؟ PS5 هنگام بازی به طور طبیعی گرم می شود و سیستم خنک کننده با عملکرد بالا دمای کنسول را کنترل می کند و آن را کنترل می کند. با این حال، چند مورد وجود دارد که سیستم خنک کننده نمی تواند این کار را انجام دهد. ممکن است PS5 شما بیش از حد گرم شود زیرا PSU فشار می آورد، جریان هوا محدود شده یا دریچه های مسدود شده است.

شما می توانید با قرار دادن PS5 در یک فضای خنک و باز، محدود کردن زمان صرف شده برای بازی های گرافیکی، تمیز کردن منظم دریچه های هوا و باز کردن آن برای تمیز کردن فن از این مشکل جلوگیری کنید. مطمئن شوید که از داغ شدن بیش از حد کنسول خود جلوگیری می کنید، زیرا می تواند بر عملکرد PS5 شما تأثیر منفی بگذارد و به طور جبران ناپذیری به آن آسیب برساند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید یک کنسول داغ‌شده را شناسایی کنید، چرا PS5 شما بیش از حد داغ شده است، برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توانید انجام دهید، و چگونه می‌توانید آن را در کابینت خنک نگه دارید.

گرم شدن بیش از اندازه ps5

چگونه متوجه شوید که PS5 شما بیش از حد گرم شده است؟

PS5 شما ممکن است به دلایل مختلف بیش از حد داغ شود. گرد و غبار، پرز، خز و سایر زباله ها می توانند دریچه های هوا را مسدود کنند، به خصوص زمانی که کنسول در یک کابینت یا فضای کوچک با تهویه و جریان هوا ضعیف ذخیره می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر ایکس ویژن

بازی هایی که از نظر گرافیکی نیاز دارند، مانند Elden Ring، به قدرت زیادی نیاز دارند و همچنین می توانند باعث داغ شدن بیش از حد کنسول شما شوند. چند شاخص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا PS5 شما مشکل گرمای بیش از حد دارد، از جمله:

پیغام خطا

PS5 شما یک پیغام خطایی مبنی بر “PS5 شما خیلی داغ است” را روی صفحه نمایش می دهد. پس از اعلام، کنسول به طور خودکار خاموش می شود. اگر این اتفاق افتاد، باید فورا دمای PS5 خود را کاهش دهید.

فن خیلی بلند است

اگر صدای فن PS5 شما خیلی بلند است و به نظر می رسد که هواپیما در حال بلند شدن است، کنسول شما مشکل داغ شدن بیش از حد دارد. پنکه صداهای غیرعادی تولید می کند نیز یک شاخص رایج است. همچنین می توانید کنسول را لمس کنید و ببینید که آیا در لمس داغ است یا خیر.

مسائل مربوط به عملکرد

اگر با مشکلات عملکردی مانند زمان بارگذاری کند، یخ زدن صفحه، همگام‌سازی صدا، پارگی صفحه و افت فریم مواجه هستید، باید دمای کنسول خود را کاهش دهید.

اشکالات گرافیکی

اشکالات گرافیکی، مانند نقاط سفید، نقاط سیاه، صفحه نمایش سبز، صفحه نمایش سیاه یا بنفش، نشانگر گرم شدن بیش از حد PS5 هستند.

چرا PS5 شما بیش از حد گرم می شود؟

PS5 شما ممکن است به دلیل یک بازی که فشار زیادی به واحد منبع تغذیه (PSU) وارد می‌کند یا به دلیل مسدود شدن دریچه‌های هوای کنسول، داغ شده باشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به علت داغ شدن بیش از حد PS5 بیندازیم:

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل داغ شدن تلویزیون ایکس ویژن

PSU کرنش

همانطور که از نام آن پیداست، واحد منبع تغذیه به PS5 شما انرژی لازم برای کارکردن را می دهد. اگر یک PSU دچار فشار یا کار بیش از حد شده باشید، کنسول شما بیش از حد گرم می شود و خاموش می شود.

بازی‌های سخت گرافیکی مانند Grand Theft Auto V، انرژی زیادی مصرف می‌کنند و فشار را بر PS5 شما افزایش می‌دهند و باعث می‌شود که گرمای بیش از حد به یک مشکل بسیار محتمل‌تر تبدیل شود.

کاهش جریان هوا

مهم است که کنسول خود را در محلی با تهویه مناسب برای جلوگیری از گرمای بیش از حد نگه دارید. اگر منطقه خیلی محدود باشد، هوای گرم آزاد شده از دریچه‌های PS5 به دام می‌افتد و هوای خنک نمی‌تواند برای خنک کردن کنسول به کنسول برسد.

دریچه های مسدود شده

اگر به طور منظم کنسول خود را تمیز نکنید، گرد و غبار و زباله ها به تدریج دریچه های آن را مسدود می کنند و هوای گرم آزاد شده هنگام اجرای PS5 را به دام می اندازند. نگه داشتن کنسول در یک فضای کوچک و محدود باعث افزایش بیشتر گرد و غبار می شود.

آیا می دانید: روش های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »