نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکار رفع خاموش شدن ایکس باکس وان

ما در مورد بسیاری از سناریوها صحبت کردیم که در آن یک ایکس باکس وان به خودی خود خاموش می شود یا چگونه می توان بیپ را حل کرد. از بین تمام مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می شوند، رایج ترین دلیل برای خاموش شدن ایکس باکس وان به خودی خود داغ شدن بیش از حد است. خوشبختانه، این نیز یکی از ساده ترین راه حل ها است – بسته به اینکه چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد کنسول شما می شود. ایکس باکس وان طوری طراحی شده است که در صورت داغ شدن بیش از حد به شما هشدار دهد و خاموش شود تا از آسیب احتمالی محافظت کند. این سرنخ‌ها را منتشر می‌کند و اقدامات خود اصلاحی را آغاز می‌کند، مانند:

  • صدای زمزمه بلند از طرف فن که با حداکثر سرعت کار می کند
  • هشدارهای پاپ آپ یا بنر
  • عملکرد را کاهش دهید و وارد حالت توان کمتر شوید
  • خاموش شدن کامل برای جلوگیری از آسیب به سخت افزار

علت داغ شدن بیش از حد کنسول شما ممکن است متفاوت باشد. اگر با خاموش شدن غیرمنتظره ایکس باکس وان خود مشکل دارید، این راهنما برخی از مراحل عیب یابی و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیستم بازی شما ارائه می دهد.

خاموش شدن ایکس باکس وان

چرا ایکس باکس وان بیش از حد گرم می شود و یخ می زند؟

بنابراین دستگاه شما فعال است و هشدار می دهد که برای عملکرد خیلی گرم است. در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد:

دمای محیطی بالا: زمانی اتفاق می‌افتد که دمای محیط به شدت بالا می‌رود. CPU و GPU هر دو دارای دماسنج الکترونیکی هستند که دمای داخلی آن را اندازه گیری و نظارت می کنند. دمای بیش از حد محیط یا ذخیره آن در نزدیکی منابع گرما، به احتمال زیاد باعث گرم شدن کنسول می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تشخیص مشکلات صفحه تلویزیون

گرد و غبار فن خنک کننده را مسدود کنید: اگر گرد و غبار یا زباله فن خنک کننده را مسدود کند، ایکس باکس وان دمای آن را تنظیم نمی کند. تمیز کردن آن می تواند از تجمع گرد و غبار جلوگیری کند.

ایمنی تراشه: اگر xbox در حال خاموش شدن باشد، CPU تهدید احتمالی را تشخیص می دهد که به تراشه آسیب می رساند.

تعمیر و نگهداری ناکافی: انجام بازی های گرافیکی فشرده برای ساعت های طولانی، نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری یا خاموش نکردن آن، کنسول شما را بیش از حد کار می کند. نیازی به گفتن نیست، اگر به آن استراحت ندهید، برای شما خاموش می شود.

مشکل سیستم تهویه: سیستم تهویه ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

خشک کردن روان کننده حرارتی: CPU دارای یک خمیر حرارتی است که ممکن است خشک شود و نیاز به پر کردن مجدد داشته باشد. این محصول ارزان است و هر چند سال یکبار قابل استفاده مجدد است. اگر متوجه شدید که دمای آن در حال افزایش است یا به هر دلیلی کولر را خارج کرده اید، خمیر حرارتی را حتما تعویض کنید.

کمبود جریان هوا: پوشاندن کنسول خود یا نگهداری آن در مکان های بسته مانند کمد، جریان هوای آن را کاهش می دهد. عدم تهویه باعث کار بیش از حد آن و در نهایت خاموش شدن آن برای خنک شدن می شود. آن را از هرگونه موانع یا مناطق بسته دور کنید و از قرار دادن چیزی در بالای آن خودداری کنید.

داغ شدن بیش از حد ایکس باکس وان اس

به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه تر، بازیکنان Xbox Series S را انتخاب می کنند، یک کنسول تمام دیجیتال بدون درایو نوری. این شامل نیمی از فضای ذخیره سازی و یک سوم قدرت پردازش سری X است، اما برای بازیکنانی که نسخه های دیجیتال بازی را ترجیح می دهند، گزینه ای عالی است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  برطرف کردن صدای لباسشویی

این ساختار فشرده‌تر و باریک‌تر از همتای سنگین خود است، بنابراین احتمال داغ شدن بیش از حد آن کمتر است. جدا از عدم وجود دیسک درایو و عملکرد و فضای ذخیره سازی کمتر، شباهت های زیادی به کنسول سری X دارد. مانند همه سیستم‌های بازی، هنوز هم باید جای خنک و باز داشته باشد و از شما بخواهد هر چیزی را که می‌تواند دریچه‌ها را مسدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شود را بردارید.

نحوه رفع گرمای بیش از حد ایکس باکس وان

اگر پیامی دریافت کردید که کنسول ایکس باکس وان شما داغ است، یا اگر به طور غیرمنتظره ای یخ می زند و خاموش می شود، در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است:

  • کنسول ایکس باکس را خاموش کنید و آن را از پریز جدا کنید.
  • حداقل 30 دقیقه تا 60 دقیقه صبر کنید.
  • کنسول را به یک منطقه با تهویه مناسب و دور از سایر اجزا منتقل کنید.
  • پس از خنک شدن، کنسول را دوباره به پریز وصل کنید و آن را روشن کنید.

چگونه از گرمای بیش از حد جلوگیری کنیم

با مراقبت مناسب و انجام تعمیرات منظم می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید سیستم بازی خود را خنک و روان نگه دارید:

  • کنسول خود را در یک فضای باز با تهویه زیاد به دور از فضاهای بسته و سایر منابع گرما مانند دستگاه های دیگر یا نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • از قرار دادن سایر وسایل الکترونیکی در بالا، زیر یا کناره های کنسول خود اجتناب کنید.
  • کنسول و منبع تغذیه آن را روی سطحی خنک و ثابت نگه دارید. از قرار دادن آن بر روی مبلمان و سطوح نرم مانند تخت، فرش یا کاناپه خودداری کنید.
  • کنسول را از منابع مولد گرما و لرزش زیاد مانند بلندگوهای فرکانس پایین، ساب ووفر و غیره دور نگه دارید.
  • کوره اگزوز و پانل های جانبی را پاک کنید.
  • پس از چند سال یا پس از برداشتن سیستم خنک کننده، خمیرهای حرارتی را تعویض کنید
این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا پلی استیشن دیسک را وارد دستگاه نمی کند؟

مطلب پیشنهادی: رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان و رفع آنها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »