نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکار رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

روشن نشدن کامپیوتر از مشکلاتی رایجی است که به صورت ناگهانی ایجاد می شود، شاید کامپیوتر اصلا روشن نمی شود، شاید روشن می شود اما بلافاصله خاموش می شود، یا شاید یک صفحه آبی را مشاهده می کنید. ممکن است شواهد نشان دهد که هیچ مشکلی وجود ندارد اما علت آن چیست؟ در اینجا برخی از مراحل عیب یابی وجود دارد.

به آن برق بیشتری بدهید

اگر رایانه شما اصلاً روشن نمی شود – هیچ فنی کار نمی کند، هیچ چراغی چشمک نمی زند و چیزی روی صفحه ظاهر نمی شود – احتمالاً مشکل برق دارید.

رایانه خود را جدا کرده و مستقیماً آن را به پریز دیواری که می‌دانید کار می‌کند وصل کنید، به جای نوار برق یا پشتیبان باتری که ممکن است خراب باشد. اطمینان حاصل کنید که کلید برق در پشت منبع تغذیه روشن است و اگر پریز به یک کلید چراغ وصل است، مطمئن شوید که آن سوئیچ نیز روشن است.

اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که شارژر شما به درستی و به درگاه صحیح وصل شده است—اگر از طریق USB-C شارژ می‌شود، فقط برخی از درگاه‌های USB ممکن است در واقع برق را تامین کنند. خرابی منبع تغذیه اغلب می‌تواند باعث مشکلات بوت شود، حتی اگر فن‌ها و چراغ‌ها روشن شوند. بنابراین اگر مراحل عیب یابی در این راهنما برای شما کارامد نبود، ممکن است وقت آن رسیده که منبع تغذیه خود را تعویض کنید.

مانیتور خود را بررسی کنید

اگر کامپیوتر به نظر می رسد که در حال روشن شدن است اما چیزی روی صفحه نمی بینید، ممکن است کامپیوتر در حال بوت شدن باشد و مانیتور فقط تصویری را نشان نمی دهد. مطمئن شوید که مانیتور شما به برق وصل است (دوباره، به جای پریز برق خود، پریز برق دیگری را امتحان کنید)، روشن است، و با استفاده از دکمه های کناری یا پایینی، روی ورودی سمت راست تنظیم کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه بازنشانی تبلت ایکس ویژن

همچنین باید مطمئن شوید که کابلی که مانیتور شما را به کامپیوتر متصل می کند، شل نشده، آسیبی ندیده است یا مشکلی ندارد. اگر بتوانید کامپیوتر دیگری را به مانیتور خود وصل کنید و عکس بگیرید، ممکن است کابل آن باشد که نیاز به تعویض دارد.

اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما مطمئن شوید که روشنایی آن بالا است. در بعضی حالات فقط متوجه شده‌اند که روشنایی تا حدودی کاهش یافته و باعث سیاه شدن صفحه‌نمایش شده است.

اگر این راه‌حل‌ها کمکی نکرد، اگر یک مانیتور یا حتی تلویزیون دارید، رایانه خود را به مانیتور دیگری وصل کنید و ببینید آیا ویندوز در آنجا نمایش داده می‌شود یا خیر. در این صورت ممکن است مانیتور شما خراب باشد و باید یک مانیتور جدید بخرید.

به صدای بیپ گوش دهید

هنگامی که رایانه شما بوت می شود، ممکن است صدای بوق تولید شود – معمولاً یک بوق به این معنی است که همه چیز اوکی است. اما اگر رایانه در راه اندازی مشکل داشته باشد، ممکن است یک سری بوق (مثلاً شبیه کد مورس) ایجاد کند که به شما بگوید مشکل چیست.

دفترچه راهنمای رایانه خود را بررسی کنید و معنی بوق ها را بفهمید. اگر کتابچه راهنمای خود را ندارید، احتمالاً می توانید آن را در وب سایت سازنده پیدا کنید.

اگر کامپیوتر شما اصلاً بوق نمی‌زند، ممکن است خوش شانس نباشید، اگرچه ممکن است برخی از رایانه‌های رومیزی یک هدر روی مادربرد داشته باشند که در آن می‌توانید یک بلندگوی ارزان قیمت نصب کنید، یا حتی یک صفحه نمایش دیجیتال با کد عددی که مربوط به خطا است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 مشکل رایج تلویزیون ایکس ویژن

دستگاه های USB غیر ضروری را از برق جدا کنید

قبل از ادامه، هر چیز اضافی را از رایانه خود جدا کنید – وب کم، هارد دیسک خارجی، هدست USB. سعی کنید فقط با یک صفحه کلید و ماوس (یا حتی بدون صفحه کلید و ماوس، اگر در وضعیت سختی هستید) بوت کنید تا ببینید آیا یکی از دستگاه های USB شما باعث تداخل می شود یا خیر. در برخی شرایط، ممکن است حتی خود دستگاه نباشد، بلکه پورت رایانه شما باشد.

سخت افزار را مجدداً در داخل قرار دهید

این احتمال وجود دارد که یکی از اجزای رایانه شما در داخل کیس شل شده باشد، به خصوص اگر اخیراً به جایی منتقل شده باشد یا اگر در داخل آن کار می کنید.

اگر راحت رایانه خود را باز می کنید، پانل کناری را بردارید و مطمئن شوید که قطعات به درستی در سوکت های مربوطه قرار گرفته اند. این شامل رم، کارت گرافیک، کابل های مادربرد و هیت سینک CPU می شود. آنها را به طور کامل بردارید، سپس آنها را دوباره وصل کنید، مطمئن شوید که تا آخر کلیک می کنند.

همچنین می‌توانید بدون سخت‌افزار خاص، مانند کارت گرافیک یا یکی از حافظه‌های رم، راه‌اندازی کنید، تا در صورت معیوب بودن آنها را تعویض نمایید. (اگر با یک حافظه رم کار نمی کند، دیگری را امتحان کنید.)

تعمیرات کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »