نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه حل کامل برای عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

وقتی ایکس باکس وان شما دیسک ها را نمی خواند، می تواند دردسر بزرگی باشد. بسیاری از ما فقط می خواهیم در بازی یا فیلم مورد علاقه خود بازی کنیم و بعد از یک روز طولانی استراحت کنیم. با این حال، اگر درایو دیسک ایکس‌باکس وان شما کار نمی‌کند، یا با مشکل دیگری در سخت‌افزار خود مواجه می‌شوید، این می‌تواند لذت بردن از کاری را که دوست دارید انجام دهید دشوارتر کند.

در واقع، دلایل زیادی برای نخواندن دیسک های ایکس باکس وان وجود دارد و ما در مورد اینکه چگونه می توانید این مشکل را حل کنید و همچنین چگونه می توانید کنسول خود را به کار بیاندازید صحبت خواهیم کرد.

عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

قسمت 1: چرا Xbox شما دیسک‌ها را نمی‌خواند؟

بنابراین، چرا دقیقاً Xbox One شما دیسک‌ها را نمی‌خواند؟ چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، اما به احتمال زیاد این به دلیل نقص در دیسک شما یا مشکل سخت افزاری است.

با دیسک شاید خراب شده یا خطایی روی دیسک هست. به عنوان مثال، باید بررسی کنید که دیسک شما از ناحیه مناسبی است و با کنسول شما سازگار است. همچنین، اگر دیسک شما کثیف است، ممکن است توسط کنسول شما نتواند به درستی خوانده شود.

توضیح دیگر برای این مشکل می تواند معیوب بودن سخت افزار Xbox شما باشد. اگر Xbox شما افتاده باشد یا در سمت قدیمی باشد، ممکن است خراب شود و دیسک ها را نخواند. و اگر درایو دیسک شما آسیب دیده باشد، این نیز می تواند منجر به این مشکل شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روشن نشدن ps4

قسمت 2: چگونه دیسک های نخواندن ایکس باکس وان خود را تعمیر کنید؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید کنسول خود را در زمانی که ایکس باکس دیسک نمی خواند تعمیر کنید. در ادامه این پست دقیقاً درباره نحوه تعمیر Xbox One خود صحبت خواهیم کرد.

سناریوی 1: برخی از دیسک ها خطا می گیرند در حالی که برخی دیگر خطا نمی گیرند

اگر در یک دیسک خاص، اما نه دیسک های دیگر، پیام خطا دریافت کردید، این راه حل ها را امتحان کنید.

دیسک را بررسی کنید

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که دیسکی را که کار نمی کند بررسی کنید. به دنبال هرگونه خراش، فرورفتگی، کثیفی یا سایر مواردی باشید که می تواند مانع از خواندن دیسک شما شود. اگر دیسک شما کثیف یا کمی خراشیده است، سعی کنید دیسک را تمیز کنید. توصیه می کنیم از یک پارچه نرم با کمی آب استفاده کنید. اما برای تمیز کردن آن از الکل استفاده نکنید.

دیسک را روی کنسول دیگری امتحان کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که دیسک آسیب دیده است، آن را در کنسول دیگری بررسی کنید. از یکی از دوستان خود بخواهید کنسول خود را قرض بگیرد یا از کنسول یدکی در خانه شما استفاده کند. دیسک را در آن قرار دهید و ببینید که آیا آن را می خواند. اگر در کنسول دیگری خوانده شود، به این معنی است که کنسول شما دارای مشکلات سخت افزاری است. اگر دیسک در کنسول های دیگر خوانده نمی شود، ممکن است مجبور شوید آن را با یک دیسک جدید جایگزین کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر ایکس ویژن

نصب برنامه Blu-ray را بررسی کنید

اگر برنامه Xbox Blu-ray شما به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث شود دیسک، به خصوص سی دی ها و دی وی دی ها به درستی خوانده نشود. وضعیت نصب برنامه خود را بررسی کنید. شما می توانید این را در صفحه اصلی خود پیدا کنید. نگاه کنید و ببینید آیا برنامه Blu-ray را نصب کرده اید یا خیر. اگر این کار را نکردید، به فروشگاه برنامه بروید و دانلود کنید، سپس ببینید آیا دیسک شما خوانده می شود یا خیر.

Xbox Game Generation را بررسی کنید

اگر دیسک‌های قدیمی‌تری را در Xbox خود قرار می‌دهید، می‌خواهید بررسی کنید که آیا آنها سازگار هستند یا خیر. برخی از بازی‌های Xbox 360 و قدیمی‌تر Xbox را می‌توانید در کنسول جدیدتر خود بخوانید. اما همه بازی ها قابل استفاده نیستند. بنابراین، شما می خواهید نسل بازی دیسک ایکس باکس را بررسی کنید. لیست بازی هایی را که با نسخه قبلی سازگار هستند نگاه کنید و ببینید آیا بازی شما کار می کند یا خیر.

منطقه DVD/Blu-ray را بررسی کنید

بازی های ایکس باکس وان قفل منطقه ای نیستند. بنابراین این مسئله نباید در مورد دیسک های بازی باشد. با این حال، اگر دیسک های Blu-ray یا DVD دارید، ممکن است قفل منطقه ای داشته باشند. بررسی کنید که آیا دیسک شما با کنسول و منطقه شما سازگار است یا خیر. این می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

سناریو 2: دیسک شناسایی نمی شود

اگر دیسک شما هنگام قرار دادن آن در ایکس باکس به هیچ وجه شناسایی نشود چه؟ ما در اینجا در مورد راه هایی صحبت خواهیم کرد که می توانید این مشکل را برطرف کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بازنشانی تلویزیون ایکس ویژن

حالت های Power و Power Cycle Console را تغییر دهید

ممکن است مجبور شوید تنظیمات برق کنسول خود را تغییر دهید. اگر چیزی به نام Instant-on فعال باشد، ممکن است دیسک‌های شما درست خوانده نشوند. بنابراین، ابتدا به صفحه اصلی خود بروید.

  • به تنظیمات خود بروید سپس به دنبال چیزی باشید که می گوید
  • به تنظیمات Power & Startup خود بروید، سپس روی حالت Power کلیک کنید. شما می خواهید چیزی را انتخاب کنید که می گوید صرفه جویی در انرژی.
  • بعد از اینکه حالت برق را تغییر دادید، کنسول خود را چرخه برق بزنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه Xbox کنسول خود را به مدت ده ثانیه فشار دهید.
  • دکمه Xbox را فشار دهید تا کنسول دوباره روشن شود و سپس سعی کنید دیسک خود را وارد کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

محل کنسول را تغییر دهید

این می تواند یک راه حل عجیب به نظر برسد. اما Xbox شما ممکن است بتواند دیسک را در حالت عمودی بهتر بخواند. ایکس باکس خود را با احتیاط بالا بیاورید، سپس آن را روی یک سطح محکم قرار دهید تا صاف و ایستاده باشد. بررسی کنید که آیا دیسک شما با این اصلاح قابل خواندن است یا خیر. آن را در کنسول قرار دهید و ببینید آیا Xbox شما آن را می‌خواند یا خیر.

آیا می دانید: افزایش عمر کنسول بازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »