نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های رفع تاریکی صفحه تلویزیون

رفع تاریکی صفحه تلویزیون / اگر حالت نمایشی در تنظیمات روشن باشد، اگر نور پس‌زمینه در پشت پنل LCD قرار گرفته باشد یا وقتی حالت صرفه‌جویی در مصرف برق روی تنظیم بالا تنظیم شده باشد، ممکن است تصویر روی صفحه تلویزیون خیلی تیره به نظر برسد.

چرا نیمی از صفحه تلویزیون من تاریک است؟

دلیل تاریک بودن بیش از حد نیمی از صفحه تلویزیون می تواند به دلیل معیوب بودن کابل HDMI، نور پس زمینه معیوب یا تداخل دستگاه های خارجی متصل باشد.

  • این نوع مشکل ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. شایع ترین علت این است که نور پس زمینه به درستی کار نمی کند. این چراغ‌ها فقط از یک طرف می‌توانند نیمه روشن باشند و باعث می‌شود صفحه در آن طرف تاریک به نظر برسد.
  • اغلب مشخص شده است که در پخش شبکه ای که شرکت کابلی شما از آن استفاده می کند، مشکلی وجود دارد. با این حال، این یک نمونه بسیار نادر است.
  • در بسیاری از موارد، مشکل به دلیل معیوب بودن کابل HDMI است. اگر کابل HDMI اشکالی داشته باشد، سیگنالی که به تلویزیون داده می شود ممکن است اشتباه باشد و باعث تیره شدن نیمی از صفحه شود.
  • مشکل HDMI همچنین ممکن است به دلیل هر دستگاه خارجی دیگری که به تلویزیون متصل است رخ دهد، بنابراین قبل از اقدام به جدا کردن صفحه تلویزیون، تمام دستگاه های خارجی متصل شده را بررسی کنید.

رفع تاریکی صفحه تلویزیون

 چرا صفحه تلویزیون من در سمت چپ تیره است؟

اگر صفحه تلویزیون شما در سمت چپ تیره است، ممکن است سیگنال یا نور پس زمینه ایراد داشته باشد.

  • اول از همه، کابل HDMI متصل به تلویزیون و سیگنال کابل ارائه دهندگان شبکه خود را بررسی کنید. برخی از خطاها در کابل یا شبکه ممکن است دلیل آن باشد.
  • اگر هیچ مشکلی با دستگاه‌های خارجی و کابل‌ها وجود نداشته باشد، ممکن است نور پس‌زمینه صفحه در سمت چپ سوخته یا از کار افتاده باشد. این باعث می شود سمت چپ تلویزیون شما تاریک به نظر برسد.
  • اگر مشکل با نور پس‌زمینه درست باشد، تنها راه‌حل ممکن تعویض تلویزیون است. این به این دلیل است که هزینه دریافت نور پس‌زمینه جدید مانند تلویزیون جدید است و ناگفته نماند که اگر صفحه نمایش در این فرآیند آسیب ببیند، باید آن را نیز تعویض کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات حالت خواب مانیتور ایکس ویژن

چرا صفحه تلویزیون من سمت راست تیره است؟

ممکن است با این مشکل مواجه شده باشید که صفحه تلویزیون در سمت راست تاریک است. این می تواند اتفاق بیفتد زیرا:

  • ممکن است مشکلی در پریز برق یا دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون وجود داشته باشد.
  • اول از همه، باید رد کنید که ممکن است مشکلی در تلویزیون وجود داشته باشد. برای انجام این کار، تلویزیون را از طریق منابع برق دیگر اجرا کنید و دستگاه های خارجی دیگر را متصل کنید. اگر مشکل برطرف شد، تلویزیون شما هیچ مشکلی ندارد و مشکل از دستگاه ها یا منبع برق متصل به تلویزیون است.
  • در برخی از مدل های جدیدتر، گزینه هایی برای تشخیص هر گونه مشکل در کابل HDMI یا سایر دستگاه های متصل وجود دارد. از آن سیستم برای مشخص کردن مشکل استفاده کنید.
  • اگر مشکل برطرف نشد، علت آن سوختن نور پس‌زمینه در سمت راست است. در این صورت، چاره‌ای جز تعویض تلویزیون ندارید، زیرا هزینه آن بسیار بالا خواهد بود، بدون اینکه به آسیب احتمالی صفحه‌نمایشتان اشاره کنیم.

چرا صفحه تلویزیون من در پایین تاریک است؟

این مشکل برای افرادی که از تلویزیون های هوشمند یا رایانه های شخصی متصل به تلویزیون خود استفاده می کنند بسیار رایج است. اگر شما یکی از آنها هستید پس با این موضوع بیگانه نیستید.

با این حال، دلیل این مشکل بسیار ساده است:

  • به طور کلی، هنگامی که از تلویزیون خود متصل به رایانه شخصی یا جعبه هوشمند استفاده می کنید، فقط به عنوان یک صفحه نمایش عمل می کند. دستگاه منبع به طور کامل سیگنال و ماهیت آن را کنترل می کند.
  • در بیشتر موارد، برخی از ناهماهنگی‌ها در سیگنال ارسال شده توسط منبع به تلویزیون وجود دارد که باعث می‌شود یک نوار سیاه یا یک وصله تیره در پایین صفحه ظاهر شود.
  • ساده ترین و رایج ترین راه حل، راه اندازی مجدد تلویزیون است. اگر کار نکرد، پس از خارج کردن تمام سیم‌ها و کابل‌ها و دستگاه‌های متصل به تلویزیون، دوباره همین کار را انجام دهید. در اکثر موارد، این مشکل را حل می کند.
  • برای مشخص کردن مشکل از ابزار تشخیصی در تلویزیون خود استفاده کنید. شایع ترین علت این مشکل کابل HDMI است. این باید باعث ناپدید شدن ناحیه تاریک شود.
  • اما اگر مشکلی در دستگاه ها یا کابل های متصل به تلویزیون پیدا نکردید، مشکل از تلویزیون است. اگر اینطور است، پس چاره ای جز تعویض آن ندارید. قبل از جدا کردن آن باید با مرکز خدمات و کارشناسان مشورت کنید زیرا صفحه نمایش های LED بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند. شما نمی خواهید هزینه های اضافی برای صفحه نمایش متحمل شوید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دانستنی های مهم در مورد آب خوردگی موبایل

چرا صفحه تلویزیون من در بالا تیره است؟

مانند مشکلات ذکر شده در بالا، ممکن است با معضل یک نوار تیره در بالای صفحه تلویزیون خود نیز مواجه شوید. دلایل این امر عبارتند از:

  • در اکثر موارد، به دلیل سایر دستگاه های اینترنتی متصل به تلویزیون شما است. این یک مشکل رایج برای تلویزیون های هوشمند است. یا دستگاه‌ها سیگنال‌های اشتباهی ارسال می‌کنند یا کابل‌های HDMI مورد استفاده برای اتصالات معیوب هستند.
  • اول از همه، سعی کنید با استفاده از ابزار تشخیصی تشخیص دهید که آیا هر نوع نقصی در HDMI یا سیگنال وجود دارد یا خیر.
  • اگر ابزار هر گونه ایرادی را نشان دهد، دقیقاً می‌دانید که چه چیزی را باید برطرف کنید، اما اگر اینطور نشد، باید کل سیستم را راه‌اندازی مجدد کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که تمام کابل ها و دستگاه های تلویزیون را جدا کرده و آن را خاموش و ریست کنید. سپس آن را بدون اتصالات روشن کنید و خاموش کنید و با تمام اتصالات روشن کنید. به طور معمول، این مشکل را حل می کند.
  • اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، به احتمال زیاد مشکل از تلویزیون شماست و باید تعویض شود.

راهکار افزایش عمر تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »