نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات داغ شدن بیش از حد PS5

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

اگر «PS5 is too hot» را در گوگل سرچ کنید و Images را انتخاب کنید، تصاویر زیادی را مشاهده خواهید کرد که یک کنسول PS5 را در یک کادر محصور نشان می‌دهند و این پیام خطای زیر را روی صفحه نمایش می‌دهد: «PS5 شما خیلی داغ است. PS5 خود را خاموش کنید و صبر کنید دما پایین بیاید. تصویر داغ شدن بیش از حد PS5 واقعی است و بسیاری از کاربران اینترنت تایید کردند که در BestBuy گرفته شده است. اما قبل از نتیجه گیری سریع، بیایید یک لحظه کل زمینه را در نظر بگیریم.

  • اول، زمانی که عکس گرفته شد، آن کنسول به طور مداوم در یک جعبه بسته کار می کرد.
  • جایی برای بیرون راندن هوای گرم در یک جعبه شیشه ای محکم وجود ندارد، بنابراین کنسول همانطور که انتظار می رفت بیش از حد گرم شد.
  • در صورت استفاده شدید و بدون تهویه، هر وسیله الکترونیکی داغ می شود. گرمای بیش از حد اجتناب ناپذیر است.

و اکنون بیایید ببینیم برای جلوگیری و عیب‌یابی مشکلات داغ شدن بیش از حد PS5 چه کاری می‌توانید انجام دهید.

داغ شدن بیش از حد PS5

چگونه از داغ شدن بیش از حد PS5 خود جلوگیری کنم؟

اطمینان حاصل کنید که کنسول می تواند هوا را به بیرون هدایت کند. مطمئن شوید که کنسول فضای کافی برای بیرون راندن هوا دارد، در غیر این صورت سیستم بیش از حد گرم می شود. فرقی نمی کند که آن را به صورت عمودی یا افقی قرار دهید. نکته مهم این است که کنسول را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  وجود باتری لیتیومی در تبلت ایکس ویژن

به عنوان مثال، اگر کنسول خود را عمودی نگه دارید، مطمئن شوید که فضای کافی بین دریچه های پشتی و دیوار وجود دارد. فن را مسدود نکنید، مطمئن شوید که مانعی ندارد. ناگفته نماند که نباید کنسول PS5 خود را در یک قسمت کاملاً بسته مانند کابینت قرار دهید. همانطور که سونی توضیح می دهد، برای حفظ تهویه خوب:

  • کنسول را حداقل 10 سانتی متر (4 اینچ) از سطح دیوار دورتر قرار دهید.
  • روی فرش یا فرش با الیاف بلند قرار ندهید.
  • در فضای باریک یا تنگ قرار ندهید.
  • با پارچه نپوشانید.
  • اجازه ندهید گرد و غبار روی دریچه ها جمع شود. از یک ابزار تمیز کننده مانند جاروبرقی برای حذف گرد و غبار استفاده کنید.

کنسول را روی یک سکوی چوبی یا سنگی قرار دهید

بله، می دانیم، وسوسه قرار دادن کنسول PS5 خود روی فرش یا حتی کاناپه بسیار زیاد است. اما این ایده خوبی نیست. با گذشت زمان، اگر فرش یا فرش دارای الیاف بلند باشد، پنکه می‌تواند ذرات گرد و غبار و حتی تکه‌های ریز پارچه را به داخل بکشد. و اگر فن با گرد و غبار یا پرز مسدود شود، کار خوبی در خنک نگه داشتن کنسول شما نخواهد داشت.

اجازه ندهید گرد و غبار روی دریچه ها جمع شود. ضمناً برای رفع مشکل از جاروبرقی استفاده نکنید. با استفاده از این روش می توانید ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید. در عوض، از یک قوطی هوای فشرده و یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

نکته جانبی، اگر بتوانید کنسول را زیر یک پنکه سقفی قرار دهید، عالی خواهد بود. کنسول شما حتی در جلسات شدید بازی خنک می ماند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل سایه های قرمز در تلویزیون ایکس ویژن

با پشتیبانی سونی تماس بگیرید

اگر هشدار گرمای بیش از حد اغلب بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود یا حتی پس از اینکه PS5 را یک شبه خاموش کردید همچنان ادامه دارد، با پشتیبانی سونی تماس بگیرید. تا جایی که ممکن است جزئیات را به عوامل پشتیبانی ارائه دهید و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.

بررسی کنید که آیا کنسول هوای گرم را خارج می کند یا خیر. اگر در واقع هوای خنک را خارج می کند، به این معنی است که هوای گرم در داخل باقی می ماند. و این یک مشکل بزرگ است.

اگر PS5 من بیش از حد داغ شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر کنسول PS5 شما به طور خطرناکی داغ شود، یک هشدار روی صفحه نمایش دریافت خواهید کرد. برای جلوگیری از آسیب سخت افزاری، پیشرفت بازی خود را ذخیره کرده و کنسول را خاموش کنید. صبر کنید تا دما پایین بیاید. اگر این کار را انجام ندهید، کنسول مدت کوتاهی پس از نمایش هشدار روی صفحه خاموش می شود.

به خاطر داشته باشید که گرم شدن پشت PS5 هنگام بازی کردن، طبیعی است. این بدان معنی است که فن کار خود را انجام می دهد و گرما را با موفقیت دفع می کند.

اگر فن ساکت است نگران نباشید. اگر گوش خود را روی کنسول بگذارید، باید بتوانید لرزش را بشنوید که به این معنی است که فن کار می کند. PS5 مجهز به یک فن بزرگ است که به این معنی است که می تواند کندتر بچرخد در حالی که کنسول شما را خنک و بی صدا نگه می دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه روشنایی مانیتور ایکس ویژن را تغییر دهیم

آیا PS5 مشکل گرمای بیش از حد دارد؟

برخی از دارندگان PS5 از مشکلات گرمایش بیش از حد شکایت داشتند. پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین مطمئن شوید که کنسول را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

با این حال، اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است کنسول معیوب باشد. برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی Sony تماس بگیرید. ممکن است نیاز به جایگزین داشته باشید.

رفع مشکل خاموش شدن کنسول بازی ps5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »