نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات منبع تغذیه کامپیوتر

آیا منبع تغذیه کامپیوتر من قطع شده است؟

 منبع تغذیه کامپیوتر / اگر رایانه شما به طور عجیبی رفتار می کند یا به طور تصادفی خراب می شود، پیدا کردن مقصر می تواند دشوار باشد. و به همان اندازه که نمی‌خواهید باور کنید که این مشکل است، آزمایش منبع تغذیه باید بخشی از عیب‌یابی شما باشد – ممکن است در راه خروج باشد. این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه.

علائم خرابی منبع تغذیه کامپیوتر ایکس ویژن

چند نشانه آشکار از خرابی منبع تغذیه کامپیوتر ایکس ویژن وجود دارد. متأسفانه، بسیاری از آنها بسیار کلی هستند و می توانند چندین چیز باشند.

علائم معمولی عبارتند از:

  1. خرابی تصادفی کامپیوتر ایکس ویژن
  2. تصادفی صفحه آبی از کار می افتد.
  3. صدای اضافی که از کیس کامپیوتر ایکس ویژن می آید.
  4. خرابی مکرر اجزای کامپیوتر ایکس ویژن
  5. رایانه شخصی روشن نمی شود اما طرفداران کیس شما می چرخند.

همانطور که می بینید، این علائم ممکن است دلایل زیادی داشته باشند. یک PSU از کار افتاده تنها یکی از بسیاری است. من تمایل دارم ابتدا سایر سخت افزارها را عیب یابی کنم و در آخر منبع تغذیه. اگر یک PSU با کیفیت بخرید، غیرعادی است که یکی از آنها خراب شود.

چگونه PSU خود را تست کنید تا ببینید زنده است یا مرده؟

تست منبع تغذیه معیوب یک فرآیند حذف است. این فرآیند جامع نیست، اما باید به شما ایده خوبی در مورد اینکه آیا PSU شما به درستی کار می کند یا خیر، می دهد.

اگر عیب‌یابی نرم‌افزاری را انجام داده‌اید و فکر می‌کنید ممکن است مشکل سخت‌افزاری باشد، این مراحل را دنبال کنید. بعد از هر مرحله دوباره تست کنید.

  1. مطمئن شوید که هیچ کلید خارجی در پشت منبع تغذیه به طور تصادفی خاموش نشده باشد.
  2. بررسی کنید کابل برق در پریز دیواری و پشت کامپیوتر ایکس ویژن محکم باشد.
  3. کابل برق و پریز دیواری متفاوتی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که هیچکدام از آنها مرده نیستند.
  4. تمام اتصالات داخلی رایانه شخصی خود، به ویژه اتصالات برق به تجهیزات جانبی را بررسی کنید.
  5. اگر گرافیک داخلی ندارید، تمام تجهیزات جانبی و سخت افزار را از رایانه خود به جز درایو بوت و کارت گرافیک خود حذف کنید. اگر CPU شما دارای گرافیک داخلی است، کارت گرافیک را نیز بردارید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  6 نشانه خرابی تلویزیون

ابتدا مرحله 1 را بررسی کنید. با بیش از یک دهه به عنوان یک فناوری رایانه شخصی، تعداد دفعاتی را که سوئیچ روشن/خاموش خارجی توسط جاروبرقی یا حتی یک گربه خانگی که در پشت رایانه شخصی قاطی می‌کند، تکان داده شده است را از دست داده‌ام!

منبع تغذیه کامپیوتر

هنگام کار در مرحله 4، به کانکتور بزرگ مادربرد و هر کانکتوری که به کارت گرافیک می رود توجه کنید. هر دوی اینها ولتاژ زیادی را تامین می کنند، بنابراین باید به طور ایمن در سوکت مربوطه خود وارد شوند. قبل از تست همه اتصالات را به طور کامل بررسی کنید.

آزمایش بیشتر منبع تغذیه کامپیوتر ایکس ویژن

اگر تست های اولیه بالا را انجام داده اید و مطمئن نیستید که منبع تغذیه شما درست کار می کند یا خیر، اکنون چند گزینه دارید. اول آزمایش گیره کاغذ سریع و کثیف است. این ویدیو شما را از طریق آن راهنمایی می کند. به یاد داشته باشید که مراقب باشید. گزینه دیگر، اگر کامپیوتر ایکس ویژن دیگری، منبع تغذیه یدکی یا دوستی دارید که دارد، تست تعویض است.

تست تعویض منبع تغذیه

  1. PSU موجود خود را جدا کنید اما آن را از کیس خارج نکنید.
  2. یدکی را در کنار رایانه شخصی خود قرار دهید و مادربرد، پردازنده گرافیکی خارجی را در صورت نداشتن آنبورد و درایو بوت خود وصل کنید.
  3. PSUیدکی را به دیوار وصل کرده و تست کنید.

اگر کامپیوتر ایکس ویژن شما به طور معمول کار می کند، شما ثابت کرده اید که منبع تغذیه بوده و می توانید آن را تغییر دهید. اگر منبع تغذیه نیست، قبل از ادامه عیب یابی، فقط حداقل بازسازی را باید انجام دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  برد پاور تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =