نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های خنک کردن ایکس باکس سری ایکس

خنک کردن ایکس باکس سری ایکس

در این مقاله سعی می کنیم نحوه خنک کردن ایکس باکس سری ایکس را به شما آموزش دهیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از Xbox Series X خود با آن مواجه شوید داغ شدن بیش از حد است. شایع‌ترین دلیلی که ممکن است Xbox Series X بیش از حد گرم شود، به دلیل قرارگیری آن است که به آن اجازه نمی‌دهد هوای محیط کافی برای خنک شدن خود دریافت کند، یا به دلیل پوشیده شدن فن در گرد و غبار یا شکستگی یا هر دو! تمیز کردن فن با هوای کنسرو شده و قرار دادن آن در مکانی با جریان هوای بیشتر این مشکل را برطرف می کند.

بنابراین، آیا گرمای بیش از حد Xbox Series X دلیلی برای نگرانی است؟ لازم نیست. تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدانید چگونه آن را برطرف کنید یا از وقوع آن جلوگیری کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به علائم آشکاری که نشان می دهد دستگاه شما بیش از حد معمول داغ می شود و راه هایی که می توانید این مشکل را برطرف کنید.

خنک کردن ایکس باکس سری ایکس

چگونه بفهمید ایکس باکس شما بیش از حد گرم شده است

گرمای بیش از حد یک اتفاق رایج در میان دستگاه های بازی است. معمولا زمانی اتفاق می افتد که ایکس باکس شما تهویه کافی نداشته باشد.

به طور طبیعی، گرمای بیش از حد ایکس باکس در لمس داغ می شود، اما نشانه های آشکار دیگری وجود دارد که نشان می دهد مشکلی در کنسول شما وجود دارد. برخی از علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • عملکرد کاهش می یابد، یا دستگاه می تواند به حالت انرژی پایین تر برود.
  • تاخیر یا لکنت در جلسات بازی خود.
  • صدای زمزمه بلند در حالی که فن کنسول بیش از حد کار می کند تا دستگاه را خنک کند.

پس چرا Xbox Series X شما بیش از حد گرم می شود؟

گرمای بیش از حد Xbox Series X می‌تواند آزاردهنده باشد زیرا ممکن است به محض این که این اتفاق می‌افتد چندین مشکل ایجاد شود. برای مثال، یک سری ایکس‌باکس که بیش از حد گرم می‌شوند، زمانی که از بازی‌تان لذت می‌برید، ناگهان یخ می‌زند (این می‌تواند یک مشکل واقعی باشد).

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تلویزیون در ازگل

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود Xbox Series X شما بیش از حد گرم شود؟ به عبارت ساده، کنسول شما زمانی گرم می شود که گرمای اضافی به درستی در دستگاه دفع نشود. این وضعیت می تواند به دلیل:

پنل های جانبی مسدود شده یا کوره های اگزوز: جریان هوا یکی از ویژگی هایی است که توسعه دهندگان در ساخت کنسول به آن توجه می کنند.

در هر دستگاهی، همیشه یک خروجی برای گرمای تولید شده وجود دارد. اگر این خروجی توسط گرد و غبار یا ذرات دیگر مسدود شده باشد، گرما نمی تواند از ایکس باکس خارج شود و باعث گرم شدن بیش از حد کنسول می شود.

مسائل مربوط به خمیر حرارتی: خمیر حرارتی یک ماده خاکستری رنگ است که برای دفع گرما در یک پردازنده طراحی شده است. اگر این ماده به خوبی روی CPU پخش نشود، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کنسول شما شود. این بسیار نادرتر است، اما هنوز هم ممکن است مشکل باشد.

گرمای بیش از حد می تواند باعث لکنت یا تاخیر در بازی شما شود و اگر با یک حریف آنلاین بازی می کنید، این تاخیر می تواند باعث شود بازی خود را از دست بدهید. در نهایت، دستگاه ممکن است از کار بیفتد.

اگر Xbox Series X شما بیش از حد گرم شود، چه کاری باید انجام دهید؟

در حالی که وضعیت می تواند ناامید کننده باشد، گرمای بیش از حد Xbox Series X دلیلی برای هشدار نیست زیرا همیشه می توانید مشکل را برطرف کنید. همه چیز با دانستن اینکه در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید شروع می شود. اگر کنسول شما بیش از حد گرم می شود، در اینجا برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید وجود دارد:

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تلویزیون منطقه 1

کنسول خود را تمیز کنید

قبلاً اشاره کردیم که Xbox شما ممکن است به دلیل ذرات گرد و غبار که جریان هوا را مسدود می کند بیش از حد گرم شود. هنگامی که این ذرات در کنسول ساخته می شوند، می توانند کارایی فن را کاهش دهند و باعث ایجاد مشکلات گرمایشی شوند.

بنابراین منطقی است که یکی از اولین قدم هایی که برای حل این مشکل باید بردارید، خلاص شدن از شر ذرات گرد و غبار در دستگاه است.

با مقداری هوای کنسرو شده (در آمازون)، تمیز کردن منظم ایکس باکس برای پاک کردن گرد و غباری که ممکن است بعداً برایتان سنگین باشد، آسان است. همچنین، زمانی که از دستگاه استفاده نمی شود، می توانید آن را با یک پارچه بپوشانید تا از گرد و غبار محافظت شود.

اگر محیط پر گرد و غباری دارید، شاید تعداد زیادی از حیوانات خانگی با موهایی که دائماً در اطراف شناور هستند، محافظت از کنسول برای جلوگیری از مشکلات در اینجا کلیدی خواهد بود.

دستگاه بازی خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید

فرقی نمی‌کند دستگاه‌های خود را کجا قرار دهید، آنها همیشه گرما تولید می‌کنند و در نقطه‌ای داغ می‌شوند. با این حال، همیشه بهتر است Xbox Series X خود را در جایی قرار دهید که بتواند هوای معمولی دریافت کند.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که Xbox Series X خود را نزدیک یک فن قرار دهید، که حتی زمانی که از آن استفاده می‌کنید، هوا به طور مداوم به سمت کنسول شما می‌وزد.

یا آن را نصب می کنید یا دستگاه را روی پلتفرم های بلند قرار می دهید، جایی که با دستگاه های دیگر تماس پیدا نمی کند که ممکن است باعث داغ شدن آن شود. به عنوان مثال، می توانید از یک پایه دیواری (در آمازون) برای جدا کردن کنسول خود از روی زمین استفاده کنید!

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تلویزیون شرق تهران

حتی بهتر از آن، اگر یک دستگاه تهویه مطبوع در اطراف خود دارید، می توانید وقتی هوا گرم می شود – به خصوص در تابستان – آن را روشن کنید تا هنگام استفاده از کنسول خود خنک شود.

بگذارید کنسول شما استراحت کند

به راحتی می توانید از بازی خود غافل شوید – گیمرهای معمولی می توانند این را تأیید کنند. برخی می‌توانند ساعت‌ها، حتی روزها، بدون استراحت بین جلسات بازی‌شان بگذرند. علاوه بر این واقعیت که این برای سلامتی شما خوب نیست، برای سلامت کنسول شما نیز مضر است.

استفاده از Xbox Series X برای مدت طولانی بدون استراحت کردن، باعث می شود که قطعات آن مجبور به اضافه کاری شوند که به ناچار باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه می شود. علاوه بر این، اجزای داخلی نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، باید یاد بگیرید که به طور منظم استراحت کنید و به کنسول خود کمی زمان بدهید تا استراحت کند. اما، اگر می‌خواهید ساعت‌های طولانی به بازی ادامه دهید، باید از یک فن خنک‌کننده خارجی برای خنک کردن Xbox Series X در حین بازی استفاده کنید.

پانل کناری را بردارید

وقتی Xbox Series X شما داغ می شود، می توانید پانل کناری آن را بردارید تا هوای بیشتری به کنسول جریان یابد. پس از برداشتن پنل کناری، می توانید از یک فن کوچک نیز برای تسریع فرآیند خنک سازی استفاده کنید.

  • باید کنسول را خنک کند.
  • اگر از این روش استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حذف پانل کناری ممکن است جذابیت زیبایی را کاهش دهد. بنابراین اگر از این جنبه بزرگ هستید، می توانید این کار را فقط زمانی امتحان کنید که جعبه سوزان است و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.
  • هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش کار کند، اما امتحان کردن ضرری ندارد.

مطلب پیشنهادی: رایج ترین مشکلات ایکس باکس وان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »