نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن: آیا تا به حال شده تلویزیون‌ ایکس ویژن یا مانیتور خود را برای روزها روشن بگذارید و روی همان تصویر گیر کرده باشید؟ شما به صفحه نمایش خود باز می گردید، فقط برای پیدا کردن یک تصویر سوزانده شده در صفحه نمایش. هر کاری انجام می دهید، از بین نمی رود. این یک رایت تصویر دائمی است. چرا مانیتورها و تلویزیون‌ ایکس ویژن ها تصویر می سوزند؟ چرا تولیدکنندگان نمی توانند از چاپ تصاویر سوخته ال سی دی و صفحه های پلاسما جلوگیری کنند؟ علاوه بر این، برای رفع سوختگی تصویر چه کاری می توانید انجام دهید؟ در برخی موارد، می توانید جلوه رایت تصویر را به حداقل برسانید. در موارد دیگر، می‌توانید سوختن تصویر را به‌طور کامل حذف کنید، تا زمانی که مدت زیادی رایت نکرده باشد.

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

صفحه نمایش ال سی دی، ال ای دی و پلاسما چیست؟

قبل از صفحه‌های تخت و نمایشگرهای کریستالی، اکثر تلویزیون‌ ایکس ویژن‌ و نمایشگرها از فناوری CRT (لوله پرتو کاتد) بهره می‌بردند. در CRT ها، پیکسل های منفرد شامل یک جزء فسفر قرمز، آبی و سبز هستند. بسته به شدت هر یک از اجزای فسفر، پیکسل به عنوان یک رنگ منحصر به فرد در چشم انسان ظاهر می شود.

هنگامی که یک تصویر ثابت خاص برای مدت طولانی باقی می ماند، شدت هر یک از اجزای فسفر با سرعتی نابرابر کاهش می یابد. نتیجه یک تصویر روح روی صفحه است که به عنوان سوزاندن تصویر شناخته می شود.

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن: نمایشگرهای پلاسما از پلاسما، یک ماده گازی حاوی یون های آزاد استفاده می کنند. هنگامی که پلاسما استفاده نمی شود، ذرات موجود در پلاسما بدون شارژ هستند و چیزی نمایش نمی دهند. با وارد شدن جریان الکتریکی، یون ها باردار می شوند و شروع به برخورد می کنند و فوتون های نور آزاد می شوند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  عدم گرفتن سینگال تلویزیون

 سوختگی انواع صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

این یک نسخه بسیار ساده از نحوه عملکرد صفحه نمایش پلاسما است. با این حال، نکته اصلی این است که صفحه های پلاسما از مواد فسفر (مانند CRT) برای تبدیل آن فوتون ها به تصویر استفاده می کنند.

LCD و LED نیز مانند CRT ها کار نمی کنند. صفحه نمایش های LCD و LED از کریستال های مایع با نور پس زمینه برای نمایش رنگ ها استفاده می کنند. اگرچه تولیدکنندگان صفحه نمایش هایی را با استفاده از ال ای دی و ال سی دی به بازار عرضه می کنند. اما صفحه نمایش ال ای دی همچنان نوعی LCD است. نور پس زمینه سفید از طریق کریستال های مایع که رنگ های خاصی را در هر پیکسل استخراج می کنند، فیلتر می شود.

نمایشگرهای LCD و LED مانند CRT ها و صفحه های پلاسما دچار سوختگی تصویر نمی شوند. اگرچه آنها کاملاً واضح نیستند. صفحه نمایش های LCD و LED از ماندگاری تصویر رنج می برند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ماندگاری تصویر، ادامه مطلب را بخوانید.

دلایل سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

قبل از اینکه بتوانید سوختگی صفحه را برطرف کنید، یک ثانیه وقت بگذارید تا بفهمید که چرا این تصاویر در وهله اول می سوزند. ال سی دی و ال ای دی به اندازه صفحه نمایش های پلاسما دچار سوختگی نمی شوند. اما اگر تصاویر استاتیک برای مدت طولانی به حال خود رها شوند، می توانند اثری بر روی هر دو نوع نمایشگر بگذارند. بنابراین، چرا رایت تصویر اتفاق می افتد؟

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشخصات فنی و مدل های پردازشگرها

ابتدا، بیایید با سوختن صفحه نمایش پلاسما مقابله کنیم. به یاد داشته باشید که چرا CRT ها سوزاندن تصویر را تجربه می کنند؟ هنگامی که یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه می ماند. اجزای فسفر در هر پیکسل با سرعت های متفاوتی فرسوده می شوند. نرخ نابرابر سوختن یک تصویر ارواح را پشت سر می گذارد که برای همیشه در صفحه نمایش حک می شود.

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن: صفحات پلاسما نیز از تخریب فسفر رنج می برند. سوزاندن پلاسما زمانی اتفاق می‌افتد که پیکسل‌های صفحه در اثر نوردهی طولانی آسیب ببینند. فسفر شدت خود را از دست می دهد و فقط نوری را که به طور مکرر تغذیه شده را نشان می دهد. در این حالت تصویر ثابت که باعث سوختگی می شود.

مقالات مرتبط:

رفع مشکلات تصویر تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »