نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم تصویر و صدای تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن صدا دارد ولی تصویر ندارد

یکی از مشکلات شایع در تلویزیون های سری LN ایکس ویژنقطع شدن تصویر می باشد در حالی که صدا پخش می شود شاید شما هم بارها در اینترنت به دنبال پاسخی برای این سوال بوده اید که چرا تلویزیون ایکس ایکس ویژن  دارد ولی تصویر ندارد ؟ کاردون این بار با انتشار این مطلب می خواهد شما را به پاسخ این سوال برساند و راه حل برطرف کردن آن را در اختیارتان قرار دهد. یکی از مهم ترین دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون ایکس ویژنبروز مشکل و خرابی در بک لایت ها می باشد و این موضوع می تواند یک ضعف برای تلویزیون محسوب شود!

چرا تلویزیون ایکس ایکس ویژن دارد ولی تصویر ندارد ؟

برای پاسخ به سوال ابتدا لازم است علت قطع شدن تصویری تلویزیون ایکس ویژنبررسی شود اگر تلویزیون ایکس ویژن دارید و با مشکل قطع شدن تصویر سو کله می زنید باید به دنبال خرابی و اختلال در قطعاتی باشید که در تولید تصویر نقش دارند. اگر تلویزیون ال ای دی دارید و به دنبال علت نداشتن تصویر در دستگاهتان هستید باید بگوییم نداشتن نور پس زمینه و ایجاد مشکل در نور پس زمینه می تواند اصلی ترین علت نداشتن تصویر باشد.

همان طور که می دانید در تلویزیون های ال ای دی نمایش تصویر بر روی صفحه نمایش با کمک نوری که از پشت به صفحه نمایش تابیده می شود ایجاد خواهد شد حال اگر تلویزیون شما با مشکل قطع شدن تصویر مواجه شده است اما صدا دارد باید بدانید لامپ های ال ای دی دچار خرابی و یا سوختگی شده است که شما دیگر قادر به تماشای تصویر نیستید. با این اوصاف می توان گفت قطع شدن تصویر تلویزیون در حالی که صدا از تلویزیون پخش می شود به دلیل خرابی بک لایت می باشد. اما لازم است بگوییم برای تشخیص خرابی لازم است از تعمیرکار تلویزیون کمک بخواهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آموزش تعمیر گیرنده دیجیتال

شاید دانستن این آمار که بر طبق تجربه تعمیرکاران و متخصصین نشان داده می شود برایتان جالب باشد در بین تلویزیون های ایکس ویژنبیشترین خرابی و قطعی تصویر مربوط به مدل های LN, LB, LS,LY می باشد و علت خرابی هریک به طور جداگانه بررسی شده است که با شما به اشتراک میگذاریم.

علت صدای خش خش تلویزیون

علت خرابی و قطعی تلویزیون های سری LN اتصالی کوتاه لامپ است که منجر به سیاه شدن صفحه نمایش و قطع شدن تصویر خواهید شد در این مدل از تلویزیون ایکس ویژن با قطع شدن یک لامپ مدار به صورت سری عمل کرده و بک لایت قطع می شود در این شرایط شما دیگر قادر به تماشای تصویر نخواهید بود و باید مشکل بک لایت را برطرف نمایید و این مسئله یک نقطه ضعف در تلویزیون های سری LN ایکس ویژنمی باشد.

و اما علت خرابی و قطعی تصویر در تلویزیون های LB ایکس ویژن چه می باشد ؟ باید بگوییم این مدل هم شباهت زیادی به سری LN دارد با این تفاوت که در اتصالی کوتاه یکی از لامپ ها دچار خرابی و یا سوختگی خواهد شد و شما شاهد ایجاد یک لکه بر روی تلویزیون خواهید بود در این مدل تمامی صفحه نمایش درگیر نخواهید شد و فقط قسمتی از تصویر که لامپ خاموش شده است دچار تاریکی می شود.

تلویزیون های سری LY ایکس ویژن بسیار شبیه به سری LB می باشد با این تفاوت که خرابی های سری LY بسیار کمتر است. خرابی و قطعی تصویر در تلویزیون های LS به دلیل بک لایت به کار رفته در این مدل که از نوع یک طرفه است موقتی می باشد بدین معنی که بعد از چند دقیقه کار کردن با قطع شدن نور بک لایت شما قادر به تماشای تصویر نخواهید بود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تبلت ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »