نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت روشن نشدن PS4 چیست؟

راه‌های ممکنی برای حل مشکلات مربوط به نرم‌افزار وجود دارد و ما همه آنها را در این مقاله برای شما فهرست کرده‌ایم تا امتحان کنید. شما می توانید همه این ها را یکی یکی امتحان کنید و به احتمال زیاد مشکل روشن نشدن PS4 رفع خواهد شد. در اینجا راه حل هایی وجود دارد که PS4 شما را روشن می کند.

آشنایی با مشکلات روشن نشدن ps4

 

علت روشن نشدن PS4 چیست؟
علت روشن نشدن PS4 چیست؟
  1. قطع منبع تغذیه

مهمترین چیز برای بررسی زمانی که PS4 روشن نمی شود، بررسی منبع تغذیه است. مطمئن شوید که سیم وصل است، در صورت نیاز آن را تنظیم کنید، و سپس بررسی کنید که آیا دکمه پاور روشن است یا برق در خانه/منطقه شما قطع شده است.

  1. چرخه قدرت

خاموش کردن و سپس روشن کردن یک راه ساده برای تازه کردن وسایل الکتریکی است. اگر PS4 Pro خود را روشن نمی کند، همین کار را انجام دهید. دکمه پاور را نگه دارید تا کنسول خاموش شود، حتی اگر به نظر خاموش باشد. هنگامی که چراغ چشمک نمی زند، منبع تغذیه را قطع کنید. اجازه دهید کنسول به مدت 20 دقیقه خنک شود. سپس بدون وصل کردن کنسول، دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید. پس از آن، کنسول را دوباره وصل کنید و بررسی کنید که آیا کنسول روشن می شود و مشکل حل شده است.

  1. گرد و غبار را پاک کنید

گرد و غبار یا مسدود شدن دریچه های کنسول نیز می تواند منجر به خاموش شدن آن شود. از هوای کنسرو شده برای دمیدن گرد و غبار و تمیز کردن کنسول خود استفاده کنید. آن را کاملاً تمیز کنید و سپس سعی کنید آن را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل را حل می کند یا خیر.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمی شود؟

اگر PS4 شما گارانتی دارد، کنسول را برای تمیز کردن آن باز نکنید و سعی کنید گرد و غبار را فقط از بیرون پاک کنید. اگر آن را باز کنید، شرکت در صورت بروز هرگونه مشکل، مزایای گارانتی برای باز کردن دستگاه به شما نخواهد داد.

  1. تکنیک دیسک بازی

اگر PS4 کار نمی کند، تکنیک دیسک بازی را امتحان کنید. یک دیسک را داخل کنسول قرار دهید و ببینید که آیا آن را می کشد و شروع به کار می کند. در بسیاری از موارد، هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، PS4 به طور معمول شروع به کار می کند.

اگر این راه حل مشکل را نمی کند، به این معنی است که مشکلی در هارد دیسک یا فایل های سیستم شما وجود دارد. توصیه می شود چنین مسائلی در حالت ایمن حل شوند.

  1. کنسول خود را در حالت امن راه اندازی کنید

حالت ایمن فقط به عملکردهای اصلی کنسول شما اجازه می دهد تا کار کنند. بنابراین حتی اگر مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد، PS4 در حالت امن روشن می شود. اگر کنسول به طور معمول راه اندازی نشد، این کار را انجام دهید.

برای کار با کنسول در حالت ایمن، مراحل ذکر شده زیر را دنبال کنید:

  • دستگاه را به طور کامل خاموش کنید.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صدای بوق دو بار به صدا درآید.
  • یک کنترلر را از طریق USB به دستگاه خود وصل کنید و دکمه PS را فشار دهید.
  1. اشکالات

این نیز یک مشکل بسیار رایج است که در سراسر جهان اتفاق می افتد. کنسول بازی به دلیل گرم، تاریک و دنج بودن، مکان مورد علاقه برای پنهان کردن اشکالات داخل خانه شما است. آنها داخل کنسول پنهان می شوند و به فضای داخلی کنسول آسیب می رسانند و این منجر به روشن نشدن PS4 می شود. مشکل را نمی توان حل کرد مگر اینکه آسیب برطرف شود و همچنان احتمال تکرار این اتفاق وجود دارد زیرا باگ ها از خانه خارج نشده اند. سعی کنید کنسول را محافظت کنید تا از چنین حوادثی جلوگیری کنید.

  1. حذف هارد دیسک

هارد دیسک کنسول را بردارید و سپس PS4 را به طور معمول راه اندازی کنید. هر گونه مشکل در هارد دیسک نیز می تواند باعث ایجاد مشکل شود. اگر مشکل از هارد دیسک است، به این ترتیب کنسول به طور معمول روشن می شود، اگر روشن نشد، سعی کنید آن را در حالت امن نیز روشن کنید. اگر در هر یک از حالت‌های بدون هارد دیسک شروع شود، مشخص است که مشکل از درایو است، بنابراین ممکن است مجبور شوید آن را تعویض کنید. یا شاید فقط سعی کنید دوباره نصب کنید و سپس سعی کنید کنسول را روشن کنید.

  1. منبع تغذیه بد

منبع تغذیه نامناسب یا منبع ولتاژ پایین دلیل بسیار رایجی برای روشن نشدن PS4 است. بررسی کنید که آیا منبع تغذیه ثابت است و ولتاژ بالایی دارد تا از عملکرد روان کنسول اطمینان حاصل کنید. اگر این اتفاق افتاد، به جای استفاده از منبع نامناسب، کنسول را خاموش کنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب بیشتری وارد کند و غیرقابل جبران شود.

  1. تعمیر دکمه پاور

اگر PS4 شما پس از باز کردن آن برای تمیز کردن کار نمی کند، این احتمال وجود دارد که دکمه پاور به درستی به صورت داخلی وصل نشده باشد. دکمه پاور روی درب کنسول دارای یک کنتاکت فلزی کوچک برای فشار دادن آن بر روی برد مدار داخلی است. وقتی کاور را دوباره نصب کردید، این احتمال وجود دارد که میله فلزی را به درستی با مدار داخلی تراز نکرده باشید. به همین دلیل دکمه پاور به مدار نمی خورد و کنسول روشن نمی شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 دلایل اصلی خرابی پلی استیشن

دوباره درپوش را بردارید و تراز بودن دکمه پاور را با مدار بررسی کنید و دوباره آن را روشن کنید.

نتیجه

PS4 یکی از بهترین کنسول های بازی است و مورد علاقه گیمرها در سراسر جهان است. سرمایه گذاری زیادی روی آن و سپس عدم لذت بردن از آن به دلیل روشن نشدن PS4 می تواند ناامید کننده باشد. در این مقاله سعی شده است هر روش ممکن برای حل این وضعیت ناخواسته را فهرست کنیم. اینها را امتحان کنید و قطعا به خروج از آن حالت کمک خواهند کرد.

تعمیر PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =