نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند چیزی است که با سرعت بسیار زیادی بازار سرگرمی را به تصرف خود در می آورد و در بیشتر خانه ها ظاهر می شود. تلویزیون ایکس ویژن هوشمند تنها یک تلویزیون نیست، بلکه بسیاری از عملکردهای دیگر مانند مرور، پخش جریانی، بازی و غیره را ارائه می دهد. علاوه بر ضریب تماشای معمول تلویزیون ایکس ویژن، گزینه های زیادی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. اما، مانند هر چیز دیگری، هر تلویزیون ایکس ویژن هوشمندی برای شما مناسب نیست. مزایا و معایب زیادی برای تلویزیون ایکس ویژن هوشمند وجود دارد که باید قبل از خرید آن برای خانه خود در نظر بگیرید.

در اینجا ما می خواهیم مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم تا بهتر بفهمیم تلویزیون ایکس ویژن هوشمند چیست.

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند چیست؟

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند نوعی تلویزیون ایکس ویژن است که دارای سیستم عامل است و به شما امکان دسترسی و تماشای برنامه های آنلاین از طریق وای فای یا اترنت را می دهد. این تلویزیون ایکس ویژن ها برای دسترسی به نمایش ها و فیلم ها نیازی به اتصال شما به آنتن یا سرویس کابلی ندارند. اکنون به بررسی مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند می پردازیم.

مزایای تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند در مقایسه با تلویزیون ایکس ویژن استاندارد دارای چندین مزیت است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محتوای ویدیویی را به راحتی پخش کنید

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند این فرصت را به شما می‌دهد تا از طریق اشتراک‌های کابلی، دستگاه‌های پخش جریانی و سرویس‌های پخش مختلف دیگر به محتوای درخواستی دسترسی داشته باشید و آن را پخش کنید. با این حال، برای این تلویزیون ایکس ویژن ها نیز یک آنتن مورد نیاز است.

بسیاری از کانال‌های رایگان و برخی از برنامه‌های پخش اصلی در هنگام خرید تلویزیون ایکس ویژن هوشمند شما از قبل بارگیری می‌شوند و برای دسترسی به محتوای موجود در آن‌ها فقط باید به وای فای خود متصل شوید. در صورتی که هنگام خرید برنامه خاصی که می خواهید در تلویزیون ایکس ویژن موجود نباشد، می توانید آن را از اپ استور تلویزیون ایکس ویژن خود دانلود کنید، فقط در صورتی که برنامه با تلویزیون ایکس ویژن شما سازگار باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا کامپیوتر من مدام خراب می شود؟

نصب آسان در هر نقطه از خانه

از آنجایی که یک تلویزیون ایکس ویژن هوشمند برای عملکرد فقط به اتصال وای فای نیاز دارد، به راحتی می توان آن را در هر نقطه از خانه بدون نگرانی در مورد آنتن یا کابل شبکه قرار داد. فقط باید تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود را در مکانی قرار دهید که دسترسی بدون وقفه به وای فای داشته باشد. با این حال، یک نکته واضح که باید به خاطر داشته باشید این است که هرچه تلویزیون ایکس ویژن شما به روتر وای فای نزدیکتر باشد، اتصال بهتری برقرار می کند.

انتقال محتوا از سایر دستگاه‌های هوشمند

یکی از بهترین ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن هوشمند پخش محتوا است. این امکان را به شما می دهد تا زمانی که رایانه یا تلفن هوشمند خود به تلویزیون ایکس ویژن متصل است، محتوا را از رایانه یا تلفن هوشمند خود به وای فای ارسال کنید. شرکت های مختلف این عملکرد را از طریق راه های مختلفی مانند Google Chromecast، Screen Sharing یا Miracast ارائه می دهند.

نام‌های زیادی برای این عملکرد وجود دارد مانند «casting»، «mirroring»، «flinging»، «swipe & share» یا «تجربه در صفحه دوم». می‌توانید بدون نیاز به اتصال کابل، تصاویر، تماشای فیلم یا بازی‌ها را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن از رایانه یا تلفن هوشمند خود مشاهده کنید. این گزینه به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل صوتی یا با استفاده از کلیک ماوس صفحه نمایش رایانه خود را ارسال کنید. می‌توانید بدون هیچ مشکل یا وقفه‌ای، پس از ارسال صفحه نمایش، به استفاده از تلفن یا رایانه خود به طور معمول ادامه دهید.

کنترل صدا و سازگاری با دستگاه های هوشمند

از ویژگی های استثنایی تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند این است که می توانید آنها را به سایر دستگاه های هوشمند و دستیارهای صوتی مانند الکسا، Google Nest و غیره متصل کنید. اتصال تلویزیون ایکس ویژن به این دستگاه ها به این معنی است که می توانید موسیقی را کنترل کنید. روشنایی، تغییر کانال، کنترل صدا و غیره فقط با یک فرمان صوتی. حتی کنترل از راه دور این تلویزیون ایکس ویژن ها دارای یک میکروفون داخلی است که امکان فرمان صوتی را در آن فعال می کند. برای فشار دادن دکمه های ریموت لازم نیست از انگشتان خود استفاده کنید، فقط باید با ریموت صحبت کنید تا تلویزیون ایکس ویژن را کنترل کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 دلیل اصلی که ممکن است باعث خرابی کامپیوتر شود

مرور اینترنت

مرورگر داخلی تلویزیون ایکس ویژن هوشمند به شما کمک می کند به اینترنت دسترسی داشته باشید، جایی که می توانید صفحات، تماشای فیلم و غیره را فقط در تلویزیون ایکس ویژن خود مشاهده کنید. لازم نیست برای جستجو یا دیدن چیزی در اینترنت به رایانه یا تلفن خود بروید، می توانید این کار را در خود تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود انجام دهید. می‌توانید اخبار را تماشا کنید، در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی پیمایش کنید، یا چند مسابقه چیزهای بی اهمیت را در تلویزیون ایکس ویژن خود بازی کنید، تنها با انجام یک شرط که اتصال وای فای پایدار است.

گزینه بازی

علاوه بر تماشای فیلم ها و تصاویر، می توانید در تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود نیز بازی کنید. برخی از برنامه های بازی وجود دارد که می توانید آنها را در تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود دانلود کنید. همچنین می توانید بازی های رایانه شخصی را با کمک برخی برنامه های تخصصی به تلویزیون ایکس ویژن خود متصل کنید. حتی برخی از تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند دارای چند بازی از پیش دانلود شده هستند که می توانید از آنها لذت ببرید.

معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

وقتی از یک دستگاه مزایایی به دست می آورید، حتماً کاستی هایی نیز خواهید داشت. اجازه دهید نگاهی به معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند در اینجا بیاندازیم:

مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی

تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند تقریباً همیشه به اینترنت متصل هستند و همچنین به دستگاه های هوشمند مختلف در خانه شما متصل می شوند. این امر تلویزیون ایکس ویژن را در معرض خطر هک قرار می دهد. هکرها می توانند به تنظیمات و برنامه های تلویزیون ایکس ویژن دسترسی داشته باشند و کنترل آن را در دست بگیرند تا حساب های مختلف آنلاین را به خطر بیندازند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علت عدم اتصال دو مانیتور ایکس ویژن به یکدیگر

هکرها می توانند به دوربین ها و میکروفون های داخلی تلویزیون ایکس ویژن دسترسی پیدا کرده و آنها را برای اهداف مخرب کنترل کنند. آنها حتی می توانند برنامه نویسی تلویزیون ایکس ویژن شما را کنترل کنند و سایر دستگاه های هوشمند شما مانند تلفن، لپ تاپ و غیره را هک کنند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. همچنین اگر اینترنت را مرور می کنید یا از طریق تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود خرید آنلاین انجام می دهید، تمام جزئیاتی که در آنجا قرار می دهید مانند رمز عبور، جزئیات کارت بانکی و غیره می تواند توسط شخص ثالث هک شود.

ممکن است مانند رایانه شما خراب شود

از آنجایی که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند شما به تعدادی دستگاه متصل است و عملکردهای متعددی را همزمان انجام می دهد، ممکن است گاهی اوقات مانند رایانه شما هنگ کند یا خراب شود. با این حال، این مشکل معمولا در تلویزیون ایکس ویژن های جدید رخ نمی دهد و سازندگان به روز رسانی نرم افزاری منظم را برای مقابله با آن ارائه می دهند.

وابستگی به اینترنت

یکی از اشکالات عمده تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند این است که برای پخش جریانی برنامه هایی که می خواهید ببینید به اتصال اینترنت وابسته هستند. کیفیت پخش همچنین به پایداری و قدرت اتصال وای فای که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند شما به آن متصل است بستگی دارد.

مقالات مرتبط:

سوختگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »