نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات تلویزیون CRT

مشکلات تلویزیون CRT و تشخیص احتمالی آنها

تلویزیون های CRT (لوله کاتدی) با معرفی صفحه نمایش بزرگ، LED های باریک و مسطح و LCD محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان هستند که هنوز مجموعه های CRT خود را دارند و از آنها راضی هستند. اما بسیاری از مشکلات اغلب مربوط به کیفیت تصویر، رنگ تصویر و وضوح و کیفیت صدای این CRT ها است. گاهی اوقات هزینه تعمیر چنین مشکلاتی در تلویزیون CRT از هزینه تعویض آن با تلویزیون جدید فراتر می رود.  در اینجا برخی از مشکلات رایج تلویزیون CRT و تشخیص آنها آورده شده است:

تلویزیون CRT تصویر ندارد

بدون تصویر یک مشکل بسیار رایج در تلویزیون های لوله اشعه کاتدی است. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، ابتدا موارد بدیهی را بررسی کنید، یعنی بررسی کنید که آیا تلویزیون شما به درستی وصل شده است و از قدرت کافی برای کار استفاده می کند یا خیر. اگر قدرت خوب است، تنظیمات ویدیو (مانند روشنایی، وضوح، کنتراست و تنظیمات تصویر) را بررسی کنید.

اگر تنظیمات خوب باشد، ممکن است در کابل و سخت افزار ویدئو مشکل ایجاد شود. اگر تشخیص اولیه به درستی انجام شود، ممکن است زمان آن فرا برسد که با یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون تماس بگیرید.

تصویر خم شده یا تصاویری که در خط قرار نگرفته اند

این مشکل تصویر رایج در تلویزیون های CRT است. معمولاً در اثر خرابی یک مدار داخلی به نام مدار همگرایی ایجاد می شود. مدار دارای IC های همگرایی است که در صورت خرابی مشکل تصویر خمیده ایجاد می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع خرابی کابل تلویزیون

گاهی اوقات فیوزها و مقاومتهای لحیم کاری شده بد یا معیوب نیز می توانند باعث اعوجاج تصویر شوند. یک تکنسین یا یک حرفه ای می تواند به راحتی این نوع مشکلات را در خانه برطرف کند.

CRT هنگام روشن شدن یک خط افقی را در مرکز نمایش می دهد

بارها اتفاق می افتد که یک خط افقی نازک روی صفحه تلویزیون CRT ظاهر می شود. علت احتمالی این مشکل می تواند یوغ معیوب با سیم پیچ معیوب یا سوخته در داخل آن باشد. علت احتمالی دیگر می تواند تماس شل بین یوغ و تخته اصلی باشد. سومین علت احتمالی می تواند خازن معیوب باشد.

تک خط عمودی در مرکز صفحه

زمانی که تلویزیون CTR خود را روشن می کنید، یک خط عمودی نازک روی صفحه مشاهده می کنید. علت احتمالی این مشکل می تواند یوغ معیوب با سیم پیچ معیوب یا سوخته در داخل آن باشد. دلیل دیگر می تواند IC های عمودی معیوب باشد. IC ها ممکن است تماس خود را با اتصالات لحیم کاری به دلیل تولید گرما در حین کار از دست داده باشند.

تلویزیون CRT هنگام روشن شدن یا بوی قوی الکتریکی از خود ساطع می کند

این مشکل چندان رایجی نیست. بارزترین دلیل خرابی لوله اشعه کاتدی است. سر و صدای کوچک ترک خوردگی به دلیل قوس الکتریکی قوی است. دلیل احتمالی پشت بوی سوختگی ناشی از سوختگی عایق است. در چنین شرایطی، بلافاصله تلویزیون را از پریز برق جدا کنید. با یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون تماس بگیرید و آن را اصلاح کنید.

سایه های رنگی در کناره ها

این که آیا شما یک تلویزیون CRT دارید یا قبلاً آن را داشته اید، حتماً در مقطعی از زمان شاهد سایه ای رنگارنگ در کناره های صفحه بوده اید (که در تصویر به عنوان سایه نارنجی مایل به قرمز دیده می شود). این عمدتا به دلیل وجود هر دستگاه مغناطیسی در نزدیکی تلویزیون است. آهنرباهای نزدیک CRT می توانند به (ماسک سایه) مجموعه آسیب برسانند، که می تواند باعث ظاهر شدن رنگ های اشتباه در آن منطقه شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه PS4 را از حالت Safe Mode خارج کنیم؟

ماسک سایه در پشت صفحه شیشه ای قرار دارد، همانطور که در تصویر گرافیکی بالا Cathode Ray Tube نشان داده شده است. آهنرباهای پرقدرت گاهی اوقات می توانند باعث آسیب دائمی به CRT شوند.

صدای بد یا عدم صدا از تلویزیون

بدون صدا یا صدا کمتر یک مشکل رایج در تلویزیون های CRT است. محتمل ترین دلیل، معیوب بودن بلندگوها است. دلایل دیگر می تواند خراب شدن تقویت کننده صوتی، ولتاژ تغذیه کم تقویت کننده یا نقص IC IC باشد. دلایل دیگری نیز وجود دارد مانند برخی از سیم کشی داخلی معیوب. دیگر مشکلات مکرر تلویزیون CRT از دست دادن همگام سازی عمودی و از دست دادن همگام سازی افقی در تصویر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »