نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات سخت افزاری تلویزیون

مشکلات کابل ورودی تلویزیون ایکس ویژن

مشکلات تلویزیون / داشتن تلویزیون ایکس ویژنی که آنچه شما می خواهید را نمایش نمی دهد، می تواند ناامید کننده باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است به درستی کار نکند یا اینکه چرا تصویر درست به نظر نمی رسد. در زیر برخی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون ایکس ویژن‌هایی که از ما در مورد آنها سؤال شده است، آورده شده است. حتی اگر عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن شما به صورت موردی انجام می شود، امیدواریم این به شما کمک کند. البته، اولین قدم برای هر مشکل مرتبط با فناوری این است که بررسی کنید آیا همه اجزا به درستی وصل شده اند یا خیر. اگر مشکلی حل نشد، مشکل مرتبط خود را در زیر بیابید. پس از رفع آن، دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست.

تنظیم ورودی های تلویزیون

تلویزیون ایکس ویژن تصویر را نمایش نمی دهد

  • برای شروع، مطمئن شوید ورودی تلویزیون ایکس ویژن روی ورودی تنظیم شده است که دستگاه شما به آن وصل است.
  • بررسی کنید که ورودی به درستی وارد شده باشد.
  • کابل های HDMI را عوض کنید
  • بالاترین پهنای باند را در تلویزیون ایکس ویژن فعال کنید. تلویزیون ایکس ویژن‌ها تنظیماتی برای «حالت HDMI» یا موارد مشابه خواهند داشت، که در آن می‌توانید بین «1.4»، «2.0» یا «2.1» انتخاب کنید، یا تنظیمات دیگری به نام «Full Color» در Vizio و «HDMI Ultra Deep Color» داشته باشید. در ال جی این نشان دهنده پهنای باند تلویزیون ایکس ویژن است. اگر تلویزیون ایکس ویژن را روی “1.4” تنظیم کنید، منبع HDMI 2.1 به درستی نمایش داده نمی شود، زیرا در وضوح و نرخ فریم محدود خواهید بود. شما همیشه باید پهنای باند لازم را فعال کنید زیرا حتی تنظیم آن بیشتر از حد مورد نیاز می تواند باعث مشکلات سازگاری شود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل روشن و خاموش نشدن تبلت

مشکلات تلویزیون

HDR به درستی نمایش داده نمی شود

  • مطمئن شوید که منبع شما HDR را پخش می کند. ممکن است وقتی برای اولین بار محتوا را پخش می‌کنید، نشان‌های Dolby Vision یا HDR10+ از برنامه‌های پخش را ببینید. با این حال، همه تلویزیون ایکس ویژن ها این کار را انجام نمی دهند و مشخص نمی کنند که کدام فرمت HDR در حال پخش است، مانند تلویزیون ایکس ویژن های سامسونگ.
  • بررسی کنید که آیا تلویزیون ایکس ویژن از قالب محتوای شما پشتیبانی می‌کند یا خیر. تلویزیون ایکس ویژن‌های LG و Sony از HDR10+ پشتیبانی نمی‌کنند، در حالی که سامسونگ از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند. اگر اینطور نباشد، معمولاً به جای آن با فرمت اصلی HDR10 پخش می شود.
  • تنظیمات پهنای باند کامل را فعال کنید. اگر روی تنظیمات پهنای باند پایین‌تر مانند HDMI 1.4 تنظیم شده باشد، ممکن است تلویزیون ایکس ویژن فکر کند که نمی‌خواهید محتوای HDR پخش شود.

توجه: تلویزیون ایکس ویژن‌ معمولاً هنگام پخش محتوا باید به طور خودکار به HDR تبدیل شوند. اگر نه، بررسی کنید که آیا تنظیمات HDR وجود دارد یا با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

تنظیمات تصویر

تنظیمات توصیه شده شما را نمی توان پیدا کرد

  • بررسی کنید که آیا مدل شما را بررسی کرده ایم.
  • روی تب “تنظیمات” در بالای صفحه بررسی کلیک کنید.
  • اگر مدل شما را بررسی نکردیم، از صفحه کالیبراسیون ما دیدن کنید.

صفحه نمایش خیلی تاریک است

  • تنظیم “نور پس زمینه” (“روشنایی” در تلویزیون ایکس ویژن های سونی و سامسونگ) را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که برخی از تلویزیون ایکس ویژن ها دارای تنظیمات “نور پس زمینه” و “روشنایی” هستند. تنظیم «نور پس‌زمینه» شدت نور پس‌زمینه را افزایش می‌دهد، اما «روشنایی» (یا «سطح سیاه» برای برخی مارک‌ها) یک تنظیم پردازش تصویر است و ما تغییر آن را توصیه نمی‌کنیم.
این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی گیرنده دیجیتال

توجه: تلویزیون ایکس ویژن‌های رده پایین معمولاً به اندازه مدل‌های پریمیوم روشن نیستند، بنابراین اگر در اتاقی با نور مناسب هستید و صفحه‌نمایش به سختی دیده می‌شود، معمولاً به این معنی است که برای مقابله با تابش خیره‌کننده به اندازه کافی روشن نیست.

رنگ ها ظاهر نمی شوند

  • افزایش “نور پس زمینه” (“روشنایی” در تلویزیون ایکس ویژن های سامسونگ و سونی)
  • “دمای رنگ” را به چیزی سردتر تغییر دهید. رنگ‌های سردتر رنگ آبی مایل به آبی دارند و به آن‌ها ظاهری می‌دهد که بیشتر ظاهر می‌شوند.
  • تنظیم “Color” را افزایش دهید. این معمولاً رنگ‌ها را اشباع می‌کند، بنابراین در حالی که از نظر فنی تصویر را از دقت کمتری می‌اندازد، رنگ‌ها را برجسته می‌کند.
  • از حالت های تصویری “Dynamic” یا “Vivid” استفاده کنید. این حالت‌های تصویر از ترکیبی از رنگ‌های قوی‌تر و دمای سردتر استفاده می‌کنند تا رنگ‌ها زنده‌تر شوند.

عکس پرش/پرش

  • غیرفعال کردن درون یابی حرکتی درون یابی حرکتی یک ویژگی است که به منظور افزایش نرخ فریم محتوای شما برای مطابقت با نرخ تازه سازی تلویزیون ایکس ویژن است. با این حال، اگر موثر نباشد، می تواند فریم ها را کاهش دهد و تصویر را بدتر کند.
  • منابع پخش مختلف، مانند برنامه‌های پخش جریانی مختلف یا DVD دیگر را امتحان کنید. اغلب ممکن است مشکل از منبع باشد نه DVD.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »