نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معرفی مشکلات باتری تبلت

مشکلات باتری تبلت / یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. بنابراین، مهم است که نگهداری آن را ادامه دهید و مطمئن شوید که در شرایط کاری خوب است. مشکلات باتری رایج هستند و به راحتی قابل حل هستند، زیرا تعویض کامل آن گران نیست، اما همیشه باید مراقب سلامت باتری خود باشید، زیرا می تواند منجر به مشکلات جدی و حتی خطرناک شود.

موارد نادری، عمدتاً در تلفن های همراه، وجود داشته است که در آن باتری واقعاً منفجر شده و به مردم آسیب رسانده است. اما چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد باتری تبلت می‌شود و شما برای آن چه می‌کنید؟

شارژ بیش از حد

شارژ کردن وسایل الکترونیکی ما یکی از ساده ترین کارهایی است که برای نگهداری از آنها انجام می دهیم، اما اکثر مردم در این فرآیند به دستگاه های خود آسیب می رسانند.

به طور معمول، ما تبلت‌های خود را پس از اتمام کار با آن‌ها یا در پایان روز وصل می‌کنیم و زمانی که دوباره به آن‌ها نیاز داشتیم یا در ابتدای روز بعد، آن‌ها را از برق جدا می‌کنیم. اما عادت تنظیم و فراموش کردن آن در واقع برای تبلت شما مضر است زیرا معمولاً باعث شارژ بیش از حد می شود.

شارژ بیش از حد تبلت باعث می‌شود که گرمای بیشتری نسبت به حالت عادی خارج کند و اغلب باتری شما را ضعیف می‌کند. باتری‌هایی که به‌طور مداوم بیش از حد شارژ می‌شوند، شارژهای ضعیف‌تری دارند و سریع‌تر از بین می‌روند، به این معنی که شما آنها را بیشتر شارژ می‌کنید.

مشکلات باتری تبلت

برخی از دستگاه ها دارای قابلیت داخلی در برابر شارژ بیش از حد هستند و هنگامی که برای مدت طولانی روی شارژر باقی بمانند، به حالت محافظ باتری می روند. اما چه این ویژگی را داشته باشید چه نداشته باشید، همیشه سعی کنید تبلت خود را پس از اینکه به قدرت کامل رسید از برق بکشید و سپس آن را خاموش کنید. این باعث حفظ انرژی باتری و همچنین کیفیت باتری می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رزولوشن مناسب مانیتور

استفاده هنگام شارژ

یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم استفاده از دستگاه شما در هنگام شارژ است. هیچ کس دوست ندارد منتظر بماند تا دستگاه شارژ شود، و همیشه وقتی باتری کم است بیشتر به آن نیاز دارید تا زمانی که پر است. اما با استفاده از دستگاه خود در حین شارژ شدن، باعث می‌شوید باتری دوبرابر کار کند.

ممکن است فکر کنید که استفاده از تبلت در هنگام شارژ دقیقاً مشابه استفاده از یک دستگاه سیمی است، که فقط از انرژی پریز استفاده می کنید. اما این طوری نیست.

دستگاه شما طوری ساخته شده است که انرژی را از یک منبع و تنها از یک منبع یعنی باتری آن دریافت کند. وقتی از رایانه لوحی خود در حین شارژ شدن استفاده می کنید، باتری شما در حال مصرف انرژی است و سعی می کند انرژی را ذخیره کند، در حالی که به طور همزمان انرژی ارسال می کند.

این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای از بین بردن باتری، داغ کردن بیش از حد دستگاه و ممکن است منجر به انفجار شود یا نباشد. بنابراین، سعی کنید از استفاده از رایانه لوحی یا هر وسیله الکترونیکی واقعاً در حالی که به برق متصل است، خودداری کنید.

باتری بد و خراب

اگر اجرای این روش‌ها را شروع کرده‌اید و باتری شما هنوز بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است برای آن خیلی دیر شده باشد.

شما نمی‌توانید باتری خراب را تعمیر کنید، اما برای اکثر دستگاه‌ها، می‌توانید باتری را تعویض کنید، و باتری جدید فقط 10 تا 30 دلار به شما برمی‌گرداند. البته، یک تبلت جدید می‌تواند بین 50 تا 200 دلار قیمت داشته باشد، بنابراین واقعاً قضاوت در مورد تعویض یک قطعه یا فقط ارتقاء آن است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  پاک کردن اثر انگشت از صفحه تلویزیون

اما اگر می‌خواهید برای مدتی چیزهایی را که دارید نگه دارید، تعویض باتری می‌تواند عمر دستگاه شما را افزایش دهد. و اگر باتری شما خراب است، مطمئن شوید که آن را در اسرع وقت تعویض کنید. باتری قابل تعویض است، اما اگر برای مدت طولانی کنترل نشود، می تواند به بقیه تبلت شما آسیب برساند.

مشکلات خنک کننده

برق داغ می شود، بنابراین گرمای کمی اجتناب ناپذیر است. سازنده تبلت شما این را در نظر گرفته است و راه هایی را برای خنک کردن تبلت شما در طراحی آن لحاظ کرده است.

برای وسایل الکترونیکی بزرگ، مانند کامپیوترهای رومیزی، این به معنای فن یا سیستم خنک کننده مایع است. یک تبلت برای آن خیلی کوچک است، بنابراین چگونه یک تبلت در وهله اول خنک نگه می دارد؟ خوب، اولین چیز این است که آنها برای کارایی طراحی شده اند. آنها فقط به اندازه نیاز انرژی مصرف می کنند و در میزان مصرف انرژی محدود هستند.

و دوم این که قاب ها برای کمک به خنک نگه داشتن تبلت طراحی شده اند، به همین دلیل است که بسیاری از قاب های تبلت بسیار نازک هستند تا گرما راحت تر از آن خارج شود. بیشتر کیس ها دارای دریچه های هوای کوچکی هستند که به بیرون راندن هوای گرم و کشیدن هوای خنک تر کمک می کند.

مسائل تهویه

اگر تبلت شما شروع به گرم شدن کرد، فقط با روشن کردن آن، ممکن است مشکل هواگیری داشته باشید. اما چه چیزی باعث آن می شود؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید که این می تواند به خوبی جعبه تبلت شما باشد!

این مطلب توصیه شده برای شما :  تمیز کردن صحیح کنسول ps4

اکثر مردم برای محافظت از دستگاه های خود قاب های سرگرم کننده می خرند، اما گاهی اوقات می توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند. کیس شما می تواند مانع از خروج گرما شود یا ممکن است دریچه ای را در جایی مسدود کند. سعی کنید رایانه لوحی خود را از قاب آن خارج کنید و ببینید آیا رایانه لوحی سریعتر خنک می شود یا خیر.

اطراف لبه های تبلت خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا سوراخ های تهویه ای وجود دارد که ممکن است توسط کیس شما پوشانده شده باشد. اگر رایانه لوحی شما سریع‌تر خنک می‌شود، یا اگر متوجه سوراخ‌هایی می‌شوید که توسط بدنه پوشانده شده‌اند، مشکل شماست، نه تبلت شما.

برخی از کیس‌ها از نظر اندازه با برندها، سری‌ها و انواع تبلت‌های مختلف سازگار هستند، اما اگر یک نام تجاری غیرمجاز است یا به‌طور خاص برای دستگاه شما ساخته نشده است، در این صورت خطر مسدود شدن هواکش وجود دارد. شما باید یک قاب جدید تهیه کنید، هنگام خرید، مطمئن شوید که یک قاب از برند مناسبی تهیه کرده اید و با دستگاه شما سازگار است (و ترجیحاً برای آن ساخته شده است).

خنک کننده بد

مشکل گرمایش می تواند نقص سازنده باشد، مشکلی در طراحی خود دستگاه. در سال 2017 سامسونگ با منفجر شدن گوشی ها مشکل داشت. مشخص شد که مشکل باتری‌های بد است، اما این واقعیت باقی می‌ماند که گاهی اوقات حتی شرکت‌های مورد اعتماد نیز ممکن است مشکل تولید داشته باشند که بر تجربه مشتری تأثیر بگذارد.

اگر فکر می کنید دستگاهی با سیستم خنک کننده معیوب دارید، باید سریعا آن را بررسی کنید. اگر واقعاً یک پیش فرض سازنده است، می توانید آن را به صورت رایگان تعمیر یا جایگزین کنید!

چرا برنامه در تبلت ایکس ویژن متوقف می شوند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »