نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی تلویزیون ال سی دی

عیب یابی تلویزیون ال سی دی / هنگامی که تلویزیون شما روشن نمی شود یا با مشکلات اساسی دیگری مواجه می شود، قبل از تماس با یک متخصص سعی کنید مشکل را عیب یابی کنید. در بدترین حالت، تلویزیون نیاز به تعمیر اساسی دارد یا برای همیشه از کار می افتد. مشکلات تلویزیون صفحه تخت  بیش از حد معمول نیست، اما مانند هر مدل تلویزیون یا دستگاه الکترونیکی، قطعات الکترونیکی، صفحه نمایش LCD یا سایر قطعات حساس و مدار ممکن است در نتیجه استرس یا سایر عوامل اضافه بار از کار بیفتند.

عیب یابی منبع تغذیه تلویزیون

عیب یابی تلویزیون  از منبع برق شروع می شود. اگر تلویزیون روشن نمی‌شود، عملکرد ضعیفی دارد یا نمایشگر نادرست است، با بررسی منبع برق خود شروع کنید. مطمئن شوید که سیم برق محکم به پورت تلویزیون وصل شده است. شل شدن دوشاخه می تواند عملکرد را خراب کند. سپس، شاخک برق را از یک نوار برق جدا کرده و مستقیماً به دیوار وصل کنید. نوارهای برق ممکن است از کار بیفتند و باعث مشکلات عملکردی در تلویزیون شما شوند. با یک منبع تغذیه ایمن و متصل، اکنون می توانید تلویزیون را آزمایش کرده و در روند عیب یابی به جلو حرکت کنید.

یک Reset انجام دهید

انجام بازنشانی در تلویزیون  از طریق چرخه برق یا تنظیم مجدد دستی انجام می شود. برای اجرای چرخه برق، کافی است تلویزیون را از دیوار جدا کنید. یک دقیقه کامل صبر کنید تا برق باقیمانده از تلویزیون خارج شود. چند دقیقه ایده آل است تا اطمینان حاصل شود که تمام برق از دست رفته است. تلویزیون را دوباره به دیوار وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر مشکل شما حل شد، اینجا متوقف شوید. یک چرخه برق ساده می تواند مشکلاتی از انجماد تا مشکلات نمایش موقت را حل کند. اگر چرخه برق کار نمی کند، یک تنظیم مجدد کامل انجام دهید. برای اجرای بازنشانی کارخانه، دکمه تنظیم مجدد را در پانل اتصال پیدا کنید. این یک دکمه کوچک و فرورفته است که برای نگه داشتن آن به یک خودکار نیاز دارد. برای تنظیم مجدد تلویزیون، آن را برای 15 تا 30 ثانیه نگه دارید. از طرف دیگر، با قرار دادن گزینه “تنظیمات”، “تنظیمات پیشرفته” و “بازنشانی کارخانه”، از ریموت خود بازنشانی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر لباسشویی ایکس ویژن

مدل خاص شما ممکن است تفاوت‌های کوچکی داشته باشد، بنابراین در صورت امکان به دفترچه راهنمای خود برای مکان دکمه تنظیم مجدد و پیمایش در سیستم منوی خاص مراجعه کنید.

عیب یابی تلویزیون ال سی دی

پیدا کردن تعمیرات حرفه ای تلویزیون

سخت افزار و خرابی در قطعات فیزیکی نیاز به کمک حرفه ای دارد. ممکن است برد پاور شما از کار بیفتد و تلویزیون را کاملاً کوتاه کند. کابل های برق و سایر اجزای کلیدی که به راحتی قابل تشخیص یا تعویض نیستند نیز ممکن است از کار بیفتند. وقتی همه چیز در تلویزیون  شما به طور جدی اشتباه می شود و چرخه برق یا تنظیم مجدد کارخانه مشکل را برطرف نمی کند، تلویزیون را نزد یک متخصص الکترونیک ببرید. همچنین، گارانتی خود را مستقیماً از محل خرید یا سازنده بررسی کنید. ممکن است واجد شرایط تعمیر رایگان یا تعویض باشید.

نحوه بررسی صفحه اصلی تلویزیون

تلویزیونی که روشن نمی شود یا تصویر یا رنگ عجیبی را نشان نمی دهد، مشکل برق دارد. در بیشتر موارد، ممکن است وسوسه شوید که تلویزیون را بسته بندی کنید و آن را برای تعمیر یا تعویض به سازنده بفرستید. این می تواند صدها دلار برای شما هزینه داشته باشد، به خصوص اگر گارانتی منقضی شده باشد – بدون ذکر هزینه حمل و نقل و جابجایی. اگر مولتی متر دارید، می توانید مشکلات را در برد اصلی یا مدار تلویزیون خود تشخیص دهید و قطعاتی را برای تعویض قطعات معیوب خریداری کنید.

مرحله 1

یک نمودار شماتیک از برد مدار تلویزیون خود را از سازنده یا به صورت آنلاین دریافت کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سیاه شدن صفحه تلویزیون

مرحله 2

دوشاخه تلویزیون را از دیوار جدا کرده و به صورت رو به پایین روی حوله قرار دهید تا صفحه نمایش خراشیده نشود.

مرحله 3

خود را زمین کنید تا با لمس یک جسم فلزی بار ساکن را حذف کنید.

مرحله 4

طبق نموداری که در دفترچه راهنمای کاربر خود دارید، پانل پشتی تلویزیون را جدا کنید. هم پیچ گوشتی فیلیپس و هم پیچ گوشتی سر صاف را نگه دارید. ممکن است به هر دو نیاز داشته باشید

مرحله 5

سرنخ های تست مولتی متر را به پورت های مربوطه که معمولاً دارای کد رنگی هستند وصل کنید. قرمز همیشه مثبت یا “Volt” و سیاه همیشه منفی یا “COM” است.

مرحله 6

برد مدار را برای علائم ظاهری آسیب بررسی کنید. هر ناحیه تاب خورده، متورم یا سوخته نشان دهنده افزایش احتمالی برق است.

مرحله 7

مولتی متر را روی اندازه گیری مناسب مانند مقاومت تنظیم کنید.

مرحله 8

سرنخ ها را به دو طرف یک جزء لمس کنید. قرائتی را که روی متر بدست می آورید با قرائتی که روی شماتیک نشان داده شده است مقایسه کنید.

مرحله 9

هر جزء را بر روی برد مدار به این روش آزمایش کنید تا زمانی که منبع مشکل را پیدا کنید.

مرحله 10

قطعه را تعویض کنید و تلویزیون خود را دوباره سرهم کنید.

مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »