نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مشکلات نمایشگر در مانیتور ایکس ویژن

نمایشگر شما ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که معمولاً به دلیل تنظیمات مانیتور ایکس ویژن، کارت گرافیک (GPU) یا ویدیو ایجاد می شود. مراحل عیب‌یابی زیر می‌تواند به حل مشکلات رایج کمک کند. برخی از علائمی که نشان دهنده مشکل صفحه نمایش LCD یا ویدئو هستند عبارتند از: صفحه خالی یا سیاه، محو شدن رنگ، تصویر مبهم، تار، اعوجاج یا کشیده شدن تصویر، اعوجاج هندسی، نشت نور یا کم نور، سوسو زدن، خطوط افقی یا عمودی، لکه های روشن یا تیره، پیکسل مرده یا پیکسل روشن. برای کسب اطلاعات بیشتر، برای عیب یابی هر مرحله را دنبال کنید.

بررسی مشکل نمایشگر مانیتور ایکس ویژن

بررسی اینکه آیا مشکل مربوط به مانیتور ایکس ویژن، کارت گرافیک (GPU) یا تنظیمات ویدیویی رایانه شخصی شما است، ضروری است. یک راه ساده برای شناسایی این موضوع این است که رایانه شخصی را به یک مانیتور ایکس ویژن خارجی یا تلویزیون سالم وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که کابل‌های نمایشگر (S-video، VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort) به طور محکم به پورت‌های ویدیویی رایانه شخصی متصل هستند.

اگر مشکل در مانیتور ایکس ویژن دیگر ادامه داشت، ممکن است به دلیل تنظیمات کارت گرافیک (GPU) یا ویدیو باشد و نه مانیتور ایکس ویژن، به مرحله تأیید صفحه نمایش یا مشکل ویدیو در حالت ایمن ویندوز بروید. در غیر این صورت به مرحله بعدی بروید.

آسیب های فیزیکی را بررسی کنید

اگر هر نوع آسیبی به کابل های نمایشگر یا صفحه LCD وارد شود، ممکن است مشکلات عملکردی رخ دهد. در صورت آسیب دیدن کابل های نمایشگر یا صفحه LCD، صفحه LCD ممکن است علائمی مانند کار نکردن صفحه LCD، روشن و خاموش شدن متناوب، عدم تطابق رنگ، سوسو زدن، نمایش خطوط افقی یا عمودی و غیره را نشان دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 مشکل کامپیوتر که به راحتی قابل حل است

مشکل نمایش یا ویدیو را در حالت ایمن ویندوز بررسی کنید

Windows Safe Mode به ما امکان می دهد تشخیص دهیم که آیا مشکل مربوط به سیستم عامل، تنظیمات ویدیو، درایورهای دستگاه یا یک نرم افزار شخص ثالث است یا خیر. اگر مشکل در حالت Safe Mode ادامه داشت، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، بازیابی سیستم ویندوز را انجام دهید.

درایور کارت گرافیک (GPU)، درایور مانیتور ایکس ویژن، درایور چیپست و بایوس را به روز کنید

CyberPowerPC به ‌روزرسانی درایور های دستگاه و بایوس را به عنوان بخشی از چرخه به ‌روزرسانی برنامه ‌ریزی ‌شده توصیه می ‌کند. این درایورهای دستگاه و به ‌روزرسانی‌ های بایوس ممکن است شامل بهبودها یا تغییراتی باشند که به به روز نگه داشتن نرم‌افزار سیستم شما و سازگاری با سایر ماژول‌های سیستم (سخت‌افزار و نرم‌افزار) و همچنین افزایش پایداری کمک می‌کنند.

به روز رسانی درایورهای دستگاه زیر برای عملکرد بهینه ویدیو و حل مشکلات رایج ویدیو ضروری است:

  • BIOS
  • درایور چیپست
  • درایور کارت گرافیک (GPU)
  • درایور مانیتور ایکس ویژن

این درایورها به برند و مدل خاص کارت گرافیک شما (GPU) بستگی دارد، با این حال، اکثر کارت‌های گرافیکی مدرن (GPU) درایورهای جهانی را ارائه می‌دهند که با همه دستگاه ها سازگار هستند. این بدان معناست که آخرین درایورهای گرافیکی برای برند کارت گرافیک شما (NVIDIA یا AMD) احتمالاً برای اکثر نسل های قبلی کار می کنند.

ابتدا باید مارک GPU کارت گرافیک خود را شناسایی کنید، این به خود تراشه GPU اشاره دارد نه سازنده کارت گرافیک. این احتمالا NVIDIA یا AMD است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بزرگ کردن صفحه نمایش کامپیوتر در تلویزیون

آپدیت های مایکروسافت ویندوز را دانلود و نصب کنید

به روز رسانی های ویندوز می توانند از جهات مختلفی از سیستم عامل ویندوز شما پشتیبانی کنند. به روز رسانی ویندوز می تواند مشکلات خاصی را حل کند، از حملات مخرب محافظت کند یا حتی ویژگی های جدیدی را به سیستم عامل اضافه کند.

چگونه به روز رسانی ویندوز را در مایکروسافت ویندوز 10 اجرا کنیم؟

  1. روی Start کلیک راست کرده و روی تنظیمات کلیک کنید.
  2. در پانل تنظیمات، روی Update & Security کلیک کنید.
  3. در پنل سمت چپ، Windows Update را انتخاب کنید.
  4. در پانل سمت راست، روی بررسی به‌روزرسانی‌ها کلیک کنید.
  5. پس از دانلود و نصب به روز رسانی ها کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

 تنظیمات ویدئو یا نمایشگر را تغییر دهید و روشنایی را تنظیم کنید

تنظیمات صفحه نمایش مانند روشنایی، نرخ تازه سازی، وضوح و مدیریت انرژی ممکن است بر عملکرد مانیتور ایکس ویژن شما تأثیر بگذارد. تغییر تنظیمات نمایشگر می تواند به حل چندین نوع مشکل ویدیو کمک کند.

مقالات مرتبط:

رزولوشن مناسب مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »